cathlin Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, Janus30 skrev: Kan du vise til eksempler på "gørra" du harmdirrende omtaler? I motsetning til andre har jeg ikke gjemt meg bak en anonym bruker i denne tråden. Jeg er for øvrig enig i at enkelte innlegg og formuleringer i denne tråden har vært på kanten, men jeg anser ikke mine egne som tilhørende i den kategorien. Gå igjennom innleggene dine i denne tråden og prøv å mediter over det du har skrevet og hvordan det kan virke på leseren. Fortell oss etterpå hva som var gørra. 1 Siter
XbellaX Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 8 minutter siden, Janus30 skrev: Kan du vise til eksempler på "gørra" du harmdirrende omtaler? I motsetning til andre har jeg ikke gjemt meg bak en anonym bruker i denne tråden. Jeg er for øvrig enig i at enkelte innlegg og formuleringer i denne tråden har vært på kanten, men jeg anser ikke mine egne som tilhørende i den kategorien. Det gjelder dine siste innlegg, jeg finner dem usmakelige og stygge. Dersom behovet er spesielt trykkende kan du heller lire dem av deg i en annen diskusjon, det er å gå over grensen for hva som er normal folkeskikk. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 2 timer siden, stjernestøv skrev: Tar ansvar for meg selv! Men trygden har jeg jo rett på fordi jeg ikke klarer å jobbe. Kan godt kutte ut hjelp fra helsevesenet! Kutte ut hjelp bør du ikke gjøre. Janus 30 forsøker å ansvarliggjøre deg. Det er vel egentlig kun det han gjør. Ergo han viser deg respekt. Selv synes jeg det er langt viktigere at du tar ansvar for egen helse av hensyn til familien din som du skal leve sammen med ( og deg selv selvfølgelig) fremfor skattebetalerne. Du har en sønn som har lest seg opp og gir deg råd ang blandingen av Latuda og alkohol. Han bryr seg om deg og det er ikke uten grunn han gir deg dette rådet. Det er viktig at du bryr deg tilbake og viser han såpass respekt. 1 Siter
XbellaX Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 10 minutter siden, Janus30 skrev: Den har ikke du definisjonsmakten alene på. Normale oppegående mennesker klarer å forstå hva det betyr. 0 Siter
Janus30 Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 7 minutter siden, XbellaX skrev: Normale oppegående mennesker klarer å forstå hva det betyr. Hehe. Klasse! 0 Siter
Janus30 Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 12 minutter siden, XbellaX skrev: Det gjelder dine siste innlegg, jeg finner dem usmakelige og stygge. Dersom behovet er spesielt trykkende kan du heller lire dem av deg i en annen diskusjon, det er å gå over grensen for hva som er normal folkeskikk. Jeg er meget glad for at jeg ikke krenkes like lett som deg. Da hadde den virkelige verden blitt hard og vond. God krenkefri helg 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 10 minutter siden, Janus30 skrev: Jeg er meget glad for at jeg ikke krenkes like lett som deg. Da hadde den virkelige verden blitt hard og vond. God krenkefri helg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 38 minutter siden, Janus30 skrev: Kan du vise til eksempler på "gørra" du harmdirrende omtaler? I motsetning til andre har jeg ikke gjemt meg bak en anonym bruker i denne tråden. Jeg er for øvrig enig i at enkelte innlegg og formuleringer i denne tråden har vært på kanten, men jeg anser ikke mine egne som tilhørende i den kategorien. Det aller værste ser ut til å være sletta. Anonymkode: 1b2ec...f17 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 (endret) 34 minutter siden, XbellaX skrev: Normale oppegående mennesker klarer å forstå hva det betyr. Den var usmakelig og stygg. Jeg synes man i større grad kan vise respekt for andres svar . La andre svare det de mener er riktig og så heller komme med de svarene en selv mener er riktig. Noen her hopper inn støtt og stadig ( sier ikke at det gjelder deg ) og skal korrigere andre. Når det blir et mønster, så er det fryktelig ufint og lite respektfullt. Alle svarer det de selv mener er riktig og har gode intensjoner og det er jeg helt sikker på gjelder Janus 30 i denne tråden. Endret 10. juni 2016 av Nicklusheletida 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 46 minutter siden, Janus30 skrev: feil sitering av en eller annen grunn 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: Den var usmakelig og stygg. Jeg synes man i større grad kan vise respekt for andres svar . La andre svare det de mener er riktig og så heller komme med de svarene en selv mener er riktig. Noen her hopper inn støtt og stadig ( sier ikke at det gjelder deg ) og skal korrigere andre. Når det blir et mønster, så er det fryktelig ufint og lite respektfullt. Jeg tror de fleste her svarer det de selv mener er riktig og har gode intensjoner og det er jeg helt sikker på gjelder Janus 30 i denne tråden. Vet du hva jeg ikke liker Nicklus, det er når jeg ser at andre mennesker som alt ligger nede blir herset med. Å trekke inn visse tema i denne tråden synes jeg var ugreit, det virker som om det er fritt frem å kritisere stjernestøv på hvilken måte man vil, og det er det slettes ikke. Jeg har stor sans for måten mange av de faste brukerene svarer på, fordi det er en dialog med respekt. Denne tråden tok derimot helt fullstendig av. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 1 minutt siden, XbellaX skrev: Vet du hva jeg ikke liker Nicklus, det er når jeg ser at andre mennesker som alt ligger nede blir herset med. Å trekke inn visse tema i denne tråden synes jeg var ugreit, det virker som om det er fritt frem å kritisere stjernestøv på hvilken måte man vil, og det er det slettes ikke. Jeg har stor sans for måten mange av de faste brukerene svarer på, fordi det er en dialog med respekt. Denne tråden tok derimot helt fullstendig av. Jeg tror ikke du forstår hvor han ville hen. Jeg leser det ikke på samme måte som deg. Som anonym skriver et sted, så synes jeg det er helt greit å si noe om både rettigheter og plikter. Jeg sier det samme til egen sønn som nå mottar hjelp. Han har en plikt til å følge opp medisinering fremover. Han har ansvar for egen fremtid og helse. Man kan ikke regne med at andre bare skal gi og gi uten å yte noe selv. Det er til syvende og sist han selv som har ansvaret og ikke før man virkelig har forstått det, vil man komme noen vei. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 4 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Jeg tror ikke du forstår hvor han ville hen. Jeg leser det ikke på samme måte som deg. Som anonym skriver et sted, så synes jeg det er helt greit å si noe om både rettigheter og plikter. Jeg sier det samme til egen sønn som nå mottar hjelp. Han har en plikt til å følge opp medisinering fremover. Han har ansvar for egen fremtid og helse. Man kan ikke regne med at andre bare skal gi og gi uten å yte noe selv. Det er til syvende og sist han selv som har ansvaret og ikke før man virkelig har forstått det, vil man komme noen vei. Og hva synes du om innlegget hvor han snakka om klin psykotisk og drita full mor? Velmenende og respektfullt det også? Anonymkode: 1b2ec...f17 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva synes du om innlegget hvor han snakka om klin psykotisk og drita full mor? Velmenende og respektfullt det også? Anonymkode: 1b2ec...f17 Det har jeg ikke fått med meg. Er det slettet ? 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 2 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Jeg tror ikke du forstår hvor han ville hen. Jeg leser det ikke på samme måte som deg. Som anonym skriver et sted, så synes jeg det er helt greit å si noe om både rettigheter og plikter. Jeg sier det samme til egen sønn som nå mottar hjelp. Han har en plikt til å følge opp medisinering fremover. Han har ansvar for egen fremtid og helse. Man kan ikke regne med at andre bare skal gi og gi uten å yte noe selv. Det er til syvende og sist han selv som har ansvaret og ikke før man virkelig har forstått det, vil man komme noen vei. Alt du skriver her er jeg helt enig i, jeg synes også du skriver det på en helt ok måte. Det er noe med ordvalg og den bastante "herregud, nå får du se å skjerpe deg"-holdningen til enkelte jeg ikke liker. Det må være et visst nivå av respekt og normal folkeskikk i trådene på dette forumet. Jeg legger i blant merke til svarene fra endel faste brukere, spesielt fra åpent forum, som svarer på psykiatri, jeg liker måten de kommer med tilbakemelding på fordi det er sagt med så mye respekt for hvert enkelt individ de svarer. Enkelte innlegg i denne tråden synes jeg som sagt helt ærlig er over grensen for normal folkeskikk. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 2 timer siden, cathlin skrev: "Den daglige oppmerksomheten" De aller aller fleste av oss trenger kontakt med andre mennesker, gjerne daglig. Kanskje lett å glemme når man har jobb og folk rundt seg, at en del lever i mye isolasjon. Kommenterer dette da jeg syns kommentaren din var litt vel krass på det temaet. Det forstår jeg og det er ikke noe jeg glemmer. Jeg tror likevel det er sunnere å rette oppmerksomheten litt utover på andre ting, enn å tenke ut en ny negativ ting å skrive om selv selv hver dag. Det fører jo ikke til noenting dette her og hverdagen blir ikke lettere. Tvert i mot. 0 Siter
Janus30 Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hva synes du om innlegget hvor han snakka om klin psykotisk og drita full mor? Velmenende og respektfullt det også? Anonymkode: 1b2ec...f17 Ingen problemer med å innrømme at jeg kunne ha spart meg for den. 0 Siter
Janus30 Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 (endret) 2 timer siden, XbellaX skrev: Det gjelder dine siste innlegg, jeg finner dem usmakelige og stygge. Dersom behovet er spesielt trykkende kan du heller lire dem av deg i en annen diskusjon, det er å gå over grensen for hva som er normal folkeskikk. For fem timer siden skrev jeg et oppriktig forsvar av de "svake" og deres rett til å bli tatt på alvor. Side 6. Var det over streken også? Endret 10. juni 2016 av Janus30 0 Siter
Fionys Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 Internett kan være bra til mye bare man bruker det riktig. Dol er et åpent forum og man står selv til ansvar hva man skriver og spør om. Man må også regne med at man både får positive og negative svar. Tåler man ikke det så må man revurdere om man skal poste noe i det hele tatt. Det er stor forskjell på spørsmål. Stjernestøv burde allerede forstått før hun postet dette spørsmålet at hun ville fått mange svar som hun ikke liker. Vi som brukere her kan også tenke oss litt om før vi svarer på slike spørsmål fra henne. Vil svarene vi gir hjelpe henne. Det vil de stort sett ikke siden hun kjører sitt eget løp ansett. Hva med å gi bedre respons på det positive hun skriver om. Det er viktig å vise hverandre respekt, men dessverre er det slik at diskusjoner ofte sklir ut når man kan gjemme seg back et nick. 1 Siter
Inner self Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 Når man kommer inn på hva mennesker "koster" samfunnet i kroner og øre, så blir det en slags hersketeknikk. Ufint, rett og slett. Akkuratt som hvis en person betaler skatt, så har vedkommende rett til å rakke ned på de som er uføre. Akkuratt som om man skylder den enkelte skattebetaler noe.. Og må "ta seg sammen" for å tekke den perfekte... 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni 2016 Skrevet 10. juni 2016 41 minutter siden, Fionys skrev: Internett kan være bra til mye bare man bruker det riktig. Dol er et åpent forum og man står selv til ansvar hva man skriver og spør om. Man må også regne med at man både får positive og negative svar. Tåler man ikke det så må man revurdere om man skal poste noe i det hele tatt. Det er stor forskjell på spørsmål. Stjernestøv burde allerede forstått før hun postet dette spørsmålet at hun ville fått mange svar som hun ikke liker. Vi som brukere her kan også tenke oss litt om før vi svarer på slike spørsmål fra henne. Vil svarene vi gir hjelpe henne. Det vil de stort sett ikke siden hun kjører sitt eget løp ansett. Hva med å gi bedre respons på det positive hun skriver om. Det er viktig å vise hverandre respekt, men dessverre er det slik at diskusjoner ofte sklir ut når man kan gjemme seg back et nick. Ja, om en annen hadde skrevet samme type innlegg, lurer på hvordan svarene hadde vært ? Respektfulle ? Neppe Jeg vil feste med barna mine, bli full, ung igjen, vill og sprø. At et slikt innlegg får krassere svar enn andre innlegg, er ikke merkelig og bør ikke komme som noen stor overraskelse på noen. Respektere kan man gjøre når det er noe å respektere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.