Gå til innhold

NHD Kanskje flere lurer på dette.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal drikke alkohol når man bruker medisiner som det i utg.pkt ifølge felleskatalogen ikke er anbefalt. 

Da skal man vel ikke i tillegg kutte ut fast medisin denne dagen? Det må vel bli bare kluss?

Anonymkode: cf828...d8d

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal drikke alkohol når man bruker medisiner som det i utg.pkt ifølge felleskatalogen ikke er anbefalt. 

Da skal man vel ikke i tillegg kutte ut fast medisin denne dagen? Det må vel bli bare kluss?

Da skal man ikke drikke alkohol:)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Janus30 skrev:

Da skal man ikke drikke alkohol:)

Ja, jeg følger dette, men det er kanskje blåøyd å tro at alle gjør det. Så HVIS man allikevel drikker alkohol, må man vel allikevel ta fast medisin som vanlig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker mye, og står på medisiner. Anbefaler det virkelig ikke, for jeg husker stort sett ingenting fra episodene og det er skremmende.

Anonymkode: 57097...0d4

Skrevet

Jeg tenker at man kan tenke over noen momenter rundt dette:

1. Det er forskjell på medisiner der alkohol er kontraindisert og der det rådes til forsiktighet. Man må aldri blande alkohol med sterke beroligende (barbiturater, høye doser benzo) eller en del smertestillende.

2. Man må ikke drikke seg "drita full" med medisiner. Spesielt ikke hvis man ikke har prøvd ut kombinasjonen før.

3. Sykdommen du tar medisinene for betyr en del. Det er verre å blande alkohol med medisiner ved f.eks psykose eller alvorlig depresjon enn en lett angstlidelse.

4. Hvis man ikke har alvorlige sykdommer eller tar medisiner hvor man absolutt ikke skal drikke, bør man prøve seg gradvis fram. 

AnonymBruker
Skrevet

Bedre rus med JES(R)US!!!

Anonymkode: 092c3...e46

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...