Gå til innhold

Flyttet til Oslo trenger legetime

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 minutter siden, NestenAnonym skrev:

Hei!

Har nylig flyttet til Oslo fra Stavanger. Nå viser det seg at jeg trenger time hos en lege men får ikke byttet fastlege før 1.juli. Noen som har peiling på hvordan man går frem for å få en time?

Det burde jo være en ordning som sikrer deg tilgang til en allmenlege i ovegangsperioden, men jeg vet ikke om eller hvordan dette fungerer.

Et alternativ er å dra til privat legevakt som Volvat eller Osloakutten. Det vil koste deg mellom 1200 og 1500, hvis det ikke er komplisert, tror jeg.  Jeg synes ikke man skal oppsøke offentlige Oslo Legevakt for slike timer; den er ment for reelle akutte tilfeller.

1 time siden, NestenAnonym skrev:

Hei!

Har nylig flyttet til Oslo fra Stavanger. Nå viser det seg at jeg trenger time hos en lege men får ikke byttet fastlege før 1.juli. Noen som har peiling på hvordan man går frem for å få en time?

Hvis du vet hvem du skal bytte til, så kan du ringe dit mandag og be om en time. Jeg blir svært overrasket om de ikke er villige til å gi deg en time også før det formelle er i orden - særlig fordi du har flyttet fra en annen by. 

Annonse

5 timer siden, NestenAnonym skrev:

Det var ikke mulig

Så uflaks. Er du sikker på at dette ikke er noe som kan løses over telefonen med din gamle fastlege?

Når det gjelder å bruke legevakten, så tror jeg det vil avhenge av type problem du har hvordan du blir mottatt. Hvis du objektivt sett godt kan vente et par uker, så tror jeg kanskje ikke du vil få god hjelp på legevakten. Hvis det ikke gjelder en skade, så vil det som regel lønne seg å oppsøke den avdelingen av legevakten som ligger på Aker sykehus. De åpner ikke før om ettermiddagen, men er kjent for å være mer tilgjengelige enn avdelingen I Storgata.

Endret av frosken
AnonymBruker

Du har fortsatt din gamle fastlege fram til den nye trer i kraft. Hvis det er noe som kan løses telefonisk, så kan du ringe og forklare situasjonen til din gamle fastlege og be om hjelpe.

Jeg flyttet for øvrig for 2 år siden og bruker fortsatt min gode gamle fastlege som jeg har kjent i alle år. Jeg ringer og bestiller telefonkonsultasjon. Jeg ønsker ikke å bytte lege. Hun henviser meg til blodprøvetaking eller spesialister når det er nødvendig. Skjer det noe akutt en sjelden gang, som krever direkte kontakt, benytter jeg meg av en privat klinikke i nærheten.

Anonymkode: 5d5ca...fb5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...