AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 Er det kommet nye regler for bruk av medisiner med varseltrekant og bilkjøring nylig?, har søkt på nettet og blir ikke klok. Har legen ansvar for å opplyse om dette eller må jeg finne ut av det selv?. Har aldri kjørt bil i noen form for påvirket tilstand, selv ikke vært trøtt, men hva ville skjedd hvis jeg hadde blitt stanset i kontroll etter bruk av medisin med varseltrekant, ville jeg blitt straffet som en "rusjåfør", ser vallergan har trekant og tar ikke denne fast og kjører ikke tidlig og ihvertfall ikke hvis jeg ikke er 100%. Er avhengig av lappen og er livredd for at jeg som mønsterbilist plutselig kan bli stemplet som kriminell. Anonymkode: 7674c...68b 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 Så vidt jeg vet, er det slutt på varseltrekant på medisiner. Det kommer nye regler fra 1. oktober 2016. Jeg skal komme tilbake med utførlig informasjon i god tid før dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 22 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Så vidt jeg vet, er det slutt på varseltrekant på medisiner............. Flere medisiner har fremdeles varseltrekant på pakningen, bl.a. Paralgin forte og Imovane. Anonymkode: ede19...842 0 Siter
ISW Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det kommet nye regler for bruk av medisiner med varseltrekant og bilkjøring nylig?, har søkt på nettet og blir ikke klok. Har legen ansvar for å opplyse om dette eller må jeg finne ut av det selv?. Har aldri kjørt bil i noen form for påvirket tilstand, selv ikke vært trøtt, men hva ville skjedd hvis jeg hadde blitt stanset i kontroll etter bruk av medisin med varseltrekant, ville jeg blitt straffet som en "rusjåfør", ser vallergan har trekant og tar ikke denne fast og kjører ikke tidlig og ihvertfall ikke hvis jeg ikke er 100%. Er avhengig av lappen og er livredd for at jeg som mønsterbilist plutselig kan bli stemplet som kriminell. Anonymkode: 7674c...68b Det finnes ingen tester på om du har Vallergan i blodet på måten det kan testes på alkohol, narkotika og benzo. Det er lov å kjøre bil etter 10 mg Vallergan, dessuten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flere medisiner har fremdeles varseltrekant på pakningen, bl.a. Paralgin forte og Imovane. Anonymkode: ede19...842 Kanskje fordi de ikke skal kastes men selges ut? Anonymkode: 9f8f2...5e4 0 Siter
Wretch Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 Rød trekant har i alle fall lite med saken å gjøre. Ta f.eks. Truxal, den har ikke noen trekant, mens Vallergan har det. Det er en vurderingssak, og det sier du jo at du klarer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 4 timer siden, issomethingwrong skrev: Det finnes ingen tester på om du har Vallergan i blodet på måten det kan testes på alkohol, narkotika og benzo. Det er lov å kjøre bil etter 10 mg Vallergan, dessuten. Hvis man da f.eks tar valium som foreskrevet av lege og dette er over den nye grensen uten at legen opplyser om det, hva vil da skje?. Er jo også masse andre medisiner med trekant, blir jo veldig vanskelig som pasient vite hva man kan bruke. Disse lovene og grensene bør jo være mere klare og ikke opp til hver enkelt pasient og google seg fram til. Anonymkode: 7674c...68b 0 Siter
Inner self Skrevet 13. juni 2016 Skrevet 13. juni 2016 Disse er det restriksjoner på: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6397&MainContent_6263=6496:0:25,6402&Content_6496=6178:95749:25,6402:0:6562:6:::0:0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.