Gå til innhold

Bivirkninger av wellbutrin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 38 som har strevd med stadig tilbakevendende depresjoner. De er milde, men ille nok til å gjøre det vanskelig for meg å gå på jobb. Har begynt å jobbe redusert pga av dette, har også prøvd cipralex, zoloft ( med ekle bivirkninger) , og bruker nå wellbutrin .Merker at jeg sliter med hukommelsen, forteller ting på nytt , og glemmer ting som mannen min akkurat fortalte meg. Dette Skremmer meg enormt, og jeg synes det er spesielt ubehagelig i jobbsammenheng . Er det medisinen som gjør dette?. I tilfelle.. Hvilken medisin bør jeg bytte til?. Føler ellers at medisinen fungerer.

Anonymkode: a50a1...6fe

Fortsetter under...

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 38 som har strevd med stadig tilbakevendende depresjoner. De er milde, men ille nok til å gjøre det vanskelig for meg å gå på jobb. Har begynt å jobbe redusert pga av dette, har også prøvd cipralex, zoloft ( med ekle bivirkninger) , og bruker nå wellbutrin .Merker at jeg sliter med hukommelsen, forteller ting på nytt , og glemmer ting som mannen min akkurat fortalte meg. Dette Skremmer meg enormt, og jeg synes det er spesielt ubehagelig i jobbsammenheng . Er det medisinen som gjør dette?. I tilfelle.. Hvilken medisin bør jeg bytte til?. Føler ellers at medisinen fungerer.

Kom dette direkte etter oppstart på Wellbutrin? Gjentatte depresjoner over mange år vil påvirke din kognitive funksjon, og da er særlig hukommelse og konsentrasjon utsatt.

Vansker med hukommelse og oppmerksomhet er også vanlige plager under en pågående depresjon. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er sgs 100% sikker på at dette ikke skyldes Wellbutrin.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Janus30 skrev:

Kom dette direkte etter oppstart på Wellbutrin? Gjentatte depresjoner over mange år vil påvirke din kognitive funksjon, og da er særlig hukommelse og konsentrasjon utsatt.

Vansker med hukommelse og oppmerksomhet er også vanlige plager under en pågående depresjon. 

Har jo slitt med hukommelse og konsentrasjon også tidligere, men synes det ble bedre de første ukene med wellbutrin. Nå har det gått noen måneder, og desverre kjennes det som om hukommelsen er verre enn noen sinne. Føler jo at jeg har det mye bedre på alle måter, men jeg har en krevende lederstilling der jeg må huske på ganske mye i løpet av en dag. Da er det fryktelig frustrerende og flaut å glemme ekstra viktige ting. Vet liksom ikke helt hva jeg kan gjøre med dette her . Vet jo ikke om det er en bivirkning eller ikke..

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg er sgs 100% sikker på at dette ikke skyldes Wellbutrin.

Ok..Hva er det som gjør at du er så sikker?:).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok..Hva er det som gjør at du er så sikker?:).

Fordi Wellbutrin virker motsatt av dette, og fordi ingen andre melder denne bivirkningen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...