Gå til innhold

Link - synes dette var bra skrevet:-) Om depresjon bl.a

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

21

• Trine

19

• Beautiful_Creatures

1

Skrevet

Hadde det enda vært så vel, bare ta en tur i skogen og alle problemer blir borte. Da hadde jo jeg vært så på plussiden at ingenting hadde klart å knekke meg. Da hadde jeg ikke flydd til psykiateren annen hver uke og desperat testet stadig nye medisiner, i et håp om å finne noe som kan gjøre hverdagen litt lettere. Men folk tror kanskje man tar medisiner fordi man syns det er så forbanna morsomt med bivirkninger ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke alle som føler seg sikre på at de er psyke...

Anonymkode: b2fe5...741

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke alle som føler seg sikre på at de er psyke...

Hva har det med saken å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Trine said:

Hva har det med saken å gjøre?

Innlegget var skrevet at noen som var sikre...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget var skrevet at noen som var sikre...

Ja, men jeg forstår fortsatt ikke hva det har med saken å gjøre. Enten så har man det vondt/vanskelig eller så har man det ikke. Og hjelper medisiner så spiller det ingen rolle om man er sikker eller ikke, bare man får det litt bedre. Innlegget var jo om medisiner og at man ikke skulle være så skeptisk til det. Det handlet jo ikke om hvorvidt man var sikker eller ikke på at man er psyk.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, Trine said:

Ja, men jeg forstår fortsatt ikke hva det har med saken å gjøre. Enten så har man det vondt/vanskelig eller så har man det ikke. Og hjelper medisiner så spiller det ingen rolle om man er sikker eller ikke, bare man får det litt bedre. Innlegget var jo om medisiner og at man ikke skulle være så skeptisk til det. Det handlet jo ikke om hvorvidt man var sikker eller ikke på at man er psyk.

Det var noen som var sikre på at de var psyke og hadde det vondt...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var noen som var sikre på at de var psyke og hadde det vondt...

Ja. Men hva har det med medisiner?

AnonymBruker
Skrevet
53 minutes ago, Trine said:

Ja. Men hva har det med medisiner?

Fint lite.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint lite.

Så hvorfor skrev du det innlegget i denne tråden?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Trine said:

Så hvorfor skrev du det innlegget i denne tråden?

Fordi de som kan skrive offentlige innlegg om hvor vanskelig det er å være psyk (eller fortelle det til folk de kjenner) sannsynligvis føler seg sikre på at de er psyke og har det vondt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de som kan skrive offentlige innlegg om hvor vanskelig det er å være psyk (eller fortelle det til folk de kjenner) sannsynligvis føler seg sikre på at de er psyke og har det vondt.

Men innlegget handlet jo om å medisinere psykisk syke. Jeg forstår ikke sammenhengen i det du skriver og det innlegget handler om. Mener du at de som ikke er sikre på om de er psykisk syke ikke har rett på medisinsk hjelp? At de bare kan ta seg en tur i skogen, spise riktig og mosjoner, så blir de bra?

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Trine said:

Men innlegget handlet jo om å medisinere psykisk syke. Jeg forstår ikke sammenhengen i det du skriver og det innlegget handler om. Mener du at de som ikke er sikre på om de er psykisk syke ikke har rett på medisinsk hjelp? At de bare kan ta seg en tur i skogen, spise riktig og mosjoner, så blir de bra?

Nei, men det virker som en fin ting å føle seg komfortabel med.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det virker som en fin ting å føle seg komfortabel med.

Er det noen som er komfortabel med å være syk?

AnonymBruker
Skrevet
59 minutes ago, Trine said:

Er det noen som er komfortabel med å være syk?

Mange avfinner seg med at de er syke.

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange avfinner seg med at de er syke.

Ok. Men uansett, jeg forstår ikke det første innlegget ditt og mistenker at du kun skrev det fordi du liker å få fram at du ikke tror du er syk.

Endret av Trine
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Trine said:

Ok. Men uansett, jeg forstår ikke det første innlegget ditt og mistenker at du kun skrev det fordi du liker å få fram at du ikke tror du er syk.

Det er jeg ambivalent til. Det er plagsomt. Eller bare later folk som de er sikre, blir ikke det i såfall en form for løgn?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ambivalent til. Det er plagsomt. Eller bare later folk som de er sikre, blir ikke det i såfall en form for løgn?

Jeg vet ikke om folk pleier å late som at de er sikre. Jeg ser ingen grunn til å late som at man har det værre enn man har. Men dersom noen gjør det så er det jo løgn. Men jeg forstår ikke at noen ikke er sikre på hvordan de har det.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Trine said:

Jeg vet ikke om folk pleier å late som at de er sikre. Jeg ser ingen grunn til å late som at man har det værre enn man har. Men dersom noen gjør det så er det jo løgn. Men jeg forstår ikke at noen ikke er sikre på hvordan de har det.

Dette er ting man ikke kan vite.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ting man ikke kan vite.

Hvorfor kan man ikke vite det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...