Gå til innhold

Link - synes dette var bra skrevet:-) Om depresjon bl.a

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 minutes ago, Trine said:

Hvorfor kan man ikke vite det?

Det er ikke målbart, det er kun basert på hva vi selv føler stemmer.

Anonymkode: b2fe5...741

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

21

• Trine

19

• Beautiful_Creatures

1

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke målbart, det er kun basert på hva vi selv føler stemmer.

Så det vi føler er ikke riktig da eller? Om du føler deg sulten fordi du ikke har spist på en stund så er det bare en illusjon? Syns du gjør ting unødig vanskelig. Nei, man kan ikke måle følelser, men de er der likevel.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Trine said:

Så det vi føler er ikke riktig da eller? Om du føler deg sulten fordi du ikke har spist på en stund så er det bare en illusjon? Syns du gjør ting unødig vanskelig. Nei, man kan ikke måle følelser, men de er der likevel.

Kan vel hende andre er uenige eller mener du juger, når du ikke har "bevis". Men en får vel bare stå opp for seg selv.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel hende andre er uenige eller mener du juger, når du ikke har "bevis". Men en får vel bare stå opp for seg selv.

Men hva hjelper det meg å tenke at andre kanskje tror jeg lyver? Andre får tro hva de vil.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, Trine said:

Men hva hjelper det meg å tenke at andre kanskje tror jeg lyver? Andre får tro hva de vil.

Tror folk blir mindre kritiske om man er selvsikker. Eller om de da mener man snylter, fordi man er selvsikker (ikke syk?).

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror folk blir mindre kritiske om man er selvsikker. Eller om de da mener man snylter, fordi man er selvsikker (ikke syk?).

Jeg er slett ikke selvsikker, men jeg vet hvordan jeg har det. Syns ikke det har så mye med å være selvsikker å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Trine said:

Jeg er slett ikke selvsikker, men jeg vet hvordan jeg har det. Syns ikke det har så mye med å være selvsikker å gjøre.

Selvsikkerhet varierer vel fram tema til tema / område til område. Hvis man er flink i en ting kan man være selvsikker på det området, men man behøver ikke være det på andre.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selvsikkerhet varierer vel fram tema til tema / område til område. Hvis man er flink i en ting kan man være selvsikker på det området, men man behøver ikke være det på andre.

Men man er ikke selvsikker fordi man vet at man ikke har det bra. Man har selvinnsikt når man vet hvordan man har det.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutes ago, Trine said:

Men man er ikke selvsikker fordi man vet at man ikke har det bra. Man har selvinnsikt når man vet hvordan man har det.

Man er selvsikker om man ikke lar seg påvirke av andre.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man er selvsikker om man ikke lar seg påvirke av andre.

Joda, det stemmer nok. Men de fleste lar seg påvirke av hva andre sier. Jeg lar meg, i altfor stor grad, påvirke av hva andre sier. Men det betyr ikke at jeg lar andre få bestemme hvordan jeg føler meg. Hva jeg føler og hvordan jeg har det er det bare jeg som kan vite.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette for en meningsløs svada-diskusjon?

Anonymkode: c741d...0d2

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, Trine said:

Joda, det stemmer nok. Men de fleste lar seg påvirke av hva andre sier. Jeg lar meg, i altfor stor grad, påvirke av hva andre sier. Men det betyr ikke at jeg lar andre få bestemme hvordan jeg føler meg. Hva jeg føler og hvordan jeg har det er det bare jeg som kan vite.

Bra du har et selv da.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra du har et selv da.

Et selv hvaforno?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Trine said:

Et selv hvaforno?

Selvet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvet.

Alle har vel et selv?

AnonymBruker
Skrevet
59 minutes ago, Trine said:

Alle har vel et selv?

Tror ikke det, men hvem vet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Alle har vel et selv?

Det kan nok forsvinne ved langvarig psykdom.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok forsvinne ved langvarig psykdom.

Er ikke selvet personligheten? Alle har jo en personlighet selv om man er syk.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Er ikke selvet personligheten? Alle har jo en personlighet selv om man er syk.

Man kan bli så flat av langvarig psykdom og medisinering av personligheten forsvinner. Det er nok mulig.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bli så flat av langvarig psykdom og medisinering av personligheten forsvinner. Det er nok mulig.

Ok, ja det er kanskje det. Men jeg tenker at man da har en flat personlighet. Men når man går på medisiner så kan man kanskje miste personligheten. Medisiner som andre sier de blir flate av har ikke hatt noen virkning på meg, så jeg kan ikke uttale meg om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...