Gå til innhold

Hva er verst?

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42
Skrevet (endret)

Å være deprimert og suicidal, eller være suicidal uten å være deprimert?

Vil tro det siste er verst, siden man jo kan bli kvitt suicidaliteten ved depresjonsbehandling. 

Og jeg vet ikke om jeg er deprimert eller ikke. Men jeg er suicidal.

Endret av anbr42
Skrevet

Jeg vil tro at når man er suicidal, så har man det rimelig jævlig, uavhengig av om årsaken er depresjon eller noe annet.

Suicidalitet er jo et symptom på "noe". Det er dette "noe" du må få behandlet, uansett hva det heter.

Skrevet
10 timer siden, Rådvilla skrev:

Å være deprimert og suicidal, eller være suicidal uten å være deprimert?

Vil tro det siste er verst, siden man jo kan bli kvitt suicidaliteten ved depresjonsbehandling. 

Og jeg vet ikke om jeg er deprimert eller ikke. Men jeg er suicidal.

Jeg erindrer du fikk avslag av DPS, har du eller fastlegen funnet en behandler med avtale enda? 

Skrevet

Til ISW og XbellaX: Jeg har faktisk time på DPS til torsdag. Legen skrev ny henvisning og da fikk jeg time. Men nå er jeg redd jeg ikke er "verdig" til timen. At jeg har mast meg til dette uten å være syk nok. Flaut, da! 

Skrevet
5 timer siden, Rådvilla skrev:

Til ISW og XbellaX: Jeg har faktisk time på DPS til torsdag. Legen skrev ny henvisning og da fikk jeg time. Men nå er jeg redd jeg ikke er "verdig" til timen. At jeg har mast meg til dette uten å være syk nok. Flaut, da! 

Om du er suicidal så er du nok verdig timen.

Skrevet
7 timer siden, Rådvilla skrev:

Flott Rådvilla, dette var positivt. Du har og har hatt det strevsomt, du er klart "verdig" en time. Jeg håper du får en god utredning slik at du kan få best mulig hjelp fremover. 

Skrevet
16 timer siden, XbellaX skrev:

Flott Rådvilla, dette var positivt. Du har og har hatt det strevsomt, du er klart "verdig" en time. Jeg håper du får en god utredning slik at du kan få best mulig hjelp fremover. 

Takk, det håper jeg også. :)

Skrevet
18 timer siden, Trine skrev:

Om du er suicidal så er du nok verdig timen.

Jeppsi, da sier vi det! 👍

Skrevet
Den 13.6.2016 at 20.19, issomethingwrong skrev:

Jeg vil tro at når man er suicidal, så har man det rimelig jævlig, uavhengig av om årsaken er depresjon eller noe annet.

Suicidalitet er jo et symptom på "noe". Det er dette "noe" du må få behandlet, uansett hva det heter.

Ja, blir spennende å se hva slags behandling som tilbys. Jeg skal samarbeide godt og gjøre mitt for at jeg skal få det bedre. For mitt liv er jo mitt ansvar, men noen ganger trenger jeg litt hjelp på veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...