Gå til innhold

Er du "mamma"/"pappa" til kjæledyret ditt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan vel si at jeg er mammaen til hunden min. Men helst er det alle andre som omtaler meg som mammaen hans. Jeg sier ikke at han er sønnen min. Men gutten min, det er han. Men det betyr ikke at jeg behandler han som et menneske. Ingen dyr liker å bli behandlet som et menneske.

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, morsan skrev:

Enkelte omtaler seg selv som "mamma" i relasjon til kjæledyr. Jeg synes det er litt pussig. Synspunkter? 

Litt pussig. Jeg ville ikke kalt meg pappaen til katten min, da jeg hadde katt. Jeg snakket ikke med babystemme til katten heller.

AnonymBruker
26 minutes ago, Gargamel said:

Litt pussig. Jeg ville ikke kalt meg pappaen til katten min, da jeg hadde katt. Jeg snakket ikke med babystemme til katten heller.

Men i sengen er det "who's your daddy"? Virker jo som en freudian slip at du begynte å snakke om dette... :D

Anonymkode: 8f896...8d5

Annonse

Når noe er lite og søtt, er det da vanlig å snakke med babystemme. Er det en diger rotweiler blir det noe annet. Men ikke som valp da selvsagt, da er den også nusselig og søt. En katt ville jeg ikke snakke med babystemme til, men jeg liker da heller ikke katter.

AnonymBruker
2 minutes ago, Inner self said:

Når noe er lite og søtt, er det da vanlig å snakke med babystemme. Er det en diger rotweiler blir det noe annet. Men ikke som valp da selvsagt, da er den også nusselig og søt. En katt ville jeg ikke snakke med babystemme til, men jeg liker da heller ikke katter.

Bark bark!

Anonymkode: 8f896...8d5

29 minutter siden, Inner self skrev:

Rottweilere er jo så gossine og barnslige at om det er en rase man kan snakke med babystemme til så måtte det være den ;)

10 timer siden, Gargamel skrev:

Nei, de er 11 og 14, så det ville vel vært litt flaut.

Jeg har aldri snakket med babystemme til barna mine, selv ikke da de var babyer, selv om jeg nok brukte stemmen på en litt annen måte enn i dag. Har vært ganske bevisst på akkurat det, i det jeg tror det stimulerer barnets språkutvikling og dessuten virker mer respektfullt.

En ting jeg har lagt merke til er at fedre som snakker babyspråk med babyene sine gjerne fortsetter med dette til barna er blitt store, det virker som de ikke hører det selv. Virker litt dumt når pappa snakker babyspråk til fjerdeklassingen sin....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...