Gå til innhold

Eh....hvordan tisser gutter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger litt råd å gi min sønn på 10. Jeg er alenemor til gutten, så jeg har ingen mann å spørre - dessuten ville min sønn blitt veldig flau hvis jeg spurte noen, så jeg lovte å spørre anonymt :).

Problemet er at han får ofte llitt tiss i buksa. Han sier det skjer etter han har vært på do, og tørket tissen, og tatt på underbuksa igjen. Idet han "slapper av" kommer det en rest av tiss i underbuksa. Det er såpass mengde at det iblant går gjennom til buksa.

Han sier at han tisser sittende, fordi det rådet har vi lest flere lege-steder at er best for å tømme blæra godt. (selv om mange menn sikkert ikke syns det er "tøft"). Jeg har forklart dette, men også sagt at når han er sammen med andre gutter, er det best å tisse stående så han ikke blir erta. Jeg legger meg ikke opp i hva han faktisk gjør nå. Jeg vet heller ikke i detalj hvordan han tisser og tørker seg, og om dette med en tisse-rest er vanlig eller ikke.

Takknemlig for tip ang dette med tiss i buksa.

Forresten så klaget han også over at tissen hans ofte er "anstrengt" (stiv) om morgenen, inntil jeg forklarte det med stivhet i penis og at det er helt normalt. Antar at det ikke er noen tips å gi ham i den forbindelse?

Anonymkode: 4f4f4...37d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412144-ehhvordan-tisser-gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også at det er greit å tisse sittende (er mann) når jeg er hjemme, spesielt om morgenen. Mer avslappende og det er gjerne lengre til neste gang man trenger å tisse igjen.

For de som har problemer med lekkasjer (jeg har ikke det) så er det veldig lurt å tisse sittende, da det fører til bedre tømming av blæren. Når det gjelder at siste rest havner i buksa hos han, så finnes det triks man kan lære seg for å unngå dette. Blant annet å slappe av etter man har ristet så dette havner i toalettet framfor buksa. 

At det er anstrengt å tisse med ereksjon er helt normalt. Med full ereksjon er det fysisk umulig å tisse, men det er helt vanlig at det er noe anstrengt hvis man er halvstiv. Det eneste rådet da er å vente til man ikke er det lengre.

AnonymBruker

Det er mulig han ikke får tømt urinrøret helt. Det gjøres best ved å med fingre/hånd klemme lett bak pungen, stramme bekken og trykke/dra litt fremover i skaftet/penis etterpå. Riste litt i penis fjerner de siste dråpene.

Anonymkode: 105b5...eea

AnonymBruker
22 timer siden, issomethingwrong skrev:

At det er anstrengt å tisse med ereksjon er helt normalt. Med full ereksjon er det fysisk umulig å tisse, men det er helt vanlig at det er noe anstrengt hvis man er halvstiv. Det eneste rådet da er å vente til man ikke er det lengre.

Han lurer på hvordan man kan få tissen til å ikke være halstiv, annet enn bare å vente. Er vel nokså normalt om morgenen, er det ikke?

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han lurer på hvordan man kan få tissen til å ikke være halstiv, annet enn bare å vente. Er vel nokså normalt om morgenen, er det ikke?

Personlig tenker jeg på gamle menn i dusjen på treningssenteret og finner det ganske effektivt, men i hans tilfelle er det nok dessverre bare å vente.

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Personlig tenker jeg på gamle menn i dusjen på treningssenteret og finner det ganske effektivt, men i hans tilfelle er det nok dessverre bare å vente.

Haha, funny cause its true...

Selv føler jeg att jeg får tømt blæren bedre stående, men det er sikkert individuellt. Det er jo mer hygienisk å tisse sittende da. Men jeg foretrekker å stå.

Anonymkode: 8b365...1a8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...