Gå til innhold

Hvordan vite når andre mener noe annet/mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man vite når andre mener noe annet/mer enn det de sier? F.eks. hvis de ser en hund og sier "det var en lat hund", og så mener de deg (eller andre). Eller hvis de "mumler" ting, som er rettet mot deg, men som du ikke hører. Jeg har problemer med å takle dette, jeg klarer ikke forholde meg til det. Føles som jeg har lav IQ.

Anonymkode: a209a...852

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan man vite når andre mener noe annet/mer enn det de sier? F.eks. hvis de ser en hund og sier "det var en lat hund", og så mener de deg (eller andre).

Tror nok at de da snakker om hunden og ikke deg.

Anonymkode: 303c8...6b9

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste flyr ikke rundt og mumler ting om andre. Jeg vil tørre påstå at de eneste jeg har hørt/observert som mumler eller prater høyt om noe som kke er realtert til noe som skjer i omgivelsene enten er unge, dumme mennesker som baksnakker og fniser av noe/noen de ser som skiller seg ut eller alvorlig psykisk psyke. 

Derfor ville du hatt det langt bedre om du klarte å tenke at dette ikke er en realitet, men noe som trolig skyldes din psykdom?

Anonymkode: 40048...a17

AnonymBruker
Skrevet

Virker som de prøver å fortelle meg ting, som jeg ikke forstår, og dermed tror de jeg har lav IQ.

Gjest Gargamel
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker som de prøver å fortelle meg ting, som jeg ikke forstår, og dermed tror de jeg har lav IQ.

Hvis det er noe viktig får folk si det rett ut, og ikke bare hinte.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, Gargamel said:

Hvis det er noe viktig får folk si det rett ut, og ikke bare hinte.

Ja, det tenker jo jeg og, spesielt siden det er umulig å forstå seg på. Det er jo bare useriøse ting de sier, personkarakteristikk. De er nok bare ute etter å være negativ mot meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi må bare lære oss å leve med at vi aldri kan være 100% sikre på hva andre tenker og mener.

AnonymBruker
Skrevet
39 minutes ago, AnonymBruker said:

Derfor ville du hatt det langt bedre om du klarte å tenke at dette ikke er en realitet, men noe som trolig skyldes din psykdom?

Tror kanskje jeg har lett for å begynne å overdrive ting. Jeg kjenner meg veldig igjen i det med borderline, det med å reagere sterkere.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje jeg har lett for å begynne å overdrive ting. Jeg kjenner meg veldig igjen i det med borderline, det med å reagere sterkere.

Jeg tror denne følelsen er mer vanlig enn det man kanskje tror. I svake øyeblikk kan vel alle føle at det folk mumler om er direkte relatert til dem selv. I ungdommen kan man jo få fullstendig hetta av den minste ting. Men hos noen preller sånne ting av som vann på gåsa uansett om det er berettiget eller ei.

Jeg har lært meg til å stort sett gi faen.

Skrevet
10 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Vi må bare lære oss å leve med at vi aldri kan være 100% sikre på hva andre tenker og mener.

Og de fleste har nok med seg selv og sitt, og driver ikke og snakker og mumler om alle mulige andre hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett drittunger som snakker / gjør narr av folk. Drittunger og unge umodne jenter. Jeg har bmi på 39 og det er de jeg får høre det av.....

Anonymkode: f1b89...254

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er merkelig at jeg har så anderledes erfaringer enn dere på dette forumet. Kanskje jeg omgås tosker?

AnonymBruker
Skrevet
56 minutes ago, AnonymBruker said:

Syns det er merkelig at jeg har så anderledes erfaringer enn dere på dette forumet. Kanskje jeg omgås tosker?

Hva slags folk omgår du?

Anonymkode: 62746...12e

AnonymBruker
Skrevet
31 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva slags folk omgår du?

Anonymkode: 62746...12e

Hva mener du? Du lurer på om jeg omgås folk, eller at det blir merkelig at jeg lurer på om andre er tosker? Beklager, blir litt vanskelig å tolke.

Skrevet

De aller fleste er mye mer opptatt av seg selv enn av deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...