Gå til innhold

NHD Medisinbytte 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Da har jeg byttet fra Cipralex til Brintellix, 3 dagen idag. I tillegg ville fastlegen at jeg skulle prøve Quetiapin 25 mg for søvn.  Går i tillegg på Abilify 15 mg.

Jeg som tidligere har prøvd det meste uten virkning, har nå sovet i 2 netter. Helt fantastisk. I tillegg er jeg for første gang på det jeg kan huske helt rolig inni meg. Det er utrolig godt.

Kan virkelig en liten pille gi en slik virkning, eller er det kombinasjonen av Abilify, Quetiapin og Brintellix som for meg er så bra?  Eller kan det bare være i oppstarten jeg får en slik fantastisk virkning? 

Fortsetter dette vil min livskvalitet bli så mye bedre. Må også si at jeg ikke har fått noe hang over.

På forhånd takk

Skrevet
52 minutter siden, emilie321 skrev:

Hei. Da har jeg byttet fra Cipralex til Brintellix, 3 dagen idag. I tillegg ville fastlegen at jeg skulle prøve Quetiapin 25 mg for søvn.  Går i tillegg på Abilify 15 mg.

Jeg som tidligere har prøvd det meste uten virkning, har nå sovet i 2 netter. Helt fantastisk. I tillegg er jeg for første gang på det jeg kan huske helt rolig inni meg. Det er utrolig godt.

Kan virkelig en liten pille gi en slik virkning, eller er det kombinasjonen av Abilify, Quetiapin og Brintellix som for meg er så bra?  Eller kan det bare være i oppstarten jeg får en slik fantastisk virkning? 

Fortsetter dette vil min livskvalitet bli så mye bedre. Må også si at jeg ikke har fått noe hang over.

På forhånd takk

Hei!

Dette hørtes veldig bra ut. Jeg er også på 3. dagen med Brintellix. Byttet fra 20 mg cipralex til 10 mg Brintellix. Kan jeg spørre hvilkrn styrke du tar på Brintellix? Jeg har ikke hatt noen god virkning enda, strømstøt i hodet, skjelven og dårlig form. Men godt å høre at det funket så bra for deg :-)

Skrevet
4 minutter siden, Mexico skrev:

Hei!

Dette hørtes veldig bra ut. Jeg er også på 3. dagen med Brintellix. Byttet fra 20 mg cipralex til 10 mg Brintellix. Kan jeg spørre hvilkrn styrke du tar på Brintellix? Jeg har ikke hatt noen god virkning enda, strømstøt i hodet, skjelven og dårlig form. Men godt å høre at det funket så bra for deg :-)

Hei! 

Jeg byttet fra 20 mg Cipralex til 20 mg Brintellix. Nå er det slik at legene sier at kroppen min "tygger" medisiner fortere enn vanlig, derfor må jeg opp i max dose for å få effekt.  Håper virkelig at du snart føler deg bedre. :-)

Skrevet
2 minutter siden, emilie321 skrev:

Hei! 

Jeg byttet fra 20 mg Cipralex til 20 mg Brintellix. Nå er det slik at legene sier at kroppen min "tygger" medisiner fortere enn vanlig, derfor må jeg opp i max dose for å få effekt.  Håper virkelig at du snart føler deg bedre. :-)

Tusen takk for svar. Ja det tenkte jeg at du sikkert gikk over på 20 mg, mulig jeg skulle gjort det også, gikk på 20 mg cipralex og blodprøvene mine viste at jeg hadde enda mere å gå på når det gjaldt den. Får gi Brint. en uke på 10 mg, øke til 20 mg hvis ikke bedre. Og masse lykke til videre til deg :-)

Skrevet
20 timer siden, emilie321 skrev:

På forhånd takk

Første gang jeg fikk Seroquel var det Seroquel depot, 50 mg ved leggetid. Etter to dager på dette var tankekjøret som hadde plaget meg i 2-3 måneder borte. Det var helt stopp, ganske enkelt. Det var kjempedeilig.

Effekten ga seg, dessverre. Men det trenger ikke bli slik for deg. Det går uansett an å gå opp i dose om man trenger det.

Skrevet
1 time siden, Tandorini skrev:

Første gang jeg fikk Seroquel var det Seroquel depot, 50 mg ved leggetid. Etter to dager på dette var tankekjøret som hadde plaget meg i 2-3 måneder borte. Det var helt stopp, ganske enkelt. Det var kjempedeilig.

Effekten ga seg, dessverre. Men det trenger ikke bli slik for deg. Det går uansett an å gå opp i dose om man trenger det.

Hei og takk for svar.

Synd at effekten ga seg for deg. Tok det lang tid før den ga seg? Nå er det 3 natta jeg sover og idag har jeg greid å være i aktivitet for første gang på lenge. Føles så godt. 

Er Seroquel og Quetiapin egentlig samme preparat?  Jeg kan ta 50 mg, men vil gjerne vente i det lengste med å øke.

Merrker heller ingen bivirkninger ennå. Ønsker så at dette holder seg og at alle kunne finne en medisin som fungerer, ikke lett. 

Ønsker deg lykke til

Skrevet
12 timer siden, emilie321 skrev:

Hei og takk for svar.

Synd at effekten ga seg for deg. Tok det lang tid før den ga seg? Nå er det 3 natta jeg sover og idag har jeg greid å være i aktivitet for første gang på lenge. Føles så godt. 

Er Seroquel og Quetiapin egentlig samme preparat?  Jeg kan ta 50 mg, men vil gjerne vente i det lengste med å øke.

Merrker heller ingen bivirkninger ennå. Ønsker så at dette holder seg og at alle kunne finne en medisin som fungerer, ikke lett. 

Ønsker deg lykke til

Takk for det!

De to er det samme, ja. Synonympreparater.

For meg tok det veldig kort tid før det ga seg, bare en ukes tid. Men situasjonen min kan ha vært annerledes enn din. Jeg var midt i en ekstremt belastende situasjon, noe som uansett ville føre til rask forverring. Så det var nok heller at jeg ble dårligere, enn bare at medisinen sluttet å fungere. På høyere doser ble tankekjøret lindret igjen.

Hadde vært greit om det fantes en medisin for alle, ja! Forhåpentligvis har du funnet "din" medisin, iallfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...