Gå til innhold

Kan jeg klage på en bålpanne som ruster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi kjøpte en bålpanne på nettauksjon. Vi er fornøyd med designen og formen - men veldig overrasket over hvor lett den ruster. Den har et trekk over, og står under tak, likevel er det ikke til å unngå at den får en regnskvett på seg nå og da. Platene var fulle av rust før vi i det hele tatt hadde begynt å bruke den. Jeg snakker da om selve ristene som maten legges på. Kan kanskje være farlig å få i seg rust til og med? Vi må vaske ristene grundig før hver bruk for å få av rusten.

Er det vanlig at bålpanner får mye rust? Kan jeg klage?

Anonymkode: 83c71...315

Fortsetter under...

Står det at den skal være rustfri? Er nok ikke farlig å få i seg rust, det er jo jern. Men uansett er det vel lurt å ta med rista inn og vaske den etter at man har laget mat på den. Da kan den like godt stå inne til neste gang man skal grille. Men uansett så burde du vel klage. En bålpanne bør jo tåle å stå ute, er vel få som tenner bål i stua.

Madelenemie
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det andre som har bålpanner her? Har dere samme problemet?

Anonymkode: 83c71...315

Hei!

Ja jeg har bålpanne, nå har den aldri stått under tak, men ja de rustet fort.

Så jeg ga opp bruke den til mye mat, og sprayet den med svart bengalak, så nå er den svart og fin, men kun til blomster.

Vi tilbereder egentlig maten på grillen mest, men bålpannen kjøpte jeg mest til vinterstid, for barna om de ville grille pølser, pinnebrød, epler etc...Det har jeg brukt den til selv om den var rusten for barna pleide sitte rundt med pinner, så maten kom ikke borti rusten, og den er fortsatt fin å legge vedkubber i på vinterstid.

Ellers er oksidert jern mer smaksødeleggende, men kan jo vaskes bort mellom hver gang. Ikke sunt å spise store mengder rust, men verst er det vel fordi maten blir smakende jern.

Ang klage på dette med rustdannelse, jeg gjorde det ikke, men mulig man burde det, det er i vertfall forsøket verdt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...