Augusta Luise Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Hei! Jeg har slitt med tvangsspising i mange, mange år og klarte å spise meg opp til 150 kg, men etter en Gastric Bypass gikk jeg ned til 80 kg. Dessverre har overspisinga tatt fullstendig overhånd og jeg er nå over 100 kg, og innser at jeg må gjøre noe for å unngå å bli dødelig overvektig igjen. Jeg har diagnosen PTSD etter gjentatte overgrep og har til tider en svært selvdestruktiv adferd, og jeg jobber nå med å ta bedre vare på meg selv med god hjelp av en terapeut. Det jeg lurer på er om det går an å se om medisiner kan hjelpe meg litt i denne prosessen, for å gi meg et lite dytt i riktig retning. Jeg tenker spesifikt på kombinasjonen Metformin/Glucophage og Topimax. Metformin kjenner jeg godt til fra før da jeg hadde PCOS, og det gjorde meg mer stabil i både blodsukker og humør. Topimax hørte jeg om her inne, og jeg har lest artikler som viser at kombinasjonen av disse to gjør det litt enklere å gå ned i vekt. Jeg søker ikke en mirakelkur, jeg ønsker bare å gjøre det litt lettere for meg å bryte denne onde sirkelen. Jeg går forøvrig på Efexor 300 mg og Seroquel for søvn, og lurer på om det kan kombineres med de to andre medikamentene. Setter stor pris på svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Jeg vil på det aller sterkeste advare mot å bruke metformin som et slankemiddel. 0 Siter
Augusta Luise Skrevet 18. juni 2016 Forfatter Skrevet 18. juni 2016 Skulle ønske du kunne utdype litt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Hvis du har diabetes 2 OG legen din anbefaler metformin, skal du selvsagt bruke det. Hvis du ikke har diabetes 2, kan du lese "Forsiktighetsregler" i Felleskatalogen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 Den 18. juni 2016 at 19.50, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Hvis du har diabetes 2 OG legen din anbefaler metformin, skal du selvsagt bruke det. Hvis du ikke har diabetes 2, kan du lese "Forsiktighetsregler" i Felleskatalogen. Dette er litt på siden, men nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du tenker om Metformin siden du refererer til forsiktighetsreglene i FK. Den er jo i utgangspunktet beregnet på personer med diabetes 2 som ikke klarer å få kontroll over diabetesen med kostholdsendringer. Jeg tar den imidlertid fordi jeg har policystisk ovariesyndrom og ikke kan ta hormoner pga migrene. Er normalvektig. Anonymkode: cc493...ea6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.