Gå til innhold

Å ha personlig kontakt med Gud er da ikke sykt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble veldig overrasket over svarene AnnKarin fikk av blant andre frosken i tråden som heter Mani.

Om en mener å ha kontakt med Gud, at en kan samtale med ham, få råd og hjelp og støtte av ham -så er vel ikke det sykt?

Bare fordi verden og "fornuften og vitenskapen" fortrenger troen på Gud, betyr ikke det at Gud ikke finnes. Er alle muslimer og kristne f.eks. psykotiske da, fordi de hevder å ha kontakt med Gud. Sprøtt.

Anonymkode: d272d...91e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ble veldig overrasket over svarene AnnKarin fikk av blant andre frosken i tråden som heter Mani.

Om en mener å ha kontakt med Gud, at en kan samtale med ham, få råd og hjelp og støtte av ham -så er vel ikke det sykt?

Bare fordi verden og "fornuften og vitenskapen" fortrenger troen på Gud, betyr ikke det at Gud ikke finnes. Er alle muslimer og kristne f.eks. psykotiske da, fordi de hevder å ha kontakt med Gud. Sprøtt.

Hun skrev  Er personlig kontakt med Gud og tegn fra media fra Gud tegn på mani?

Tro at en ser tegn i media fra Gud er ikke friskt.

Anonymkode: 88399...212

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må sees i sammenheng med trådstarters sykdomshistorie.

Skrevet

Det er forskjell mellom å føle styrke i kontakt med Gud, og det å lese beskjeder fra han/hun/det i nyhetssendinger. Sistenevnte er paranoide forestillinger.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det å oppleve kontakt med Gud i seg selv som jeg ser som tegn på sykdom:-)

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skrev  Er personlig kontakt med Gud og tegn fra media fra Gud tegn på mani?

Tro at en ser tegn i media fra Gud er ikke friskt.

Anonymkode: 88399...212

Det behøver ikke å være sykt. Tror en på en allmektig Gud, så kan en tro at Gud kan bruke også mediene til å gi et budskap. Har opplevd det flere ganger selv. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, frosken skrev:

Det er ikke det å oppleve kontakt med Gud i seg selv som jeg ser som tegn på sykdom:-)

Ok :)

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det behøver ikke å være sykt. Tror en på en allmektig Gud, så kan en tro at Gud kan bruke også mediene til å gi et budskap. Har opplevd det flere ganger selv. 

Takk for at du bekrefter det Wretch sier.

Anonymkode: 0b413...011

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser det sammen med resten av symptomene. Da er det åpenbart sykt.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Wretch skrev:

Det er forskjell mellom å føle styrke i kontakt med Gud, og det å lese beskjeder fra han/hun/det i nyhetssendinger. Sistenevnte er paranoide forestillinger.

Har selv opplevd at Gud gir meg beskjeder og tegn til meg gjennom medier. Ikke noe farlig det, så sant det er av positiv karakter. Om en derimot opplever at "Gud" ber en person om å drepe e.l., så er det veldig sykt og farlig.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Vi ser det sammen med resten av symptomene. Da er det åpenbart sykt.

Skulle nok ha vært bura inne jeg også da...

Skrevet
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Har selv opplevd at Gud gir meg beskjeder og tegn til meg gjennom medier. Ikke noe farlig det, så sant det er av positiv karakter. Om en derimot opplever at "Gud" ber en person om å drepe e.l., så er det veldig sykt og farlig.

Da er du nok psyk, selv om du kanskje fungerer i ditt miljø.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle nok ha vært bura inne jeg også da...

Kanskje du trenger medisiner.

Anonymkode: 14838...2d9

Skrevet
41 minutes ago, AnonymBruker said:

De gale har det godt, er det ikke det de sier...

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Jeg er ikke syk. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Wretch skrev:

De gale har det godt, er det ikke det de sier...

Tror ikke de gale (gærne) har det godt, nei. Teit sang.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tror ikke de gale (gærne) har det godt, nei. Teit sang.

Hvis det gir deg en glede at "Gud" gir deg beskjeder via Dagsrevyen, så er det nok en viss mening i utsagnet.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Jeg er ikke syk. 

Høres ikke friskt ut.

Skrevet
En gang lyttet jeg til sangen Euphoria av Loreen (hun som vant Eurovision) og akkurat da hun sang "a beating love within my heart", kikket jeg ut av vinduet og så et hjerteformet hull i en hvit sky som viste den blå himmelen bak. Det hjertet var perfekt altså, ja det så faktisk photoshoppet ut. Sekunder senere var det borte.

Jeg er overbevist om at det var en form for bevissthet eller intelligens bak denne opplevelsen. Jeg har vurdert Gud, skyalver, aliens... Eller kanskje englene did it? Skeptikere ville nok kalle det en tilfeldighet. Så fattig et sånt livssyn må være. Kan det kalles åndelig fattigdom?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Nyve skrev:
En gang lyttet jeg til sangen Euphoria av Loreen (hun som vant Eurovision) og akkurat da hun sang "a beating love within my heart", kikket jeg ut av vinduet og så et hjerteformet hull i en hvit sky som viste den blå himmelen bak. Det hjertet var perfekt altså, ja det så faktisk photoshoppet ut. Sekunder senere var det borte.

Jeg er overbevist om at det var en form for bevissthet eller intelligens bak denne opplevelsen. Jeg har vurdert Gud, skyalver, aliens... Eller kanskje englene did it? Skeptikere ville nok kalle det en tilfeldighet. Så fattig et sånt livssyn må være. Kan det kalles åndelig fattigdom?

Nei, slikt kalles sunn fornuft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...