AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Ble veldig overrasket over svarene AnnKarin fikk av blant andre frosken i tråden som heter Mani. Om en mener å ha kontakt med Gud, at en kan samtale med ham, få råd og hjelp og støtte av ham -så er vel ikke det sykt? Bare fordi verden og "fornuften og vitenskapen" fortrenger troen på Gud, betyr ikke det at Gud ikke finnes. Er alle muslimer og kristne f.eks. psykotiske da, fordi de hevder å ha kontakt med Gud. Sprøtt. Anonymkode: d272d...91e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 2 minutes ago, AnonymBruker said: Ble veldig overrasket over svarene AnnKarin fikk av blant andre frosken i tråden som heter Mani. Om en mener å ha kontakt med Gud, at en kan samtale med ham, få råd og hjelp og støtte av ham -så er vel ikke det sykt? Bare fordi verden og "fornuften og vitenskapen" fortrenger troen på Gud, betyr ikke det at Gud ikke finnes. Er alle muslimer og kristne f.eks. psykotiske da, fordi de hevder å ha kontakt med Gud. Sprøtt. Anonymkode: d272d...91e Hun skrev Er personlig kontakt med Gud og tegn fra media fra Gud tegn på mani? Tro at en ser tegn i media fra Gud er ikke friskt. Anonymkode: 88399...212 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble veldig overrasket over svarene AnnKarin fikk av blant andre frosken i tråden som heter Mani. Om en mener å ha kontakt med Gud, at en kan samtale med ham, få råd og hjelp og støtte av ham -så er vel ikke det sykt? Bare fordi verden og "fornuften og vitenskapen" fortrenger troen på Gud, betyr ikke det at Gud ikke finnes. Er alle muslimer og kristne f.eks. psykotiske da, fordi de hevder å ha kontakt med Gud. Sprøtt. Anonymkode: d272d...91e Det må sees i sammenheng med trådstarters sykdomshistorie. 0 Siter
Wretch Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Det er forskjell mellom å føle styrke i kontakt med Gud, og det å lese beskjeder fra han/hun/det i nyhetssendinger. Sistenevnte er paranoide forestillinger. 0 Siter
frosken Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble veldig overrasket over svarene AnnKarin fikk av blant andre frosken i tråden som heter Mani. Om en mener å ha kontakt med Gud, at en kan samtale med ham, få råd og hjelp og støtte av ham -så er vel ikke det sykt? Bare fordi verden og "fornuften og vitenskapen" fortrenger troen på Gud, betyr ikke det at Gud ikke finnes. Er alle muslimer og kristne f.eks. psykotiske da, fordi de hevder å ha kontakt med Gud. Sprøtt. Anonymkode: d272d...91e Det er ikke det å oppleve kontakt med Gud i seg selv som jeg ser som tegn på sykdom:-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev Er personlig kontakt med Gud og tegn fra media fra Gud tegn på mani? Tro at en ser tegn i media fra Gud er ikke friskt. Anonymkode: 88399...212 Det behøver ikke å være sykt. Tror en på en allmektig Gud, så kan en tro at Gud kan bruke også mediene til å gi et budskap. Har opplevd det flere ganger selv. Anonymkode: d272d...91e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 9 minutter siden, frosken skrev: Det er ikke det å oppleve kontakt med Gud i seg selv som jeg ser som tegn på sykdom:-) Ok Anonymkode: d272d...91e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det behøver ikke å være sykt. Tror en på en allmektig Gud, så kan en tro at Gud kan bruke også mediene til å gi et budskap. Har opplevd det flere ganger selv. Anonymkode: d272d...91e Takk for at du bekrefter det Wretch sier. Anonymkode: 0b413...011 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det behøver ikke å være sykt. Tror en på en allmektig Gud, så kan en tro at Gud kan bruke også mediene til å gi et budskap. Har opplevd det flere ganger selv. Anonymkode: d272d...91e Vi ser det sammen med resten av symptomene. Da er det åpenbart sykt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 22 minutter siden, Wretch skrev: Det er forskjell mellom å føle styrke i kontakt med Gud, og det å lese beskjeder fra han/hun/det i nyhetssendinger. Sistenevnte er paranoide forestillinger. Har selv opplevd at Gud gir meg beskjeder og tegn til meg gjennom medier. Ikke noe farlig det, så sant det er av positiv karakter. Om en derimot opplever at "Gud" ber en person om å drepe e.l., så er det veldig sykt og farlig. Anonymkode: d272d...91e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 8 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Vi ser det sammen med resten av symptomene. Da er det åpenbart sykt. Skulle nok ha vært bura inne jeg også da... Anonymkode: d272d...91e 0 Siter
Wretch Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 14 minutes ago, AnonymBruker said: Har selv opplevd at Gud gir meg beskjeder og tegn til meg gjennom medier. Ikke noe farlig det, så sant det er av positiv karakter. Om en derimot opplever at "Gud" ber en person om å drepe e.l., så er det veldig sykt og farlig. Anonymkode: d272d...91e Da er du nok psyk, selv om du kanskje fungerer i ditt miljø. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle nok ha vært bura inne jeg også da... Anonymkode: d272d...91e Kanskje du trenger medisiner. Anonymkode: 14838...2d9 0 Siter
Wretch Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 41 minutes ago, AnonymBruker said: Kanskje du trenger medisiner. Anonymkode: 14838...2d9 De gale har det godt, er det ikke det de sier... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du trenger medisiner. Anonymkode: 14838...2d9 Nope. Jeg er ikke syk. Anonymkode: d272d...91e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 12 minutter siden, Wretch skrev: De gale har det godt, er det ikke det de sier... Tror ikke de gale (gærne) har det godt, nei. Teit sang. Anonymkode: d272d...91e 0 Siter
Wretch Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 Just now, AnonymBruker said: Tror ikke de gale (gærne) har det godt, nei. Teit sang. Anonymkode: d272d...91e Hvis det gir deg en glede at "Gud" gir deg beskjeder via Dagsrevyen, så er det nok en viss mening i utsagnet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2016 Skrevet 18. juni 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. Jeg er ikke syk. Anonymkode: d272d...91e Høres ikke friskt ut. Anonymkode: 14838...2d9 0 Siter
Gjest Skrevet 19. juni 2016 Skrevet 19. juni 2016 En gang lyttet jeg til sangen Euphoria av Loreen (hun som vant Eurovision) og akkurat da hun sang "a beating love within my heart", kikket jeg ut av vinduet og så et hjerteformet hull i en hvit sky som viste den blå himmelen bak. Det hjertet var perfekt altså, ja det så faktisk photoshoppet ut. Sekunder senere var det borte. Jeg er overbevist om at det var en form for bevissthet eller intelligens bak denne opplevelsen. Jeg har vurdert Gud, skyalver, aliens... Eller kanskje englene did it? Skeptikere ville nok kalle det en tilfeldighet. Så fattig et sånt livssyn må være. Kan det kalles åndelig fattigdom? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 Skrevet 19. juni 2016 19 minutter siden, Nyve skrev: En gang lyttet jeg til sangen Euphoria av Loreen (hun som vant Eurovision) og akkurat da hun sang "a beating love within my heart", kikket jeg ut av vinduet og så et hjerteformet hull i en hvit sky som viste den blå himmelen bak. Det hjertet var perfekt altså, ja det så faktisk photoshoppet ut. Sekunder senere var det borte. Jeg er overbevist om at det var en form for bevissthet eller intelligens bak denne opplevelsen. Jeg har vurdert Gud, skyalver, aliens... Eller kanskje englene did it? Skeptikere ville nok kalle det en tilfeldighet. Så fattig et sånt livssyn må være. Kan det kalles åndelig fattigdom? Nei, slikt kalles sunn fornuft. Anonymkode: 14838...2d9 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.