Gå til innhold

Å ha personlig kontakt med Gud er da ikke sykt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsom du. :rolleyes:

Det første du bør gjøre er å gå litt i deg selv og tenke over hvordan du omtaler folk som tilhører andre religioner. Av de tusenvis av guder folk har tilbedt opp igjennom historien har du klart å finne den ene sanne gud. Godt jobba! (Og nå var jeg ironisk, i tilfelle du ikke forstod det).

Anonymkode: 14838...2d9

Jeg skriver ikke stygt om folk som tilhører andre religioner. Folk kan godt ta feil med hensyn til livssynsvalg, og slik feiltagelse kan man godt begrunne. Men det er ikke det samme som å skrive skitt slik du gjør. Så du kan spare deg - skyldmanipuleringen din og kveruleringen biter ikke på meg. Jeg er tydeligvis ikke alene om å kjenne igjen mobbing mot reliøse. Det er jo påfallende at man på denne nettsiden ikke kan nevne noe som helst knyttet til religion uten at der dukker opp en eller annen som skriver dritt om religiøse. Og den skrivingen inneholder stort sett samme uttrykksformer og argumenter, altså høyst sannsynlig sammme person bak. Jeg hadde ikke blitt forundret om det var skrevet av det tre-bokstavsnicket som ble kastet ut herfra av webmaster for noen år siden.

Anonymkode: 9e530...ed4

Skrevet
Den 19.6.2016 at 21.10, Janus30 skrev:

Hva er åndelig med Audien til naboen? 

Audier får penger til å gå opp i røyk, det er jo litt åndelig vel :D

Den 19.6.2016 at 21.53, stjernestøv skrev:

F.eks hvis du slår på radioen og det kommer en viss sang, det kan være et tegn. Eller hvis du leser noe en plass, det kan være en beskjed. Eller en haug med sommerfugler, en fugl som kvitrer...mm. 

Og hvordan vet man hva som er et tegn fra Gud og hva som bare er en fugl som kvitrer? For dersom fuglekvitring er tegn fra Gud, så er Gud i overkant skravlesyk syns jeg. Og hva med fluer som surrer rundt hodet en varm sommerdag. Er det også tegn fra Gud? Eller er det tegn fra djevelen? Hva er det som avgjør om ting er tegn fra Gud eller om det bare er tilfeldig?

Den 20.6.2016 at 12.04, stjernestøv skrev:

Ja vi var på hytta til foreldrene mine en gang, og der satt det en haug med sommerfugler i en busk. Har aldri sett så mange før, så fløy de...en etter en. Det var et tegn fra min bror på at han var med oss. 

Hvordan vet du at det var et tegn fra din bror?

Skrevet
1 time siden, laban skrev:

Muligens mentalisert - i betydningen menneskeliggjort - eller hva tror du?  ;)

Ikke godt å si. ;) Kunne jo blitt Terminator f.eks.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn som Du skal ikke ha andre guder enn meg, Du skal ikke misbruke Guds navn og Du skal holde hviledagen hellig?

Ja, det virker samlende. Det har nok hatt en stor innvirkning på utviklingen av vestlig samfunn.

Anonymkode: 723ff...769

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Lillemus said:

Metallisert??? Ble de roboter da eller?

Materialisert.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det virker samlende. Det har nok hatt en stor innvirkning på utviklingen av vestlig samfunn.

Nåja, det tror jeg blir mest synsing.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Nåja, det tror jeg blir mest synsing.

Det er nok enighet om dette blant historikere. Hva om det nettopp var kristendommen som la til rette for opplysningstid? Hva om konseptet med den frie vilje fra kristendommen, som egentlig er litt spesielt idémessig hvis du ser på andre kulturer, var det som satte igang utviklingen av vestlig filosofi? Som igjen er det politikken er tuftet på, altså noe som har vært helt sentralt for utvikling av teknologi, rettsstat, velferdsstat etc.

Men nei, i dag har vi ikke bruk for den boken.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok enighet om dette blant historikere. Hva om det nettopp var kristendommen som la til rette for opplysningstid? Hva om konseptet med den frie vilje fra kristendommen, som egentlig er litt spesielt idémessig hvis du ser på andre kulturer, var det som satte igang utviklingen av vestlig filosofi? Som igjen er det politikken er tuftet på, altså noe som har vært helt sentralt for utvikling av teknologi, rettsstat, velferdsstat etc.

Men nei, i dag har vi ikke bruk for den boken.

Trodde du hadde mer sans for vikingkulturen før kvitekrist.

Men men.

Skrevet
I min verden er det ikke opplyst å benekte Gud! Men men...

Visste dere forresten at latterliggjøring er en hersketeknikk?

Oi den personen tror på noe jeg ikke tror på. Hvordan skal jeg håndtere det? Jo la meg gjøre narr av personen. Problem solved! Liksom...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nyve skrev:

Oi den personen tror på noe jeg ikke tror på. Hvordan skal jeg håndtere det? Jo la meg gjøre narr av personen. Problem solved! Liksom...

Hvordan mener du man skal argumentere med religiøse? De har svarene på alt uten fnugg av beviser.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du man skal argumentere med religiøse? De har svarene på alt uten fnugg av beviser.

Hvorfor dette behovet for å stange hodet i veggen? Du kan ikke overbevise oss som tror, om at det vi tror på ikke er sant.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutes ago, AnonymBruker said:

Trodde du hadde mer sans for vikingkulturen før kvitekrist.

Men men.

Jeg har mest sansen for 2016. Trygd, kokka etc. En kan ikke nekte for kristendommens plass i utviklingen av 2016, selv om det er mange negative aspekt. Jeg lytter til de som studerer historie. Likevel, i 2016 trenger nordmenn naturtilbedelse (åsatro) mer enn religiøse samlinger, men jeg er ateist, vel.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutes ago, Nyve said:

Vi skeptikere syns den troen er helt bisarr å høre på...

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Nyve skrev:

Hvorfor dette behovet for å stange hodet i veggen? Du kan ikke overbevise oss som tror, om at det vi tror på ikke er sant.

Man kan håpe på at ihvertfall litt rasjonell og kritisk tenkning trenger igjennom?

Problemet oppstår når religiøse bruker lovboken til den usynlige mannen i himmelen til å ta stilling til samfunnsspørsmål som Israel, abort, skilsmisse, homofili, evolusjonsteorien og jordens alder osv. Da kan det gå riktig galt.

Skrevet
11 timer siden, laban skrev:

Muligens mentalisert - i betydningen menneskeliggjort - eller hva tror du?  ;)

Det betyr å ikle seg et kjødelig legeme.

stjernestøv
Skrevet
11 timer siden, Trine skrev:

Audier får penger til å gå opp i røyk, det er jo litt åndelig vel :D

Og hvordan vet man hva som er et tegn fra Gud og hva som bare er en fugl som kvitrer? For dersom fuglekvitring er tegn fra Gud, så er Gud i overkant skravlesyk syns jeg. Og hva med fluer som surrer rundt hodet en varm sommerdag. Er det også tegn fra Gud? Eller er det tegn fra djevelen? Hva er det som avgjør om ting er tegn fra Gud eller om det bare er tilfeldig?

Hvordan vet du at det var et tegn fra din bror?

Sånt vet man bare, jeg sa det til alle og de var enige. 

stjernestøv
Skrevet
21 timer siden, FGT skrev:

Nei nå har du misforstått. Åndskapninger er bare åndskapninger, usynlige for oss.  Mennesker er bare mennesker ( synlige   ) 

Så demoner er synlige men ikke ånder? Det tror jeg ikke på...

Skrevet
13 timer siden, Lillemus skrev:

Metallisert??? Ble de roboter da eller?

He he, det ble et feil ord der ja. Det skulle stå at de "materialiserte seg"

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så demoner er synlige men ikke ånder? Det tror jeg ikke på...

Nei, demoner er usynlige som ande engler. De som er synlige er ikke åndeskapninger, men bare mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, FGT skrev:

Nei, demoner er usynlige som ande engler. De som er synlige er ikke åndeskapninger, men bare mennesker.

Hvordan vet du at demoner og engler finnes hvis du er usynlige?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...