Gå til innhold

Like å bli sett på som psyk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det noen som liker å bli sett på som psyk? At det liksom en "romantisk". Er det fordi det innebærer at man ikke snylter?

Anonymkode: e6031...06f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det ikke . Må likevel innrømme at jeg har trøstet meg selv i min fortvilelse når noen har sagt " du har vært syk". Unnskylder intet og tar ikke vekk skammen , men gir meg en forklaringsmodell for hvorfor jeg mistet kontrollen eller grepet om egen tilværelse og fungering . At det har stoppet opp og gått mer eller mindre til hel... Med det meste .

Vil nødig forbli i et psykhets stempel når kontrollen er gjenvunnet . Men ikke lett å kvitte seg med om du er varsom for stigma og tror du har antenner for å vite hva andre tror og tenker ( Uten å være helt påstålig ). 

Hva snylteri angår så får nav en annen tilnærming til deg når psykelighet i stor nok grad er dokumentert . Da blir du fritatt fra et mulig du burde vært i jobb stempel eller du -er -ikke -mer -plaget enn at vi forlanger aktivitet stempel og det raskt  . Fritar ikke meg fra skyldfølelse  over å ikke duge og hva er vel mindre romantisk enn å tasse innenfor husets fire vegger og vite at du ikke er en deltager , at du ikke bruker dine ressurser men kjenner deg avdanket og akterutseilt og skamfert . At du har tapt ansikt og kanskje forever må leve med en følelse av å være fritt vilt for andres potensielt negative tanker og mistenksomhet ovenfor din "latskap". At du ikke føler deg som noe forbilde for barna dine og at kampen er dreid mot å ivareta eget overlevelses instinkt . Kan ikke se at dette er særlig romantisk . River meg i håret og ønsker jeg i det mindre var en mislykket skribent og ikke bare mislykket . Tror ikke pskykelighet er særlig glansbilde assosiert for de som kjenner at dette styrer livet og lammet egen handle kraft og livsglede .

Anonymkode: 5ae6e...1ac

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

At du har tapt ansikt og kanskje forever må leve med en følelse av å være fritt vilt for andres potensielt negative tanker og mistenksomhet ovenfor din "latskap".

Men da er det vel bedre at andre ser på deg som syk?

Anonymkode: e6031...06f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...