AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 Skrevet 19. juni 2016 Hvorfor er det noen som liker å bli sett på som psyk? At det liksom en "romantisk". Er det fordi det innebærer at man ikke snylter? Anonymkode: e6031...06f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 Skrevet 19. juni 2016 Jeg liker det ikke . Må likevel innrømme at jeg har trøstet meg selv i min fortvilelse når noen har sagt " du har vært syk". Unnskylder intet og tar ikke vekk skammen , men gir meg en forklaringsmodell for hvorfor jeg mistet kontrollen eller grepet om egen tilværelse og fungering . At det har stoppet opp og gått mer eller mindre til hel... Med det meste . Vil nødig forbli i et psykhets stempel når kontrollen er gjenvunnet . Men ikke lett å kvitte seg med om du er varsom for stigma og tror du har antenner for å vite hva andre tror og tenker ( Uten å være helt påstålig ). Hva snylteri angår så får nav en annen tilnærming til deg når psykelighet i stor nok grad er dokumentert . Da blir du fritatt fra et mulig du burde vært i jobb stempel eller du -er -ikke -mer -plaget enn at vi forlanger aktivitet stempel og det raskt . Fritar ikke meg fra skyldfølelse over å ikke duge og hva er vel mindre romantisk enn å tasse innenfor husets fire vegger og vite at du ikke er en deltager , at du ikke bruker dine ressurser men kjenner deg avdanket og akterutseilt og skamfert . At du har tapt ansikt og kanskje forever må leve med en følelse av å være fritt vilt for andres potensielt negative tanker og mistenksomhet ovenfor din "latskap". At du ikke føler deg som noe forbilde for barna dine og at kampen er dreid mot å ivareta eget overlevelses instinkt . Kan ikke se at dette er særlig romantisk . River meg i håret og ønsker jeg i det mindre var en mislykket skribent og ikke bare mislykket . Tror ikke pskykelighet er særlig glansbilde assosiert for de som kjenner at dette styrer livet og lammet egen handle kraft og livsglede . Anonymkode: 5ae6e...1ac 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 10 hours ago, AnonymBruker said: At du har tapt ansikt og kanskje forever må leve med en følelse av å være fritt vilt for andres potensielt negative tanker og mistenksomhet ovenfor din "latskap". Men da er det vel bedre at andre ser på deg som syk? Anonymkode: e6031...06f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.