AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å behandle en henvisning til VOP, få vite om en er prioritert, har rett på behandling ol.? Vet ikke om det har noe å si om det er gjort internt på dps, (+viser til samtale med X.X osv...) Har ikke fått beskjed om de har mottatt den, men regner med det siden den ble sendt 31.05. Anonymkode: 4f74e...583 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Du bør ha fått svar innen 10 dager. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Ok. Skal til den behandleren som henviste i morgen. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 (endret) Akkurat sjekka journalen min. Der er det kommet et svar, men jeg trudde det var en frist for å vurdere om jeg har rett på behandling/utredning??regner med at brevet kommer I posten I løpet av uka. Står bare at jeg vil få time I September 2016. Noe dato har de ikke. Lenger ned I brevet står det rettigheter... "Vurdering av henvisningNår du blir henvist til sykehus eller en behandlingsinstitusjon i spesialisthelsetjenesten vurderer de om du har rett til behandling eller utredning. Vurderingen skal gjøres innen 10 virkedager. Ved mistanke om alvorlig sykdom, skal konklusjonen komme raskere." "Tidligere fastsatt frist gjelderFristbruddHvis vi ikke kan tilby deg en time innen fristen du har fått, vil vi kontakte HELFO pasientformidling., som vil finne et annet tilbud til deg." Vil det si fristen I September? Står at henvisningen er sendt av psykologspesialist ved dette sykehuset, og som har vurdert at jeg har rett til nødvendig helsehjelp fra spesialisthelsetjenesten. Ingen vurdering gjort av VOP...vet ikke hva som er normalt I dette gamet... Endret 21. juni 2016 av Psykojenta 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.