Gå til innhold

Skatteoppgjøret er kommet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hadde på det meste nærmere 1,4..

Var en kraftig nedgang da. Men det går sikkert an å klare seg ok på skarve 850k. Får heller kutte i innkjøp av kreps og sverdfisk hvis det kniper. ;)

Anonymkode: a572f...d22

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg ikke vært mongo hadde jeg tatt utdannelse jeg og, og jobbet og tjent 1,4.

Så sånn er det.

Anonymkode: 2d7c1...776

Du har vel andre problemer enn at du er mongo, vil jeg tro.

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var en kraftig nedgang da. Men det går sikkert an å klare seg ok på skarve 850k. Får heller kutte i innkjøp av kreps og sverdfisk hvis det kniper. ;)

Jeg har da aldri sagt noe annet heller. Men ned i lønn er ekkelt uansett.

For ordens skyld: Jeg betaler ned boliglån, spiser salat og drikker Cola Zero eller øl hvis jeg er ute. Spiser så godt som aldri dyr mat.

AnonymBruker
14 minutes ago, issomethingwrong said:

Jeg har da aldri sagt noe annet heller. Men ned i lønn er ekkelt uansett.

For ordens skyld: Jeg betaler ned boliglån, spiser salat og drikker Cola Zero eller øl hvis jeg er ute. Spiser så godt som aldri dyr mat.

Hos meg økte G med cirka 2%... noen som har det, ehh?

AnonymBruker
13 minutes ago, issomethingwrong said:

Iblant lurer jeg på om den eneste politisk korrekte måten å tjene penger i Norge på er å ha syv rette i Lotto.

Alt annet fører til spydigheter og misunnelse.

Lett å fremprovosere en tro på at det er så stor misunnelse også. ;) Jeg lurer på hvorfor...

Gjest Gargamel

Jeg får alltid igjen litt. I år var det vel 2000. Har ikke tenkt over hvorfor jeg alltid får igjen, men jeg regner ned det kommer av sløvhet i en eller annen form. Er det treg nedbetaling av kredittkortgjeld? Er det at jeg ikke gidder å levere skattekort for ekstrajobber? Skal man i det hele tatt levere skattekort til dem nå for tiden?

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Jeg får alltid igjen litt. I år var det vel 2000. Har ikke tenkt over hvorfor jeg alltid får igjen, men jeg regner ned det kommer av sløvhet i en eller annen form. Er det treg nedbetaling av kredittkortgjeld? Er det at jeg ikke gidder å levere skattekort for ekstrajobber? Skal man i det hele tatt levere skattekort til dem nå for tiden?

Grunnen til at du alltid får igjen litt er nok fordi skatteetaten har veldig korrekte tall på deg. De regner ut skatt med en liten "just in case". Så regner de ut skatt ut ifra riktige beløper så får man igjen en slant eller to ;)

Har du så mange ekstrajobber? Tror det har blitt sånn overalt nå, at arb.giver må innhente skattekort. Man leverer ikke noe lenger.

Gjest Gargamel
2 minutter siden, Trine skrev:

Grunnen til at du alltid får igjen litt er nok fordi skatteetaten har veldig korrekte tall på deg. De regner ut skatt med en liten "just in case". Så regner de ut skatt ut ifra riktige beløper så får man igjen en slant eller to ;)

Har du så mange ekstrajobber? Tror det har blitt sånn overalt nå, at arb.giver må innhente skattekort. Man leverer ikke noe lenger.

Ok. Det gir mening.

Jeg tar på meg sensoroppdrag mest for moro skyld og for å holde meg faglig oppdatert. Det står fortsatt noe om skattekort på skjemaet for regning, men det *kan* jo være at de ikke har giddet å lage nytt skjema de siste 10-20 årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...