umakenverdt Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Jeg har alltid hatt et så sterkt ønske om å begynne på nytt, fjerne alt rotet jeg har laget, starte helt fra begynnelsen. Jeg vet jo at det ikke er mulig, men jeg gjør det på en rekke mindre områder. Jeg synes det er vanskelig å akseptere rotet mitt, alt jeg ikke har gjort som jeg skal. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal forholde meg til alle nederlag. Hvordan håndterer andre et sterkt ønske om å begynne på nytt hele tiden, jeg synes det er utfordrende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Hei! Jeg har mye pågangsmot og er positiv, , til jeg ble grepet av sorgen, på en sånn måte at det er en daglig kamp og ikke la den leve livet mitt, så startet jeg ofte på nytt, og fort glemte jeg at jeg hadde forsøkt før, for gleden lot meg glemme på sin egen finurlige måte. Jeg syntes det tidvis var utfordrende, men jeg lot ikke utfordringene stoppe meg, men for første gang i mitt liv, faktisk, blir jeg tidvis kvalt kjennes det som daglig, som om jeg ikke får puste selv om det hele er en innbildning, ingen stopper meg jo fra å trekke pusten. Og med denne spesielle sorgen, som er så vond og dyp at man glemmer puste, som er sånn at man når man sukker eller gisper etter luft som om noen prøvde drukne en, og man hører sitt eget strev etter frisk luft, så forsvant mye av troen min og lysten min på å prøve mer, starte på nytt, Jeg driver og sover, det skal være bra, for å ville leve, Jeg driver og sover for det vil gi meg mer energi til mitt arbeide. For det siste stemmer det. Da håper jeg at jeg er en arbeidsmaur, for da kan jeg av plikt leve kjempelenge for det bør jeg, Under kravene, fins min egen sorg, den spør ingen om. Jeg tror det er lett å begynne på nytt når man er grunnleggende lykkelig, for meg tok en dyp sorg plassen til lykken, og jeg greier ikke sove meg lykkelig, men jeg tror meningen med søvnen bare er at jeg skal overleve. Anonymkode: 6b937...14b 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Skrevet 20. juni 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har mye pågangsmot og er positiv, , til jeg ble grepet av sorgen, på en sånn måte at det er en daglig kamp og ikke la den leve livet mitt, så startet jeg ofte på nytt, og fort glemte jeg at jeg hadde forsøkt før, for gleden lot meg glemme på sin egen finurlige måte. Jeg syntes det tidvis var utfordrende, men jeg lot ikke utfordringene stoppe meg, men for første gang i mitt liv, faktisk, blir jeg tidvis kvalt kjennes det som daglig, som om jeg ikke får puste selv om det hele er en innbildning, ingen stopper meg jo fra å trekke pusten. Og med denne spesielle sorgen, som er så vond og dyp at man glemmer puste, som er sånn at man når man sukker eller gisper etter luft som om noen prøvde drukne en, og man hører sitt eget strev etter frisk luft, så forsvant mye av troen min og lysten min på å prøve mer, starte på nytt, Jeg driver og sover, det skal være bra, for å ville leve, Jeg driver og sover for det vil gi meg mer energi til mitt arbeide. For det siste stemmer det. Da håper jeg at jeg er en arbeidsmaur, for da kan jeg av plikt leve kjempelenge for det bør jeg, Under kravene, fins min egen sorg, den spør ingen om. Jeg tror det er lett å begynne på nytt når man er grunnleggende lykkelig, for meg tok en dyp sorg plassen til lykken, og jeg greier ikke sove meg lykkelig, men jeg tror meningen med søvnen bare er at jeg skal overleve. Anonymkode: 6b937...14b Fine deg, jeg er lei for at du har det så vanskelig nå. Jeg håper at lykken finner deg igjen, og at du har fått snakket med de rundt deg om at du har det vanskelig. Jeg synes det er bra du får sove litt, for det hjelper en som du sier med å klare å overleve vonde og mørke perioder. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 21 minutter siden, umakenverdt skrev: Fine deg, jeg er lei for at du har det så vanskelig nå. Jeg håper at lykken finner deg igjen, og at du har fått snakket med de rundt deg om at du har det vanskelig. Jeg synes det er bra du får sove litt, for det hjelper en som du sier med å klare å overleve vonde og mørke perioder. takk for at du kaller meg "fine deg", det gjorde noen andre også, og det rørte meg. Dvs jeg ble emosjonelt beveget av de to ordene, dypt inni meg, for jeg tenker at når "anonyme" mennesker (vi er jo ikke helt anonyme, men mer nå enn før) skriver dette, har man tross alt et sted truffet en slags fellesnevner i hverandre, tross ulikheter. Jeg prøvde svare deg på spørsmålet ditt, men jeg er ikke så glad for tiden, til tross for min daglige aktivitet, forrårsaket av sovetabeletter, men i vertfall får jeg gjort mer de plikter jeg har, selv om lykken, gleden, bekymringsløsheten er forsvunnet. Og plikten til å overleve er krystallklar. Håper du får noen mer konstruktive svar , takk for vennligheten din. Anonymkode: 6b937...14b 0 Siter
umakenverdt Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Skrevet 20. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for at du kaller meg "fine deg", det gjorde noen andre også, og det rørte meg. Dvs jeg ble emosjonelt beveget av de to ordene, dypt inni meg, for jeg tenker at når "anonyme" mennesker (vi er jo ikke helt anonyme, men mer nå enn før) skriver dette, har man tross alt et sted truffet en slags fellesnevner i hverandre, tross ulikheter. Jeg prøvde svare deg på spørsmålet ditt, men jeg er ikke så glad for tiden, til tross for min daglige aktivitet, forrårsaket av sovetabeletter, men i vertfall får jeg gjort mer de plikter jeg har, selv om lykken, gleden, bekymringsløsheten er forsvunnet. Og plikten til å overleve er krystallklar. Håper du får noen mer konstruktive svar , takk for vennligheten din. Anonymkode: 6b937...14b Du er en fin person, slik jeg kjenner deg. Jeg håper du snart opplever bedring. Jeg synes også det er en viss trøst eller trygghet i at vi finner en slags fellesnevner i hverandre, tross ulikheter. 0 Siter
Trine Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Om man begynner på nytt så lager man bare nytt rot. Jeg tror det er bedre å finne en måte å takle rotet på, men hvordan man skal få til det aner jeg ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 14 timer siden, umakenverdt skrev: Du er en fin person, slik jeg kjenner deg. Jeg håper du snart opplever bedring. Jeg synes også det er en viss trøst eller trygghet i at vi finner en slags fellesnevner i hverandre, tross ulikheter. ja jeg finner fellesnavner med mange, alt fra de friskeste, eks Påskelilje, til de sykeste, har ikke eksempel på det. (påskelilje rører meg, fordi nicket passer så godt, ser faktisk ut som en påskelilje, og om påskeliljer kunne snakke, tror jeg de ville ha så vakker stemme. Og hjertet passer også med helheten) (du vet at å ha et godt hjerte, et velmenende sinn, være raus og hel, glede seg på andres vegne midt i ens eget strev, det er gode sider, verden trenger mer av, så når du blir fortvilt over deg selv og nederlagene dine, så husk på at jeg setter pris på disse egenskapene dine, for meg er du et menneske som gjør en forskjell, fordi du har disse gode sidene. Uten deg ville verden ikke vært så overkommelig når jeg, eller vi alle, kanskje, tidvis og på vår egen måte kan møte strevet, motstanden, sorgen, smerten, Jeg fikk vakre bilder på mobilen i dag, ett med vakre roser:-), ett med glade barn, et av et landskap, og et med et vann med en båt, da smilte jeg, så det hjelper meg, bare få så vanlige hyggelige meldinger av mennesker som bryr seg og deres vanlige liv. Jeg tror du trenger å ta til deg mer av dine fine sider, erkjenne at de er fine sider, og viktige, og de er deg, jeg tror du trenger mer egenstyrke, ala selvtillit, det er viktig å ha en god porsjon selvtillit om man skal ha noe å møte nederlag med. Anonymkode: 6b937...14b 0 Siter
påskelilje Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: (påskelilje rører meg, fordi nicket passer så godt, ser faktisk ut som en påskelilje, og om påskeliljer kunne snakke, tror jeg de ville ha så vakker stemme. Og hjertet passer også med helheten) Jeg fikk vakre bilder på mobilen i dag, ett med vakre roser:-), ett med glade barn, et av et landskap, og et med et vann med en båt, da smilte jeg, så det hjelper meg, bare få så vanlige hyggelige meldinger av mennesker som bryr seg og deres vanlige liv. Anonymkode: 6b937...14b Takk for varme, vakre ord! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, påskelilje skrev: Takk for varme, vakre ord! Anonymkode: 6b937...14b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, påskelilje skrev: Takk for varme, vakre ord! Anonymkode: 6b937...14b 0 Siter
umakenverdt Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 18 timer siden, Trine skrev: Om man begynner på nytt så lager man bare nytt rot. Jeg tror det er bedre å finne en måte å takle rotet på, men hvordan man skal få til det aner jeg ikke. Ja, gjør jo det dessverre. Jeg lager rot uansett, men sliter med å finne en måte å takle rotet på. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: ja jeg finner fellesnavner med mange, alt fra de friskeste, eks Påskelilje, til de sykeste, har ikke eksempel på det. (påskelilje rører meg, fordi nicket passer så godt, ser faktisk ut som en påskelilje, og om påskeliljer kunne snakke, tror jeg de ville ha så vakker stemme. Og hjertet passer også med helheten) (du vet at å ha et godt hjerte, et velmenende sinn, være raus og hel, glede seg på andres vegne midt i ens eget strev, det er gode sider, verden trenger mer av, så når du blir fortvilt over deg selv og nederlagene dine, så husk på at jeg setter pris på disse egenskapene dine, for meg er du et menneske som gjør en forskjell, fordi du har disse gode sidene. Uten deg ville verden ikke vært så overkommelig når jeg, eller vi alle, kanskje, tidvis og på vår egen måte kan møte strevet, motstanden, sorgen, smerten, Jeg fikk vakre bilder på mobilen i dag, ett med vakre roser:-), ett med glade barn, et av et landskap, og et med et vann med en båt, da smilte jeg, så det hjelper meg, bare få så vanlige hyggelige meldinger av mennesker som bryr seg og deres vanlige liv. Jeg tror du trenger å ta til deg mer av dine fine sider, erkjenne at de er fine sider, og viktige, og de er deg, jeg tror du trenger mer egenstyrke, ala selvtillit, det er viktig å ha en god porsjon selvtillit om man skal ha noe å møte nederlag med. Så fint skrevet! Jeg synes det er vanskelig å erkjenne at jeg har noen fine sider, men jeg skal fortsette å prøve, selv om det kjennes som jeg lyver for meg selv dersom jeg prøver å tenke at jeg har noen fine sider. Jeg ønsker deg virkelig alt godt. Ønsker deg god bedring! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, umakenverdt skrev: Så fint skrevet! Jeg synes det er vanskelig å erkjenne at jeg har noen fine sider, men jeg skal fortsette å prøve, selv om det kjennes som jeg lyver for meg selv dersom jeg prøver å tenke at jeg har noen fine sider. Jeg ønsker deg virkelig alt godt. Ønsker deg god bedring! Jeg vet du syns det, derfor er det det du må jobbe med, jeg liker deg, bedre med et ærlig irriterende menneske enn en løgner:-) og du er bare irriterende og ærlig Anonymkode: 6b937...14b 0 Siter
umakenverdt Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet du syns det, derfor er det det du må jobbe med, jeg liker deg, bedre med et ærlig irriterende menneske enn en løgner:-) og du er bare irriterende og ærlig Anonymkode: 6b937...14b Takk. Jeg vet ikke om jeg noen gang har opplevd å få så ærlige tilbakemeldinger, jeg setter stor pris på det, da jeg virkelig tror du mener det du skriver 1 Siter
XbellaX Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 Den 20.6.2016 at 20.32, umakenverdt skrev: Jeg har alltid hatt et så sterkt ønske om å begynne på nytt, fjerne alt rotet jeg har laget, starte helt fra begynnelsen. Jeg vet jo at det ikke er mulig, men jeg gjør det på en rekke mindre områder. Jeg synes det er vanskelig å akseptere rotet mitt, alt jeg ikke har gjort som jeg skal. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal forholde meg til alle nederlag. Hvordan håndterer andre et sterkt ønske om å begynne på nytt hele tiden, jeg synes det er utfordrende. Hva ville du gjort annerledes dersom det var mulig? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 7 minutter siden, XbellaX skrev: Hva ville du gjort annerledes dersom det var mulig? Alt, nesten hele tiden, må jeg innrømme. Jeg ville endret det at jeg har oppført meg så ustabilt i forhold til andre, at jeg rotet det til da jeg studerte, at jeg prioriterte feil, at jeg ikke tok tak i matproblematikken før, at jeg laget kaotiske relasjoner til mennesker rundt meg. Det er mye. Også små ting som hvordan jeg har skrevet notater, jeg prøver skrive det på nytt, men det blir rot det også, alt blir rot. Jeg lager bare rot. 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev: Alt, nesten hele tiden, må jeg innrømme. Jeg ville endret det at jeg har oppført meg så ustabilt i forhold til andre, at jeg rotet det til da jeg studerte, at jeg prioriterte feil, at jeg ikke tok tak i matproblematikken før, at jeg laget kaotiske relasjoner til mennesker rundt meg. Det er mye. Også små ting som hvordan jeg har skrevet notater, jeg prøver skrive det på nytt, men det blir rot det også, alt blir rot. Jeg lager bare rot. Hvordan ville du endret det? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Skrevet 21. juni 2016 3 minutter siden, XbellaX skrev: Hvordan ville du endret det? Hvis jeg kunne begynt på nytt, ville jeg kunnet holdt meg mer for meg selv, latt være å la andre oppleve meg slik. Jeg ser for meg jeg kanskje kunne klart det hvis jeg hadde startet på nytt, men det er vel uriktig det også. Men relasjoner til andre er så kompliserte, jeg blir så forvirret av dem, jeg lager slik kaos. Det er sikkert veldig barnslig, men jeg ser for meg at ting ville vært enklere å endre hvis ikke alt var så kaotisk... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.