Blomsterfluen Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Jeg har en missdannet kropp, fordi ingen klær passer mine former på H & M, sier mamma. Det er jo sant, fordi jeg har svær mage . Er det fordi jeg har knallsvær mage att folk ikke respekterer meg sån at jeg ikke får ordet når vi prater i grupper? Og PU mennesker har en tendens til å hate meg, fordi jeg kommer med pratestemmen min, og spør om normale ting. Noen av dem går bort til meg å slår meg uten grunn (de som ikke kan prate). Jeg blir også ofte rundlurt av PU mennesker. De angriper bakfra. Jeg ble foreksempel angrepet ved å bli slått på i klubben da jeg var 16 årbog søkte venn med han som slo meg. Personalet hans satt bare å nøt synet. Det er vel fordi jeg er til avsky for omverdenen. Dere har aldri sett meg, men når dere ser meg hviss det skjer, hadde dere hatet meg. Jeg ser ut som en kvinnelig jasir arafat. Jeg blir heller ikke tatt hensyn til når jeg ber pent et personal om å snakke litt saktere. (Hun snakker like fort som snipp og snapp, omtrendt). Og når personalet smatter høylydt som en hund med peanuttsmør i ganen, da blir de sure. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Jeg synes der er vanskelig å svare på alle tingene du tar opp, men jeg tror ikke det har mye med utseendet ditt å gjøre. Kanskje du kan si ifra om at du er lei deg for at du ikke slipper til i samtaler. Kanskje du snakker for lavt, eller for lenge om gangen så folk mister oppmerksomheten? Det et umulig for oss å vite. Det virker som du føler deg utrygg sammen med pu-mennesker som er voldsomme og uberegnelige. Ikke så rart, men episoden du nevner skjedde tross alt for veldig lenge siden. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 2 timer siden, Blomsterfluen skrev: Jeg har en missdannet kropp, fordi ingen klær passer mine former på H & M, sier mamma. Det er jo sant, fordi jeg har svær mage . Er det fordi jeg har knallsvær mage att folk ikke respekterer meg sån at jeg ikke får ordet når vi prater i grupper? Og PU mennesker har en tendens til å hate meg, fordi jeg kommer med pratestemmen min, og spør om normale ting. Noen av dem går bort til meg å slår meg uten grunn (de som ikke kan prate). Jeg blir også ofte rundlurt av PU mennesker. De angriper bakfra. Jeg ble foreksempel angrepet ved å bli slått på i klubben da jeg var 16 årbog søkte venn med han som slo meg. Personalet hans satt bare å nøt synet. Det er vel fordi jeg er til avsky for omverdenen. Dere har aldri sett meg, men når dere ser meg hviss det skjer, hadde dere hatet meg. Jeg ser ut som en kvinnelig jasir arafat. Jeg blir heller ikke tatt hensyn til når jeg ber pent et personal om å snakke litt saktere. (Hun snakker like fort som snipp og snapp, omtrendt). Og når personalet smatter høylydt som en hund med peanuttsmør i ganen, da blir de sure. Jeg tror nok at du forstørrer en del handlinger og utsagn fordi du har dårlig selvtillit. Kanskje har din mor sagt at det er vanskelig å finne klær på H&M, men jeg tipper det er du selv som dermed konkluderer med at du er missdannet. Det er du helt sikkert ikke. Ingen hater deg pga utseendet. Se deg rundt. Hvor mange er det ikke som har litt store mager, er litt breie over ræva osv osv. Vi er alle forskjellige i fasongen og det er ikke det som er avgjørende for om vi liker noen eller ikke. Når det gjelder respekt : Jeg vet ikke hvordan du oppfører deg mot andre, men sånn generelt er det lettere å få respekt om man selv viser andre respekt. Vær snill og grei mot andre og du vil oppleve at andre er snill og grei mot deg. Når det gjelder PU mennesker, så kan helt sikkert enkelte av disse være litt uberegnelige, uten at de mener noe vondt med det. Jeg forstår at dette kan oppleves litt vanskelig for deg som har Asperger, men du får forsøke å tenke at det ikke har noe med deg å gjøre og mangel på respekt for deg, bare at de ikke alltid skjønner hvordan de skal oppføre seg. Nå er det lenge siden du var 16 år, men opplever du mye sånt nå for tiden, må du si i fra til personalet. Du har rett til å bli skjermet mot fysiske angrep. Omsorgsboligen er hjemmet ditt og der skal du være trygg. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Skrevet 20. juni 2016 18 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Jeg tror nok at du forstørrer en del handlinger og utsagn fordi du har dårlig selvtillit. Kanskje har din mor sagt at det er vanskelig å finne klær på H&M, men jeg tipper det er du selv som dermed konkluderer med at du er missdannet. Det er du helt sikkert ikke. Ingen hater deg pga utseendet. Se deg rundt. Hvor mange er det ikke som har litt store mager, er litt breie over ræva osv osv. Vi er alle forskjellige i fasongen og det er ikke det som er avgjørende for om vi liker noen eller ikke. Når det gjelder respekt : Jeg vet ikke hvordan du oppfører deg mot andre, men sånn generelt er det lettere å få respekt om man selv viser andre respekt. Vær snill og grei mot andre og du vil oppleve at andre er snill og grei mot deg. Når det gjelder PU mennesker, så kan helt sikkert enkelte av disse være litt uberegnelige, uten at de mener noe vondt med det. Jeg forstår at dette kan oppleves litt vanskelig for deg som har Asperger, men du får forsøke å tenke at det ikke har noe med deg å gjøre og mangel på respekt for deg, bare at de ikke alltid skjønner hvordan de skal oppføre seg. Nå er det lenge siden du var 16 år, men opplever du mye sånt nå for tiden, må du si i fra til personalet. Du har rett til å bli skjermet mot fysiske angrep. Omsorgsboligen er hjemmet ditt og der skal du være trygg. Ok. Jeg har prøvd å smile å være hyggelig med noen folk mange ganger, men enten så ser de sure ut å går uten å svare meg selvom de fikk med seg det jeg sa/gjorde, ellers så sier foreksempel unger når jeg stolt viser frem pinnedyrene mine på foreksempel bondemesse at pinnedyrene mine er dritkjedelige, og at kjappe småfisk jeg stolt fanger om sommeren på stranda og viser guttebarna er uinteressant og kjedelig. Og på hytta i påsken kom det gutteungeflokk å plaget meg med å slå i hytta med feierkoster. Og det er ikke førstegang jeg har blitt mobbet av småunger uten hell i å få stoppet dem. Foreksempel når jeg satt på toalettet og hadde vondt i magen, tok lillebroren min og kompisen hans og hamret på døra og hånlo. Men jeg nådde ikke guttene igjen da jeg prøvde å stoppe dem så jeg holdt driten inne i smerte til det var gått en stund og de fant på noe annet. Jeg fortalte situasjonen til foreldrene men de overså det, akkurat som lærerene gjorde da jeg ble ijakttatt av mobber under falskjermlek i skolegården og ropte etter hjelp mens han som var mindre enn meg banket meg opp å hoppet på meg. Ingen barn respekterer meg. Ivertfall ikke barn, for de gjør/sier jo det de føler for og bruker ikke hvite løgner. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 6 minutter siden, Blomsterfluen skrev: Ok. Jeg har prøvd å smile å være hyggelig med noen folk mange ganger, men enten så ser de sure ut å går uten å svare meg selvom de fikk med seg det jeg sa/gjorde, ellers så sier foreksempel unger når jeg stolt viser frem pinnedyrene mine på foreksempel bondemesse at pinnedyrene mine er dritkjedelige, og at kjappe småfisk jeg stolt fanger om sommeren på stranda og viser guttebarna er uinteressant og kjedelig. Og på hytta i påsken kom det gutteungeflokk å plaget meg med å slå i hytta med feierkoster. Og det er ikke førstegang jeg har blitt mobbet av småunger uten hell i å få stoppet dem. Foreksempel når jeg satt på toalettet og hadde vondt i magen, tok lillebroren min og kompisen hans og hamret på døra og hånlo. Men jeg nådde ikke guttene igjen da jeg prøvde å stoppe dem så jeg holdt driten inne i smerte til det var gått en stund og de fant på noe annet. Jeg fortalte situasjonen til foreldrene men de overså det, akkurat som lærerene gjorde da jeg ble ijakttatt av mobber under falskjermlek i skolegården og ropte etter hjelp mens han som var mindre enn meg banket meg opp å hoppet på meg. Ingen barn respekterer meg. Ivertfall ikke barn, for de gjør/sier jo det de føler for og bruker ikke hvite løgner. Du har en litt spesiell interesse når det gjelder pinnedyr og jeg tror du bare må finne deg i at ikke mange deler denne interessen, så får du heller kose deg med interessen alene Sånn er det ikke grunnen med min hobby også. Folk synes det er kjedelig hvis jeg bruker for mye tid på fotografering på turer, da jeg kan finne på å ta 10- talls bilder av samme motiv, krype rundt på alle 4. Da blir det kjedelig for andre og jeg må finne meg i at jeg må drive med dette alene. Jeg foretrekker derfor å dra på tur alene, når jeg skal drive med hobbyen. Også dette er å respektere andre. De skal respektere deg, men du må også respektere at andre nødvendigvis ikke liker det samme som deg. Og unger er unger. De kan finne på mye ugang, men det ikke ta det personlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.