Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten skal jeg starte opp med traumebehandlng og jeg kjenner jeg gruer meg til det. Vet ikke helt hva jeg går til og hvordan jeg vil reagere på det.

Har i begynnelsen av tenårene blitt seksuelt misbrukt flere ganger, noe jeg aldri har snakket om. I en alder av 35 år så møtte jeg veggen og jeg fikk en alvorlig depresjon. Nå etter et år så har jeg blitt så stabil at jeg får slutte på medisin og skal begynne med traumebehandling. Har også hatt relasjonsproblemer med menn når jeg har vært i forhold.

Jeg tror det kommer til å bli tøft og utrolig vanskelig, men det er noe jeg må igjennom.

Er det noen her som har vært igjennom traumebehandling eller vet noe om det som kan fortelle litt om det til meg?

Anonymkode: 91bd4...411

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler at du kjøper denne boken. Etter at vår klinikk ble opplært i traumebehandling etter denne metoden, er jeg sikker på at pasientene har fått et langt bedre tilbud med raskere bedring/mestring på kortere tid.

Tilbake til Nåtid.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til høsten skal jeg starte opp med traumebehandlng og jeg kjenner jeg gruer meg til det. Vet ikke helt hva jeg går til og hvordan jeg vil reagere på det.

Har i begynnelsen av tenårene blitt seksuelt misbrukt flere ganger, noe jeg aldri har snakket om. I en alder av 35 år så møtte jeg veggen og jeg fikk en alvorlig depresjon. Nå etter et år så har jeg blitt så stabil at jeg får slutte på medisin og skal begynne med traumebehandling. Har også hatt relasjonsproblemer med menn når jeg har vært i forhold.

Jeg tror det kommer til å bli tøft og utrolig vanskelig, men det er noe jeg må igjennom.

Er det noen her som har vært igjennom traumebehandling eller vet noe om det som kan fortelle litt om det til meg?

Anonymkode: 91bd4...411

Jeg har hatt  EMDR, som er en traumebehandlingsmetode.  Vet metoden er kontroversiell, men for meg var det som en døråpner inn i et ukjent univers.  Det var helt forferdelig da det stod på, men var absolutt verdt det.  Bearbeidingen etterpå er vesentlig, og det holder jeg på med enda :)  Ca ett år etter...mulig det finnes noe som er bedre og raskere, for mine komplekse traumer er tid et vesentlig element, det har jeg avfunnet meg med.   Det får ta den tiden det trenger.  

Ønsker deg masse lykke til :)  

Anonymkode: c65e3...f5e

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎21‎.‎06‎.‎2016 at 22.38, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg anbefaler at du kjøper denne boken. Etter at vår klinikk ble opplært i traumebehandling etter denne metoden, er jeg sikker på at pasientene har fått et langt bedre tilbud med raskere bedring/mestring på kortere tid.

Tilbake til Nåtid.

Jeg har lest boken du henviser til, og den ga meg absolutt ingenting. Det sto ikke noe i den som jeg visste fra før. Nå er jeg heldig og går til en av landets fremste traumeterapeuter, men synd man må gå dit for å få ordentlig hjelp... H*N er verken redd for å ta traumer undervegs i terapien og h*n er ikke redd for dissosiasjon. H*n har utelukkende jobbet med traumeutsatte i 15 år.

Anonymkode: cb414...a6c

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest boken du henviser til, og den ga meg absolutt ingenting. Det sto ikke noe i den som jeg visste fra før. Nå er jeg heldig og går til en av landets fremste traumeterapeuter, men synd man må gå dit for å få ordentlig hjelp... H*N er verken redd for å ta traumer undervegs i terapien og h*n er ikke redd for dissosiasjon. H*n har utelukkende jobbet med traumeutsatte i 15 år.

Anonymkode: cb414...a6c

Godt for deg :-)  Men ikke alle er på ditt kompetansenivå før behandling starter.

Skrevet

Jeg har også hatt traumebehandling, blant annet EMDR. Det er hardt arbeid, og tildels ganske skummelt mens det står på, men det virker. De vonde minnene er der fortsatt, og vil alltid være der. Men jeg er helt fri for flashbacks, og det er fantastisk godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...