Gå til innhold

Øke eller slutte.............?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg vil med dette spørsmålet egentlig....................  For om 2 sier "slutt" - og 2 sier "øk" - så er jeg like langt liksom :P

Gått saaaakte opp (1mg ad gangen) på Cipralex siden 16.mai - nå tar jeg hele 6 mg, men det fysiske slår meg helt ut.  Har så vondt så vondt i hele kroppen - jobber nå med mindfullness spesielt når jeg legger meg om kvelden for å prøve å få kjevene til å slappe av når jeg sover.

Sover greit på natta, men er stuptrøtt på dagen - og lengter stort etter sengen i 22-tiden hver kveld.

Ser tilbake og ser at grunnen til at jeg sluttet på Efexor var alle fysisk "vondter" - selv om den gjorde meg (etter mange mnd) NOE godt psykisk.  Disse vondtene satt i også fra perioden på 3,5 mnd fra jeg sluttet med Efexor til jeg begynte på Cipralex.

Er det ikke slik at noen kropper rett og slett ikke tåler slike medisiner?  Jeg opplever hver eneste nye mg som et rent helvete og vet ikke hvor lenge jeg klarer å stå i dette. 

16.mai til idag på 6 mg - hadde bestemt meg for å holde ut til 16.august og SÅ ta en avgjørelse, men nå er jeg så usikker igjen.  Våger ikke stoppe - våger ikke gå opp - våger ikke stå på 6mg.

Er det mulig å bli mer vaklende og usikker............................ :P

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Strikka skrev:

Vet ikke hvor jeg vil med dette spørsmålet egentlig....................  For om 2 sier "slutt" - og 2 sier "øk" - så er jeg like langt liksom :P

Gått saaaakte opp (1mg ad gangen) på Cipralex siden 16.mai - nå tar jeg hele 6 mg, men det fysiske slår meg helt ut.  Har så vondt så vondt i hele kroppen - jobber nå med mindfullness spesielt når jeg legger meg om kvelden for å prøve å få kjevene til å slappe av når jeg sover.

Sover greit på natta, men er stuptrøtt på dagen - og lengter stort etter sengen i 22-tiden hver kveld.

Ser tilbake og ser at grunnen til at jeg sluttet på Efexor var alle fysisk "vondter" - selv om den gjorde meg (etter mange mnd) NOE godt psykisk.  Disse vondtene satt i også fra perioden på 3,5 mnd fra jeg sluttet med Efexor til jeg begynte på Cipralex.

Hvordan vet du da at vontene skyldes Cipralex?

3 minutter siden, Strikka skrev:

Er det ikke slik at noen kropper rett og slett ikke tåler slike medisiner?  Jeg opplever hver eneste nye mg som et rent helvete og vet ikke hvor lenge jeg klarer å stå i dette. 

16.mai til idag på 6 mg - hadde bestemt meg for å holde ut til 16.august og SÅ ta en avgjørelse, men nå er jeg så usikker igjen.  Våger ikke stoppe - våger ikke gå opp - våger ikke stå på 6mg.

Hopp rett til 10mg, stå på det frem til 16. aug. Har du ikke blitt bedre da, slutter du.

Anonymkode: 16cec...a6c

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du da at vontene skyldes Cipralex?

Hopp rett til 10mg, stå på det frem til 16. aug. Har du ikke blitt bedre da, slutter du.

Anonymkode: 16cec...a6c

Takk Anonym - skal vurdere det!

Skrevet

Hva jeg ville gjort hvis jeg var deg:

Hopp rett til den effektive dosen som legen har bedt deg ta (evt ta en blodprøve for å finne riktig dose). Bruk f.eks Sobril eller Vival i tillegg for å dempe reaksjonene du får en stund. Det kan også hjelpe (det hjalp meg) å f.eks bruke Remeron eller Tolvon i tillegg en periode, det fjerner en del av bivirkningene med Cipralex (men pass på matinntak da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...