Gå til innhold

NHD- viktig. Frivillig innleggelse til tvang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper du kan svare meg så fort som mulig.

Min far sier at jeg bør legge meg inn frivillig, pga jeg har sluttet å ta risperdal 3 mg, og da har jeg knust tv og slått folk hjemme flere ganger. Jeg er agressiv, og jeg er overvåket og jeg har mye ocd. Men jeg tør ikke å legges inn, pga de kvinnene vil skade meg, som er B kvinner. Skal til psykiater i morgen. Grunden for at jeg ikke tar risperdal er at jeg får kraftig uvirkelighetsfølelse og blir veldig fjern, depersonalisering. Jeg er ganske sikker på at det kommer av risperdal, det kan komme uten det også, men da kommer det ikke like mye. Men det at jeg ikke er i kroppen min 100 % føler jeg uansett om jeg tar risperdal eller ikke.

Så jeg nekter å ta risperdal. Kan ikke gå ut eller gjøre noe om jeg tar risperdal når jeg blir fjern.

Men om jeg blir med på frivllig innleggelse, kan de gjøre det til tvang? Behandlern min sier jeg har psykose, betyr det ikke da at jeg blir tvangsinnlagt om jeg kommer ditt frivillig? Blir alle med psykose tvangsinlagt? eller må man være farlig for andre og seg selv? jeg har ikke psykose, det er helt sikkert.

Skrevet (endret)

Legevakten kom hjem for noen dager siden. Legen sa at jeg måtte ta risperdal ellers la han meg inn, så jeg har tatt det i 2 dager nå. Men jeg kommer til å slutte med den. Også er jeg veldig redd jeg skal skade min familie alvorlig, jeg har det ikke bra, og er kraftig agressiv.

Endret av Anonymesen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...