Gå til innhold

Kan de paranoide bare ha det så godt ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har jo ikke tillit til å bli hjulpet ...

Anonymkode: ff969...134

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har jo ikke tillit til å bli hjulpet ...

Føler seg friske?

Anonymkode: a7d8a...912

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ingen generell formening om.

Men men.

Anonymkode: 74af9...7cb

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ingen generell formening om.

Men men.

Har det intrykket, vel.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Har det intrykket, vel.

Hvis man er paranoid har man vrangforestillinger, og da skjønner man ikke at man er frisk. Det kan f.eks. være at mafian er ute etter en, eller at hele Norge plotter mot en. :P

AnonymBruker
Skrevet

Nå venter jeg på at helsevesen her inne  skal si at det er paranoid å spørre om dette . Det jeg lurer på er om de paranoide trekkene gjør at en støter andre fra seg inkl såkalte hjelpere . Jeg har begynt å legge merke til dette . Et eksempel 

En politi serie hvor politiet skal ut til en sucidal mann som er paranoid . Det er naboen som har ringt og sagt de er redde han skal skade seg. Ok de drar ut , mannen ( den paranoide ) møter dem med en skyllebøtte og kraftsalve når de spør om de kan hjelpe han. Ok sier politiet om de ikke er noe vi kan gjøre drar vi. Den paranoide sitter igjen , like sint på verden ( Evt også på seg selv ) og eventuelt like syk. Dersom han hadde sagt ja på bakgrunn av tillit kunne han kanskje blitt reddet ? 

I serien om Petter uteligger har jeg også udentifisert noen paranoide . De vil heller redde seg selv ved å ligge på gata og spise andres søppel en å motta hjelp fra et system som ( i deres tanker )hater dem og ( i deres tanker )ser ned på dem .

Adferdsterapeutene har trolig ropt etter dem at om du tror vi er så slemme så får du rydde opp selv . Hjelp og medfølelse kan oppleves som krenkelse  og mistro 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke paranoid. Det har jeg aldri sagt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er paranoid har man vrangforestillinger, og da skjønner man ikke at man er frisk.

Man skjønner vel ikke at man IKKE er frisk?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan f.eks. være at mafian er ute etter en, eller at hele Norge plotter mot en. :P

Frisk som en fisk.

AnonymBruker
Skrevet

Stopp den massive forfølgelsen av oss paranoide!!

Anonymkode: f9aa2...5b3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...