emilie321 Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Hei Begynte for snart 14 dager siden på 25 mg Quetiapin for søvn. Sov så i ca 5 timer pr natt. Økte så til 50 mg Quetiapin. Søvnen økte da til 6-7 timer pr natt, noe som for meg er helt fantastisk da jeg i lang, lang tid sov 2-3 timer pr natt. Utfordringen min er da maten. Har de siste 2 årene gått ned 40 kg, så nå plutselig putter jeg alt inn, spiser nesten til jeg spakker. Må få kontroll igjen, fort. Kan det være bivirkninger av Quetiapin som gir litt av denne matlysten og mangel på kontroll? Går i tillegg på 20 mg Brintellix og 15 mg Abilify. Vet jeg nå må ta meg selv i nakken rimelig fort, men det er ikke lett. Setter veldig pris på svar, også råd 0 Siter
Annkarin Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Ja, derfor sover jeg heller på apodorm og øker på abilify for hodet og psykosen 0 Siter
emilie321 Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Skrevet 24. juni 2016 21 minutter siden, Annkarin skrev: Ja, derfor sover jeg heller på apodorm og øker på abilify for hodet og psykosen Takk for svar. Ønsker å ha noe jeg kan sove på som jeg kan bruke hver natt, eller iallefall ofte. Det kan jeg ikke med apodorm, pga avhengighets faren. Hvis trangen til å spise vil dempe seg litt etterhvert kan jeg kanskje fortsette med den. Noen som har noen positive erfaringer? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 18 minutter siden, emilie321 skrev: Takk for svar. Ønsker å ha noe jeg kan sove på som jeg kan bruke hver natt, eller iallefall ofte. Det kan jeg ikke med apodorm, pga avhengighets faren. Hvis trangen til å spise vil dempe seg litt etterhvert kan jeg kanskje fortsette med den. Noen som har noen positive erfaringer? Man får ulvehunger av seroquel, jeg har det fortsatt selv om jeg har begynt å røyke igjen. Tror ikke jeg blir kvitt det før jeg slutter med seroquel, men må jo sove og. 0 Siter
Janus30 Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 2 timer siden, emilie321 skrev: Hei Begynte for snart 14 dager siden på 25 mg Quetiapin for søvn. Sov så i ca 5 timer pr natt. Økte så til 50 mg Quetiapin. Søvnen økte da til 6-7 timer pr natt, noe som for meg er helt fantastisk da jeg i lang, lang tid sov 2-3 timer pr natt. Utfordringen min er da maten. Har de siste 2 årene gått ned 40 kg, så nå plutselig putter jeg alt inn, spiser nesten til jeg spakker. Må få kontroll igjen, fort. Kan det være bivirkninger av Quetiapin som gir litt av denne matlysten og mangel på kontroll? Går i tillegg på 20 mg Brintellix og 15 mg Abilify. Vet jeg nå må ta meg selv i nakken rimelig fort, men det er ikke lett. Setter veldig pris på svar, også råd Har brukt 50 mg. fast i noen uker for søvn. Har fungert svært bra til formålet. Jeg har ikke gått opp et gram eller fått økt matlyst. Tror dette er veldig individuelt. 0 Siter
emilie321 Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Skrevet 24. juni 2016 Hei og takk for svar. Har noen måneder vært svært dårlig, på kanten til å trenge innleggelse. Har greid å snudd det nå så jeg er på bedringens vei, heldigvis. Kanskje det er litt situasjonsbestemt at jeg er helt hol. Håper det. Ja, sove må jeg og Quetiapin er første medisinen jeg prøver som gjør at jeg sover i 6-7 timer. Og jeg har prøvd mye, men for mange år siden. Det var godt å få høre en positiv erfaring. Får vel bare holde ut og samtidig ta meg selv skikkelig i nakken 0 Siter
Janus30 Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 13 minutter siden, emilie321 skrev: Hei og takk for svar. Har noen måneder vært svært dårlig, på kanten til å trenge innleggelse. Har greid å snudd det nå så jeg er på bedringens vei, heldigvis. Kanskje det er litt situasjonsbestemt at jeg er helt hol. Håper det. Ja, sove må jeg og Quetiapin er første medisinen jeg prøver som gjør at jeg sover i 6-7 timer. Og jeg har prøvd mye, men for mange år siden. Det var godt å få høre en positiv erfaring. Får vel bare holde ut og samtidig ta meg selv skikkelig i nakken Jeg kommer aldri til å bruke Imovane igjen når dette fungerer så bra. Denne roen jeg nå har ved sengetid har vært så etterlengtet at det nesten var emosjonelt i starten. Tankekjøret er borte, jeg føler ingen rus og jeg er fresh når jeg står opp kl. 6. Medisinen har rett og slett vært en stor hjelp for meg. 0 Siter
emilie321 Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Skrevet 24. juni 2016 11 minutter siden, Janus30 skrev: Jeg kommer aldri til å bruke Imovane igjen når dette fungerer så bra. Denne roen jeg nå har ved sengetid har vært så etterlengtet at det nesten var emosjonelt i starten. Tankekjøret er borte, jeg føler ingen rus og jeg er fresh når jeg står opp kl. 6. Medisinen har rett og slett vært en stor hjelp for meg. Takk igjen. Det er det samme jeg opplever, som å slå av en bryter og den vonde uroen er borte. Utover dagen blir jeg litt urolig igjen, men allikevel mye mindre enn før. Greier faktisk å sitte rolig i lengre tid. Imovane ønsker jeg ikke å bruke mer jeg heller. Er redd for B-preparater. Får bare takle ulvehungeren. Dette skal/må jeg greie 0 Siter
Lyrica Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Er ikke unormalt å oppleve økt matlyst når en starter seroquel. Jeg har opplevd det samme. Dette skjedde uheldigvis i påsken da da kvikklunsj var nærmest gratis Bruker 50-100mg hver kveld og har ikke gått opp i vekt, har faktisk gått ned i det siste men det er knyttet til sunn kost og regelmessig trening. 0 Siter
emilie321 Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Skrevet 24. juni 2016 3 minutter siden, Lyrica skrev: Er ikke unormalt å oppleve økt matlyst når en starter seroquel. Jeg har opplevd det samme. Dette skjedde uheldigvis i påsken da da kvikklunsj var nærmest gratis Bruker 50-100mg hver kveld og har ikke gått opp i vekt, har faktisk gått ned i det siste men det er knyttet til sunn kost og regelmessig trening. Tusen takk. Har drevet med livsstil endring i 2 år nå og trener vanligvis. De to siste månedene har jeg ikke greid å røre meg stort, men begynner nå å få litt overskudd igjen. Begynner å få lyst/trang til å bevege meg mer. Gjør så godt å få høre om positive erfaringer (blir glad for alle svar) Ønsker dere alle en fin sommer 1 Siter
emilie321 Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Skrevet 26. juni 2016 Hei Idag har vært en flott dag. Har tatt meg i nakken å gått en tur på 1 1/2 time og føler meg som ny. Nå er jeg igang igjen, det føles så godt. Legger noe av "skylden " på Quetiapin som gjør at jeg sover. Resten er jobbing. Vil også si at jeg får en del gode tips her på forumet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.