Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det for topimax og bygges opp i blodet og gi effekt ? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Serumkonsentrasjonsstigning til "steady state" tar ca 5 døgn. Da vil den oftest også begynne å virke.

Skrevet

Det kommer an på hvilken dose og hva du skal bruke det til, må trappes opp langsomt da det ellers gir mye bivirkninger, anbefaler ikke raskere enn 15-25 mg økning hver 14. dag opp til 75 mg, deretter 25 mg hver 14. dag.

For migrene holder det med 50-100 mg

for overspising 50-300 mg (ikke offisiell indikasjon)

for bipolar depresjon 150-300. (Ikke offisiell indikasjon)

For epilepsi helt opp til 500 mg 

Skrevet

Jeg fikk det for bipolar mani og overspising, begynte rett på 50 mg og så 100 mg etter en uke, står også på abilify. Nå er det snudd til depresjon. Kommet meg ut av psykose. Ingen effekt på overspising. Ingen bivirkninger. Annet enn kanskje litt treg mage som og kan komme av inaktivitet pga innleggelsen... Men fått lov å begynne trene nå så litt bedre. Kan ikke ta seroquel pga tidligere bulimi og nå overspising særlig når deprimert .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det anbefalt av Psykia.  Har økt litt raskere enn anbefalt. Men alikevel mye saktere enn deg. Begynte for snart 2 måneder siden og er oppe i 100 mg nå. Har ikke overspist på 2 mnd. Blir mye raskere mett og frister lite med usunn mat. Spiser litt godt innimellom, men kan ikke sammenlignes. Var på butikken i stad og sto å så på sjokolade. For 2 mnd siden ville jeg kjøpt minst en stor sjokoladeplate, pluss potetgull og smågodt, kanskje litt annet også.  Kjøpe en cola light (som forøvrig smaker ikke godt.. ) og en liten sjokolade. Thats it. Effekten av topimax kom overraskende raskt.. har begynt å trene og spise regelmessig måltider. Begynt å gå litt ned i vekt nå. Men det skyldes ikke topimax men kaloriinntak. 

Anonymkode: 523c4...10a

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld.  Snart 2 mnd. 

Skrevet

Nettopp stappet i meg spagetti og kjøttdeig vi fikk på sykehuset, hadde jeg hatt penger skulle jeg stappet i meg sjokolade også etterpå 

Skrevet

Gikk ned 15 kg før innleggelsen og var stadig på vei ned, så ble jeg lagt inn og inaktiv og lagt på meg!!!! Siste gang jeg oppsøker hjelp frivillig, blir bare satt på tvang uansett og manipulert til å ta zyprexa og seroquel som utløser overspising !!!!!! 

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Kjære deg.. :/ er ikke noe godt å ha det sånn.  

Skrevet

Blir nektet somac for halsbrannen min som er utløst av fedmen jeg har fått sv innleggelsen fordi jeg ikke har tatt gastroskopi! Men får nok til å skrive meg ut på mandag så blir det ordnings

Skrevet

Jeg har sterke indre smerter og er sint fordi jeg er deprimert !! Tydeligvis blitt immun mot abilify 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...