AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Hvorfor sier noen at det er normalt å ha tegn på psykisk lidelse (som f.eks depresjon) før en utvikler schizofreni, mens andre sier at vedkommende ikke måtte ha hatt affektive symptomer (depresjon?) før utviklingen av schizofreni, men at schizofrenien måtte ha kommet først? Anonymkode: 4d2cb...cea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 Skrevet 25. juni 2016 Schizofrenien må ikke ha kommet først, og en kan fint være deprimert om man har schizofreni. Anonymkode: 20ad2...b20 0 Siter
bibben Skrevet 25. juni 2016 Skrevet 25. juni 2016 Min erfaring: Jeg hadde depresjon med nærpsykotiske symptomer _før_ jeg fikk diagnosen schizofreni. Depresjonen kom i kjølvannet av noen operasjoner som ga vrangforestillinger. Av og til lurer jeg på hvordan tingene hadde utviklet seg hvis jeg ikke hadde hatt disse operasjonene da jeg antar at de vrangforestillingene var vesentlige for at de kunne sette diagnosen schizofreni. Men grunnlaget for psykoselidelse har nok ligget der på lur :o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.