Gå til innhold

Urolige ben

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er lenge siden det har vært så ille. Jeg klarer ikke å ligge med bena i ro, og det sprer seg også i kroppen. Har gått meg en lang tur i håp om at det ville bli bedre.

Lurer på om det er bivirkning av medisiner. Bruker Fontex, wellbutrin, lithium, lipitor og levaxin.

Noen som har råd?

Anonymkode: 576eb...72f

Skrevet

Kom det i forbindelse med doseøkning eller har du nettopp begynt på noen av medisinene?

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lenge siden det har vært så ille. Jeg klarer ikke å ligge med bena i ro, og det sprer seg også i kroppen. Har gått meg en lang tur i håp om at det ville bli bedre.

Lurer på om det er bivirkning av medisiner. Bruker Fontex, wellbutrin, lithium, lipitor og levaxin.

Noen som har råd?

Har det vart lenge?

Anonymkode: ffbbd...3c0

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har råd?

Hva det skyldes i ditt tilfelle vet jeg ikke, men jeg har sett noen eksempler på at blant annet litium i kombinasjon med andre medikamenter kan gi så mye skjelvinger at det har sett ut som Parkinsons sykdom. Også lipitor er kjent for bivirkninger som kan medvirke til den kroppslige uroen du beskriver.

Synes du skal be legen din vurdere nøye om det du opplever kan være medikamentelle bivirkninger, og om det i så fall finnes gode alternativer.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, frosken skrev:

Hva det skyldes i ditt tilfelle vet jeg ikke, men jeg har sett noen eksempler på at blant annet litium i kombinasjon med andre medikamenter kan gi så mye skjelvinger at det har sett ut som Parkinsons sykdom. Også lipitor er kjent for bivirkninger som kan medvirke til den kroppslige uroen du beskriver.

Synes du skal be legen din vurdere nøye om det du opplever kan være medikamentelle bivirkninger, og om det i så fall finnes gode alternativer.

Jeg skal ta det opp neste gang jeg er hos legen. Det er ikke noen alternativ for lithium jeg kan ha. Da er det bare å redusere. Lipitor finnes det sikkert alternativ til.

Skrevet

Jeg hadde veldig urolige bein da jeg hadde mani sist så ga det seg med topimax ...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Annkarin skrev:

Jeg hadde veldig urolige bein da jeg hadde mani sist så ga det seg med topimax ...

Topimax er ukjent for meg så jeg googlet det. Der står det at det brukes mot epilepsi .

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VTopimax er ukjent for meg så jeg googlet det. Der står det at det brukes mot epilepsi .

Jeg fikk det mot overspising og bipolar 

har ikke epilepsi 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg fikk det mot overspising og bipolar 

har ikke epilepsi 

Erstatter det stemningsstabiliserende? Er det ny eller gammel medisin?

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har råd?

Om det kommer av medisinene så er det ikke sikkert at det hjelper, men magnesiumtilskudd skal funke godt mot kramper i beina i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Lillemus skrev:

Om det kommer av medisinene så er det ikke sikkert at det hjelper, men magnesiumtilskudd skal funke godt mot kramper i beina i alle fall. 

Jeg har ikke kramper. Bare en veldig uro som gjør det vanskelig å sitte/ligge ute å bevege på bena. Jeg kan ikke gå hele døgnet heller.

Vet du om noen har hatt effekt for urolige ben?

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erstatter det stemningsstabiliserende? Er det ny eller gammel medisin?

Er ikke godkjent i norge ennå, mem jeg har prøvd alt så får forsøke siden jeg overspiser av seroquel og zyorexa og har bivirkninger av andre SS

lilleindianer
Skrevet
Den 24. juni 2016 at 23.16, AnonymBruker skrev:

Noen som har råd?

Tja. kutt ut alle medisiner og se om det funker:-)

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, lilleindianer skrev:

Tja. kutt ut alle medisiner og se om det funker:-)

Ja jeg tenker på det. Hvis bivirkninger er større enn effekt har det lite hensikt å fortsette. Svaret på det får jeg ikke uten å forsøke.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke kramper. Bare en veldig uro som gjør det vanskelig å sitte/ligge ute å bevege på bena. Jeg kan ikke gå hele døgnet heller.

Vet du om noen har hatt effekt for urolige ben?

Selv om det ikke er kramper, men urolige ben, så ville jeg som lillemus skriver fortsatt prøvd tilskudd av magnesium. Det har hjulpet både min mor og meg mot urolige ben.

AnonymBruker
Skrevet
Den 26. juni 2016 at 20.57, tilstede skrev:

Selv om det ikke er kramper, men urolige ben, så ville jeg som lillemus skriver fortsatt prøvd tilskudd av magnesium. Det har hjulpet både min mor og meg mot urolige ben.

Jeg får prøve det. Går ut fra at det ikke er problemer med å ta det sammen med medisinene. Har begynt å trappe sakte ned på medisinene, men bruker mye ennå.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får prøve det. Går ut fra at det ikke er problemer med å ta det sammen med medisinene. Har begynt å trappe sakte ned på medisinene, men bruker mye ennå.

Ingen problemer å ta det sammen med medisiner. Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...