Gå til innhold

Depresjon etter mani

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å bli deprimert etter mani? Jeg har vært lagt inn med mani med og uten psykose før, men ikke blitt deprimert etterpå!! Men det er jeg nå!

er det fordi jeg står oppi belastninger i livet? Og er uten ss? Men trapper opp topimax... Håper det vil hjelpe ... Abilify holdt meg stabil Veldig lenge så dette er veldig skuffende og trist for meg. Kan jeg ha spist for lite laks? Fått laks bare en gang under innleggelsen som jeg kan huske. Vart siden 4. Juni. 

Burde jeg skrive meg ut siden jeg er ute av psykosen iallfall be de fjerne tvangen? Eller er det greit å være innlagt litt til siden jeg nå får gå turer og dra på sats? Lagt på meg, veldig fortvilet. Hadde gått ned 15 kg før innleggelse. Går alltid ned i vekt ved mani. Blir innlagt og legger på meg! Kan ikke spise en dritt lenger for kroppen søker høyeste vekt!!

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Annkarin skrev:

Hvor vanlig er det å bli deprimert etter mani? Jeg har vært lagt inn med mani med og uten psykose før, men ikke blitt deprimert etterpå!! Men det er jeg nå!

er det fordi jeg står oppi belastninger i livet? Og er uten ss? Men trapper opp topimax... Håper det vil hjelpe ... Abilify holdt meg stabil Veldig lenge så dette er veldig skuffende og trist for meg. Kan jeg ha spist for lite laks? Fått laks bare en gang under innleggelsen som jeg kan huske. Vart siden 4. Juni. 

Burde jeg skrive meg ut siden jeg er ute av psykosen iallfall be de fjerne tvangen? Eller er det greit å være innlagt litt til siden jeg nå får gå turer og dra på sats? Lagt på meg, veldig fortvilet. Hadde gått ned 15 kg før innleggelse. Går alltid ned i vekt ved mani. Blir innlagt og legger på meg! Kan ikke spise en dritt lenger for kroppen søker høyeste vekt!!

Det er vel ganske vanlig å bli deprimert etter mani, jeg ville vært der lengst mulig hvis jeg var deg. Lykke til!

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vel ganske vanlig å bli deprimert etter mani, jeg ville vært der lengst mulig hvis jeg var deg. Lykke til!

Når jeg er innlagt kan jeg i det minste få litt sobril til å dempe det verste ... Det får jeg ikke utenfor ....

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Annkarin skrev:

Når jeg er innlagt kan jeg i det minste få litt sobril til å dempe det verste ... Det får jeg ikke utenfor ....

Det er bra. Ta den tiden du trenger til å komme deg. 

Skrevet
24 minutter siden, Annkarin skrev:

Det er svært vanlig med depresjon i etterkant av mani. Jeg synes ikke du skal be om å bli skrevet ut, det virker som du trenger hjelp nå.  Leit at du går opp i vekt, men du er jo kjempeflink til å trene og kontrollere kostholdet til vanlig, så du kommer til å gjenvinne kontrollen igjen etterhvert. 

Jeg skjønner godt at du synes det er trist at abilify ikke forhindret at du ble manisk. Du har jo vært optimistisk ganske lenge nå, så det har sett veldig lovende ut. 

Skrevet

Manien og psykosen var ikke like ille som for 3-4 år siden, ble ikke beltelagt og kom meg ut av det fortere så den har hjulpet litt

Skrevet

Jeg gikk med fra 88 til 73 før jeg ble innlagt og på vei ned videre helt til jeg havnet her og ble inaktiv ....og gikk opp.. Skal hente badevekta mi i morgen og gjenvinne kontroll og trene på sats mange ganger i uken

Skrevet
2 minutter siden, Annkarin skrev:

Manien og psykosen var ikke like ille som for 3-4 år siden, ble ikke beltelagt og kom meg ut av det fortere så den har hjulpet litt

Ja, du har jo kommet deg kjempefort:-) Jeg tror du har lært av dine tidligere erfaringer med mani og psykose, utrolig bra at du oppsøkte hjelp relativt fort. 

Skrevet

Legen min på DPS var stolt over meg

Skrevet

Bare så Lei meg abilify ikke holder depresjonen nummen jeg har stress i livet med flytting og vektoppgang og ting og tang

Skrevet
Et øyeblikk siden, Annkarin skrev:

Bare så Lei meg abilify ikke holder depresjonen nummen jeg har stress i livet med flytting og vektoppgang og ting og tang

Nå er det jo bare noen få dager siden du landet etter manien. Kanskje du  vil oppleve bedre effekt av abilify igjen  i løpet av kort tid. 

Har du fastsatt tidspunktet for flytting?

Skrevet

Ja i august så har tid fremdeles

Skrevet
5 minutter siden, Annkarin skrev:

Ja i august så har tid fremdeles

Gleder du deg til å flytte? Og betyr det at du kan gjenoppta kontakt med behandlere du kjenner fra før?

Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Gleder du deg til å flytte? Og betyr det at du kan gjenoppta kontakt med behandlere du kjenner fra før?

Gleder meg noe enormt, håper virkelig jeg kan få min gamle behandler tilbake på en eller annen måte, men har time hos en annen poliklinikk :/

Skrevet
8 minutter siden, Annkarin skrev:

Gleder meg noe enormt, håper virkelig jeg kan få min gamle behandler tilbake på en eller annen måte, men har time hos en annen poliklinikk :/

Bra at flyttingen er så godt planlagt. Det er jo fortsatt noen uker til flyttingen, så forhåpentligvis har du det mye bedre når du skal dra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...