Gå til innhold

Brintellix og epilepsi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk uten anfall i mer enn tre år. I februar fikk jeg ett kraftig epileptisk anfall som utviklet seg til å bli flere anfall utover i april og mai. Dosen med Lamictal ble økt og jeg måtte begynne på Orfiril igjen.

Jeg går på Brintellix og har god effekt av denne, men under forsiktighetsregler står det:

"Kramper: Potensiell risiko for kramper ved behandling med antidepressiver. Bør gis med forsiktighet ved tidligere kramper eller ustabil epilepsi. Behandlingen bør seponeres ved utvikling av kramper eller økt krampefrekvens."

Men nei, jeg er absolutt ikke villig til å gi slipp på Brintellix da den har revolosjonert livet mitt. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 85a4f...2bb

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du fortsetter med den økte dosen Lamictal. Serumkonsentrasjon bør være i området 20-42.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du fortsetter med den økte dosen Lamictal. Serumkonsentrasjon bør være i området 20-42.

OK. Og slutter med Orfiril og Brintellix. Tror ikke jeg forsto deg her. sorry...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du kan fortsette med Lamictal og Brintellix.

AnonymBruker
Skrevet

OK, så seponere Orfiril. Men her var det bintellix som var problemet, det er Brintellix som gir økt fare for kramper...

FjellOgDalar
Skrevet

Hvis du nå er anfallsfri på behandlingen du får for epilepsi, burde det ikke være noe problem. Jeg har og epilepsi, men med riktig behandling for dette har jeg ikke fått kramper av Brintellix. Det kan være lurt at nevrolog og psykiater samarbeider, siden det er to forskjellige spesialiteter med noen glidende overganger og like medikamenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...