Gå til innhold

Har det endelig fint, men sliter med søvn. Imovane?

Anbefalte innlegg

September 2014
Skrevet

Hei!

Kan nå si jeg har det bra etter oppstart med Wellbutrin 300mg  for 2 mnd siden, som jeg tar om morgenen. Bruker også 200 mg Lamictal.

For bedere søvn bruker jeg 2,5 mg Zyprexa. Det har fungert fint en periode, men nå går jeg og er trøtt hele dagen. Aktivitets nivået er naturligvis lavt, noe som blir kommentert av familie. Liker og både trene og bruke fritiden til forskjellige turer, men nå er det ikke overskudd til det. Jobben blir også tung. Vekten peker også litt oppover. Det er Har tidligere brukt Imovane over lengere tid og har lyst til og starte med det igjen. Har hatt et opphold med Imovane på snart 2 år.

Det hører med til historien at jeg de siste 2 årene fram til 2014 ga opp. Brukte mere alkohol, Lyrica og Imovane en jeg burde. Det gikk helt over styr. Brukte det ikke for og ruse meg for rusens skyld, men for og ikke holde ut virkeligheten. 

Kom til behandling og har ikke drukket eller brukt noen form for b preparater siden. Heller ikke Lyrica. Noe jeg tenker å fortsette med.

Hva tenker NHD om å bruke Imovane over tid? Har også prøvd Seroqel i forskjellige doser, men den tålte jeg ikke. Fikk maur i kroppen av den. Har også brukt Tolvon uten godt resultat. Wellbutrin er eneste AD jeg har hatt effekt av og ønsker ikke å slutte med den, men får ikke den positive energien den gir. Har prøvd å sove uten Zyprexa noen netter og får da økt energi, men etter noen dager går det litt i ball når det meste av søvnen uteblir.

Får jeg svar tenker jeg å ta det med til fastlegen i slutten av uka.

Mvh

September.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ville heller gitt deg vekslende Imovane og Stilnoct for søvn enn Zyprexa.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ville heller gitt deg vekslende Imovane og Stilnoct for søvn enn Zyprexa.

Er det en fordel å veksle mellom disse? Bruker selv Stilnoct, men virkningen avtar over tid. Hjelper det om man veksler dem? Håper du svarer :)

Anonymkode: 512b6...026

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, nettopp derfor :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...