Gå til innhold

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet

Bør jeg være mer opptatt av diagnose? Jeg tror jeg er utredet og bruker medisiner, men usikker på om det er noen diagnose. Jeg synes det å forholde seg er så vanskelig.

Det var vel depresjon først, men senere vet jeg ikke om det er satt noen diagnose.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det viktigste er at en blir bra av den behandlinga en får.

Om en ikke blir det, bør en være opptatt av om diagnosen er riktig og/eller om en får korrekt behandling for den diagnosen en har.

umakenverdt
Skrevet

OK :) 

Det er vel varierende hvor lang tid man gir behandlingen man får, før man stiller spørsmål ved diagnose? Er det et spørsmål man bør overlate til behandler, dette med tidsperspektiv..?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, om du ikke har fått en diagnose etter 3 konsultasjoner, skal du etterspørre det. Alle våre pasienter får det, pluss en skriftlig behandlingsanbefaling. Denne får pasienten med seg hjem. I neste time foretas samvalg som fører til behandlingsplan.

Tidsperspektiv for bedring diskuteres samtidig. Blir det ikke diskutert med deg, etterspør du det.

umakenverdt
Skrevet

Takk. Det høres jo veldig ryddig ut! Jeg skal forhøre meg når jeg skal til time igjen etter sommeren. Jeg vil ikke være storforlangende jeg som har fått så mye. Jeg liker ikke at jeg ber om ting så ofte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...