Gå til innhold

Facebook og behandler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke min behandler som venn på facebook, men han kommer opp blant de personer facebook foreslår som venner. Litt merkelig da vi ikke har felles venner, men jeg ble nå nysgjerrig på hva han var opptatt med så jeg gikk inn på sidene.

Nå har jeg opplevd en del vanskelige ting i senere tid, men et innlegg behandleren hadde skrevet reagerte jeg på. Forstår vi står på motsatte sider. Vi trenger ikke å være enig i alt. Men det gjør det vanskelig å ta opp det vanskelige nå. Vet heller ikke om det er hensiktsmessig.

Jeg har ingen direkte spørsmål, men ønsker å høre andres tanker og erfaringer.

Anonymkode: 1eda0...76e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke min behandler som venn på facebook, men han kommer opp blant de personer facebook foreslår som venner. Litt merkelig da vi ikke har felles venner, men jeg ble nå nysgjerrig på hva han var opptatt med så jeg gikk inn på sidene.

Nå har jeg opplevd en del vanskelige ting i senere tid, men et innlegg behandleren hadde skrevet reagerte jeg på. Forstår vi står på motsatte sider. Vi trenger ikke å være enig i alt. Men det gjør det vanskelig å ta opp det vanskelige nå. Vet heller ikke om det er hensiktsmessig.

Det at han kom opp blant de som facebook foreslår du kanskje kjenner, kan tyde på at han har søkt på deg. 

Jeg har søkt på behandlere jeg har hatt, og til min store skrekk kommer jeg da nok opp i deres "feed" over personer de kanskje kjenner. Ganske avslørende, men er nok helt vanlig at slik snoking går begge veier.

Anonymkode: a2481...780

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at han kom opp blant de som facebook foreslår du kanskje kjenner, kan tyde på at han har søkt på deg. 

Jeg har søkt på behandlere jeg har hatt, og til min store skrekk kommer jeg da nok opp i deres "feed" over personer de kanskje kjenner. Ganske avslørende, men er nok helt vanlig at slik snoking går begge veier.

Anonymkode: a2481...780

Nå føler jeg meg enda mer usikker.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå føler jeg meg enda mer usikker.

Er nok best å ha en egen anonym snokekonto.

Anonymkode: 94421...5a4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At din behandler kommer opp som foreslått venn kan være så enkelt at du har kontaktinfo, navn + telefonnr, lagret på din telefon, brukt FBappen, eller at du samkjører med kontaktlisten fin i hotmail/gmail. 

Jeg synes det er vanskelig å gi noe godt svar på det jeg anser som hovedspørsmålet ditt fordi det avhenger noe av alvorlighetsgraden, - eksempelvis en uttalelse om at kvinner som blir voldtatt bør kun skylde på seg selv, da vil det naturlig nok kjennes vanskelig ut å fortelle om et overgrep man ble utsatt for.  Dersom vi ser bort i fra den type horrible uttalelser og fokuserer på uenigheter, så betyr ikke en uenighet at du vil få dårligere terapi. Uenighet kan være nyttig og berikende for begge parter.

AnonymBruker
Skrevet

tror det at behandleren kommer opp som mulig venn er at du har søkt mye på h*n.
brukte selv en snokekonto for å snoke på min behandler en gang i tiden. og min behandler kom opp som mulig person jeg kjente. men tror neppe h*n har søkt på min hemmelige snokekonto!

og tror i så godt som alle situasjoner at behandler vil si nei til venneforespørsler. er vel enkelte DPS-er - institusjoner som har regler mot at behandlere ikke kan ha pasienter på vennelisten. men finnes sikkert untak..

Anonymkode: 2ddb9...293

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har mailet med ham kan det være nok til at han kan komme opp som venneforslag på Facebook. Regner med du har brukt epostadressen ved opprettelse av Facebookprofil.  Du har kanskje også gitt Facebook tilgang til kontaktlisten din da du etablerte Facebookprofil og ønsket å se hvem ander som hadde profil. 

Endret av Xtra
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet 

Anonymkode: 63c7c...625

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...