Gå til innhold

NHD - Islam straff og psykisk helse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei NHD og andre.

Jeg poster denne her i psykiatri pga det handler om psykiatri og Islam.

Jeg er født Muslim og tror på Allah. Men jeg må inrømme at jeg har fått mye tanker om at kanskje Islam ikke finnes, og det er brutale straff i graven og i helvette. For å si det sånn, så blir man redd når man leser at vantro og uldyige Muslimer skal få hodet knust og skal svømme i blodbad og få steiner på seg, skal få skjært leppene. Men folkens, dette kan jo være sannheten, at det er virkelig det som skjer. Men jeg som sliter med depresjon osv tar dette tungt, er redd heletiden, bekymrer meg for ikke Muslimer, tenker på behandlern min som er godt menneske, skal han liksom få hodet knust? og få masse slanger på seg?

Det er 3 teorier. Islam, Kristendommen, Ateist. Ateist tror jeg ikke er riktig, det må være en skaper av verden, hvem bestemte liksom at mennesker skal ha 2 øyner, og 2 ører, hvordan kroppen fungerer osv osv. Det kan ikke ha oppstått uten en skaper. Så ser vi på Kristendommen, der har dem gitt Gud en sønn, det høres veldig usansynnlig ut. Så er det siste alternativet, Islam. Der er det kun en Gud, og hvis man leser Koranen forstår man at det er denne sanne religion.

Hva tenker dere om dette? er dere bekymret for døden?

NHD du er godt mennneske som hjelper folk her inne, men i realiteten kommer du til å få hodet knust etter døden, det gjør vondt å tenke sånn. Hvorfor skal mennesker bli straffet så ekstremt grovt? håper du svarer NHD

Anonymkode: 3118b...215

AnonymBruker
Skrevet

Også vil jeg si at terror gjør meg redd, gjør det dere andre med psykiske lidelser også redd? Tenker på det som har skjedd i Istanbul.

AnonymBruker
Skrevet

Religion opprettholdes av frykt og sosial kontroll. I dag har sosial kontroll blitt mindre innen de fleste kristne rettninger, mens den fortsatt er stor blandt muslimer.

Jeg er 100% sikker på att den abrahamske (kristne, jødiske og muslimske) guden ikke eksisterer.

Før hadde jeg en religiøs psykose, og hadde bekymringer om helvette og straff, som kristen.

Att du bekymrer deg for att andre skal straffes, viser att du har empati.

Anonymkode: 07dab...ff4

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion opprettholdes av frykt og sosial kontroll. I dag har sosial kontroll blitt mindre innen de fleste kristne rettninger, mens den fortsatt er stor blandt muslimer.

Jeg er 100% sikker på att den abrahamske (kristne, jødiske og muslimske) guden ikke eksisterer.

Før hadde jeg en religiøs psykose, og hadde bekymringer om helvette og straff, som kristen.

Att du bekymrer deg for att andre skal straffes, viser att du har empati.

Anonymkode: 07dab...ff4

Behandlern min og andre sier jeg har psykose når det gjelder dommedag. Fordi jeg vet at når jeg dør vil hele verden le av mine handlinger, de vil se når jeg onanerte, de vil se når jeg spiste , sov osv. Og fremtidige kona mi og barna vil le. Men jeg er ikke enig i at dette er psykose, noen må ha sendt meg beskjed via djevelen om den sannheten som vil skje med meg etter døden. Andres gjerninger blir vist, men ingen vil le, pga jeg er viktigere enn andre.

Men du sier du er 100 % sikker på at Islam og de andre religionene ikke finnes, hva er dine bevis? hva tror du på forresten?

AnonymBruker
Skrevet

Håper flere skriver i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet

NHD Også

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei NHD og andre.

Jeg er født Muslim og tror på Allah. Men jeg må inrømme at jeg har fått mye tanker om at kanskje Islam ikke finnes, og det er brutale straff i graven og i helvette. For å si det sånn, så blir man redd når man leser at vantro og uldyige Muslimer skal få hodet knust og skal svømme i blodbad og få steiner på seg, skal få skjært leppene. Men folkens, dette kan jo være sannheten, at det er virkelig det som skjer. Men jeg som sliter med depresjon osv tar dette tungt, er redd heletiden, bekymrer meg for ikke Muslimer, tenker på behandlern min som er godt menneske, skal han liksom få hodet knust? og få masse slanger på seg?

Det er 3 teorier. Islam, Kristendommen, Ateist. Ateist tror jeg ikke er riktig, det må være en skaper av verden, hvem bestemte liksom at mennesker skal ha 2 øyner, og 2 ører, hvordan kroppen fungerer osv osv. Det kan ikke ha oppstått uten en skaper. Så ser vi på Kristendommen, der har dem gitt Gud en sønn, det høres veldig usansynnlig ut. Så er det siste alternativet, Islam. Der er det kun en Gud, og hvis man leser Koranen forstår man at det er denne sanne religion.

NHD du er godt mennneske som hjelper folk her inne, men i realiteten kommer du til å få hodet knust etter døden, det gjør vondt å tenke sånn. Hvorfor skal mennesker bli straffet så ekstremt grovt? håper du svarer NHD

Folk har trodd på tusenvis av ulike guder og har hatt nesten like mange religioner igjennom årenes løp. Hvorfor er akkurat islam den rette religion?

Anonymkode: 0ec9c...5c4

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn, så blir man redd når man leser at vantro og uldyige Muslimer skal få hodet knust og skal svømme i blodbad og få steiner på seg, skal få skjært leppene. Men folkens, dette kan jo være sannheten

Så er det siste alternativet, Islam. Der er det kun en Gud, og hvis man leser Koranen forstår man at det er denne sanne religion.

Høres merkelig ut at en skaper oppegående nok til å lage jordkloden og mennesker etc, er så primitiv og brutal, høres ut som IS jo.... hmmmm......

Nei, "normale" folk som leser koranen vil tenke tenke at det er en fantasifull eventyrfortelling, noen vil like den noen vil synes den er kjedelig, på samme måte som andre eventyrfortellinger, folk liker forskjellige bøker/filmer. Dersom du begynner å tro på et eventyr så har du enten psykisk sykdom, eller så har du blit "preppet" av samfunn/familie på en slik måte at du begynner å "tro" på dette. Men hadde samfunnet "preppet" deg for en annen religion hadde du trodd på den istedenfor, du er bare en brikke, som blir utnyttet, det er ikke noe mer "religiøst" over situasjonen enn det, selv om du føler det slik

Nei, men synes det er litt ekkelt at mark og andre insekter skal drive å spise meg etter jeg er død, det er litt ekkelt å tenke på men jeg slipper å oppleve det da så greit nok

Anonymkode: 54071...c71

Skrevet

Hvorfor skal man vise respekt for muslimer når de tror slike forferdelige ting om ikke-troende og kaller oss vantro????

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Annkarin skrev:

Hvorfor skal man vise respekt for muslimer når de tror slike forferdelige ting om ikke-troende og kaller oss vantro????

Fordi man skal respektere mennesker. Punktum. Alle mennesker har verdi og det er det vi skal holde i hevd. Om alle hadde klart å gjøre det hadde det ikke vært krig her i verden.

Anonymkode: 67ab5...2f5

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man skal respektere mennesker. Punktum. Alle mennesker har verdi og det er det vi skal holde i hevd. Om alle hadde klart å gjøre det hadde det ikke vært krig her i verden.

Anonymkode: 67ab5...2f5

Folk med en slik tro eier jo ikke respekt for meg og de har tilogmed uniformert seg.

Skrevet
13 minutter siden, Annkarin skrev:

Folk med en slik tro eier jo ikke respekt for meg og de har tilogmed uniformert seg.

Hva mener du skjer etter døden? ingenting? det er ikke logisk

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke svart etter døden, noen vil jo skje

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg synes du tenker fornuftig rundt dette, og ser at dette med helvete ikke er rimelig eller fornuftig. Du får fortsette å stole på hodet og fornuften din.

For meg som ikke er født inn i islam virker det ikke rimelig i det hele tatt at en allmektig Gud skulle åpenbare seg for en arabisk stamme på 600 tallet, og la religionen spre seg langsomt derifra.

Gud lot i såfall store sivilisasjoner som romerriket og mayaindianere oppstå og dø gjennom tusener av år uten at det eksisterte noen Koran for dem. De hadde heller ikke Bibel eller kristendom, for den saks skyld.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke svart etter døden, noen vil jo skje

Det er det ingen grunn til å tro.

Skrevet
8 minutter siden, Anonymesen skrev:

Hva mener du skjer etter døden? ingenting? det er ikke logisk

Hva med at skaperen elsker alle likeverdig f.eks

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De skriftene du refererer til er skrevet av mennesker, ikke av Gud. Hva som skjer etter døden er det ingen som vet helt sikkert.

Vi kan velge hva vil tro om det. Jeg velger å tro at det er ingenting. Å være død er som å ikke være født. Det siste har jeg lang erfaring med. Ingen negative opplevelser med det.

Jeg velger derfor å satse på et liv før døden :-)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke poenget med å lure på alle disse religiøse og magiske tingene, det er ikke ting som kan observeres eller verifiseres, så hva er hensikten med å bry seg om det. Det er ikke en del av det virkelige liv, med andre ord. Det finnes ingen gud, og det finnes ikke hekser og andre dimensjoner. Sånn er det bare.

Anonymkode: 3c6f1...768

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

De skriftene du refererer til er skrevet av mennesker, ikke av Gud. Hva som skjer etter døden er det ingen som vet helt sikkert.

Vi kan velge hva vil tro om det. Jeg velger å tro at det er ingenting. Å være død er som å ikke være født. Det siste har jeg lang erfaring med. Ingen negative opplevelser med det.

Jeg velger derfor å satse på et liv før døden :-)

Er det i hele tatt noen som vet noe som helst om hva som skjer etter døden? Noen snakker om "nær døden-opplevelser" og slikt. Jeg har samme oppfatning som deg, tror det er som før vi ble født. 

Anonymkode: ce45c...099

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei NHD og andre.

Jeg er kristen og sliter veldig med de samme tankene og følelsene. I kristendommen tros det på et helvete med evig pine for alle som ikke har fått sine synder tilgitt av Kristus. Det er uutholdelig å tenke på, om det er sant, at alle jeg kjenner, gode venner og nære familiemedlemmer vil komme til å oppleve en evighet uten rast eller ro, bare smerte, pine og ja... Helvete! Jeg blir gal av tanken på det! 

Anonymkode: b3d79...67b

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...