Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som nevnt i en annen post generell angst, panikk angst, agorafobi og dystymi og har prøve nesten alt av SSRI og alle ga meg mye bivirkninger særlig søvnløsheten var værst.

Påvirker Brintellix søvnen på samme måte?

Leste at man ikke behøver opptrapping når man begynner på denne, hva er årsaken til det?

Snakket med legen min og han mente Buspiron ville være ett bedre valg. Sliter fortsatt veldig med søvnen etter forrige SSRI forsøk så vil helst unngå dette igjen. Hva tror du vil være det beste valget utifra tidligere SSRI erfaringer, Brintellix eller Buspiron?, slik jeg også har forstått det virker Buspiron kun på angst ikke på depresjonen i motsetning til Brintellix.

Kan forøvrig Buspiron kombineres med bilkjøring?.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er Brintellix et klart bedre valg enn Buspiron. På Brintellix starter en med 10 mg, og noen trenger å øke til 20 mg. En kan kjøre bil på begge medisiner.

Skrevet
21 timer siden, Angstlei skrev:

Har som nevnt i en annen post generell angst, panikk angst, agorafobi og dystymi og har prøve nesten alt av SSRI og alle ga meg mye bivirkninger særlig søvnløsheten var værst.

Påvirker Brintellix søvnen på samme måte?

Leste at man ikke behøver opptrapping når man begynner på denne, hva er årsaken til det?

Snakket med legen min og han mente Buspiron ville være ett bedre valg. Sliter fortsatt veldig med søvnen etter forrige SSRI forsøk så vil helst unngå dette igjen. Hva tror du vil være det beste valget utifra tidligere SSRI erfaringer, Brintellix eller Buspiron?, slik jeg også har forstått det virker Buspiron kun på angst ikke på depresjonen i motsetning til Brintellix.

Kan forøvrig Buspiron kombineres med bilkjøring?.

Jeg sover bedre på brintellix enn jeg gjorde på andre antidepressiva. Ikke så tidlig oppvåkning heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...