Angstlei Skrevet 29. juni 2016 Skrevet 29. juni 2016 Har som nevnt i en annen post generell angst, panikk angst, agorafobi og dystymi og har prøve nesten alt av SSRI og alle ga meg mye bivirkninger særlig søvnløsheten var værst. Påvirker Brintellix søvnen på samme måte? Leste at man ikke behøver opptrapping når man begynner på denne, hva er årsaken til det? Snakket med legen min og han mente Buspiron ville være ett bedre valg. Sliter fortsatt veldig med søvnen etter forrige SSRI forsøk så vil helst unngå dette igjen. Hva tror du vil være det beste valget utifra tidligere SSRI erfaringer, Brintellix eller Buspiron?, slik jeg også har forstått det virker Buspiron kun på angst ikke på depresjonen i motsetning til Brintellix. Kan forøvrig Buspiron kombineres med bilkjøring?. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. juni 2016 Skrevet 29. juni 2016 Her er Brintellix et klart bedre valg enn Buspiron. På Brintellix starter en med 10 mg, og noen trenger å øke til 20 mg. En kan kjøre bil på begge medisiner. 0 Siter
tilstede Skrevet 30. juni 2016 Skrevet 30. juni 2016 21 timer siden, Angstlei skrev: Har som nevnt i en annen post generell angst, panikk angst, agorafobi og dystymi og har prøve nesten alt av SSRI og alle ga meg mye bivirkninger særlig søvnløsheten var værst. Påvirker Brintellix søvnen på samme måte? Leste at man ikke behøver opptrapping når man begynner på denne, hva er årsaken til det? Snakket med legen min og han mente Buspiron ville være ett bedre valg. Sliter fortsatt veldig med søvnen etter forrige SSRI forsøk så vil helst unngå dette igjen. Hva tror du vil være det beste valget utifra tidligere SSRI erfaringer, Brintellix eller Buspiron?, slik jeg også har forstått det virker Buspiron kun på angst ikke på depresjonen i motsetning til Brintellix. Kan forøvrig Buspiron kombineres med bilkjøring?. Jeg sover bedre på brintellix enn jeg gjorde på andre antidepressiva. Ikke så tidlig oppvåkning heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.