Gå til innhold

NHD: Tåler hjertet mitt Ritalin/sentralstimulerende?

Anbefalte innlegg

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen sa max 60 mg. daglig fordelt på minst tre doser, men i dag tok jeg 70 mg. og da var det bedring å spore. Jeg veier 75 kg. 

Erfaringsmessig biter medisiner lite på meg, enten det er benzo eller stimulanter. Jeg vet ikke hvorfor, men det skyldes ikke at jeg knasker mye piller for det gjør jeg ikke. Jeg bare merker ikke så mye. 

Kan jeg f.eks prøve å legge til 5 mg. Attentin til den ene 20 mg. tabletten med Ritalin når jeg virkelig må prestere mentalt? 

Anonymkode: 40e8d...304

Det står på Ritalin kapsler at maks dose er 80 mg. Men jeg fikk beskjed om maks 60 på tabletter. Vet ikke om du kan legge til Attentin. Tror kanskje det er bedre at du heller tar en høyere dose Ritalin.

Når skal du tilbake til legen?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Trine skrev:

Det står på Ritalin kapsler at maks dose er 80 mg. Men jeg fikk beskjed om maks 60 på tabletter. Vet ikke om du kan legge til Attentin. Tror kanskje det er bedre at du heller tar en høyere dose Ritalin.

Når skal du tilbake til legen?

Skal tilbake etter sommerferien. I starten av august en gang. Vi skal snakke om virkning da og se på alternativer. Depot nevnte han at kunne være et fint alternativ om jeg responderer på medisinen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal tilbake etter sommerferien. I starten av august en gang. Vi skal snakke om virkning da og se på alternativer. Depot nevnte han at kunne være et fint alternativ om jeg responderer på medisinen.

Ok- Det er nok lurt at du bare følger planen du har med legen. Å teste ut adhd-medisiner er en tålmodighetsprøve. Man bør gå på samme type medisin i en måneds tid før man vurderer effekten. Jeg begynte for snart 7 mnd siden og er fortsatt ikke ferdig. Men du merket jo virkning av Ritalin så da tror jeg det blir lettere å finne riktig medisin og dose,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...