Gå til innhold

korte tunge depresive perioder.

Anbefalte innlegg

ellen propellen
Skrevet

Hei.

jeg har hatt det greit en stund nå. Men de siste to mnd ca har jeg sliiti med korte tunge perioder.

Dagen kan begynne relativt greit. Jeg prøver å holde meg i normal aktivitet. Plutselig blir alt bare tungt å trist. Veldig tungt!!

Jeg krøller meg sammen i fosterstilling å har vondt. Alt er svart å tungt. Føler en enorm sorgfølelse!

Det er helt grusomt. Så kan jeg våkne neste morgen å ting er greit igjen frem til neste runde.

Dette skjer flere ganger i uken.

Hva er dette? Depresjon kommer vel i lengre perioder. ikke i timer.

Jeg er bp1 og går på: morgen levaxin 75, lihionit 42 og 83 antabus 200

kveld lithionit 83 quetiapin 600

jeg gikk også på quetiapin 100 og escitalopram 5 på morgen. De tok psykologen bort for 1 mnd siden, altså etter at dette hadde begynt.

Ellers så fungerer jeg nå å har gått uten alkohol over 1 år å har derfor fått tilbake styringa på medisinene. (hjemmesykepleie leverte tidligere)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, ellen propellen skrev:

Hei.

jeg har hatt det greit en stund nå. Men de siste to mnd ca har jeg sliiti med korte tunge perioder.

Dagen kan begynne relativt greit. Jeg prøver å holde meg i normal aktivitet. Plutselig blir alt bare tungt å trist. Veldig tungt!!

Jeg krøller meg sammen i fosterstilling å har vondt. Alt er svart å tungt. Føler en enorm sorgfølelse!

Det er helt grusomt. Så kan jeg våkne neste morgen å ting er greit igjen frem til neste runde.

Dette skjer flere ganger i uken.

Hva er dette? Depresjon kommer vel i lengre perioder. ikke i timer.

Jeg er bp1 og går på: morgen levaxin 75, lihionit 42 og 83 antabus 200

kveld lithionit 83 quetiapin 600

jeg gikk også på quetiapin 100 og escitalopram 5 på morgen. De tok psykologen bort for 1 mnd siden, altså etter at dette hadde begynt.

Ellers så fungerer jeg nå å har gått uten alkohol over 1 år å har derfor fått tilbake styringa på medisinene. (hjemmesykepleie leverte tidligere)

Du kan ha en blandet episode, og derfor føle deg deprimert i noen timer av gangen.

Anonymkode: ef510...d47

ellen propellen
Skrevet
Den 30.6.2016 at 19.00, AnonymBruker skrev:

Du kan ha en blandet episode, og derfor føle deg deprimert i noen timer av gangen.

Anonymkode: ef510...d47

Var hos psykologen i dag. Sa det som det var, at jeg hadde det veldig bra nå. Antageligvis for bra. Super aktiv, bortsett fra de timene innimellom som jeg har det helt forferdelig. Svinger som en jojo. Sover lite, spiser lite. Urolig.

Hun ga meg to beskjeder. 1. dette må du gjøre noe med selv  2. hun tar ferie i fire uker nå

Hva skal jeg gjøre da? Prøve å sove nok. Prøve å spise nok. Prøve å ta det med ro. Ikke stresse. Ikke gå for alle de merklige innfalla jeg får. Samtidig som jeg må holde meg i aktivitet når timene er vonde. Ikke ''bli i'' depresjonen. Rett å slett ta vare på meg selv uansett form.

Problemet er bare at jeg gjør alt det der....å det hjelper ikke....hva da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...