Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om det finnes medisiner mot bipolar 2 som passer for veganere. "Alt" inneholder laktose.

Anonymkode: 8b080...f0b

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner ingen spesifikk medisin for denne dobbeldiagnosen.

Skrevet

Kan du ikke innta 50 mg laktose hvis du er veganer?

Høres jo helt sykt ut.. det er helt sikkert mer stoffer fra dyr i det meste annet du spiser. Kan du ikke spise grønnsaker som har vokst opp i gjødsel heller?

Gjest lunalovegood
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kjenner ingen spesifikk medisin for denne dobbeldiagnosen.

16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Høres jo helt sykt ut.. det er helt sikkert mer stoffer fra dyr i det meste annet du spiser. Kan du ikke spise grønnsaker som har vokst opp i gjødsel heller?

16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Wow, jeg så ikke den komme. Her sitter jeg i en "blandet episode" og vurderer om det er verdt å gi medisiner - eller evt. livet en sjanse til, og så gjør dere narr av en av de få tingene som har betydd noe for meg i løpet av det siste året. - Men fint, det. Da fikk jeg adda et punkt til på listen over hva som er positivt med å ta livet mitt. "Andre synes jeg er jævlig teit". 

Og et til, for så vidt. "Det finnes ikke noe håp". 

Endret av lunalovegood
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Lithionit / litium.

Skrevet
3 minutter siden, lunalovegood skrev:

Wow, jeg så ikke den komme. Her sitter jeg i en "blandet episode" og vurderer om det er verdt å gi medisiner - eller evt. livet en sjanse til, og så gjør dere narr av en av de få tingene som har betydd noe for meg i løpet av det siste året. - Men fint, det. Da fikk jeg adda et punkt til på listen over hva som er positivt med å ta livet mitt. "Andre synes jeg er jævlig teit". 

For f..., skjerp deg.

Om du tar livet ditt så ikke gi meg skylda. Det er ditt eget dårlige valg i så fall. 

Om valget står mellom å bli frisk med å innta et korn laktose om dagen, og å være så dårlig at du omtrent tar livet av deg for å holde på prinsippene, ja da er det faktisk du som er teit.

Gjest lunalovegood
Skrevet

Sa jeg at det var din skyld? 

Det å søke støtte i sosiale media var tydeligvis ikke noen god ide.

Og lykke til med ditt eget liv. Jeg tror man kommer lengre med å være hyggelig og høflig. 

Sletter denne tråden. 

Skrevet (endret)
57 minutter siden, lunalovegood skrev:

Sa jeg at det var din skyld? 

Det å søke støtte i sosiale media var tydeligvis ikke noen god ide.

Og lykke til med ditt eget liv. Jeg tror man kommer lengre med å være hyggelig og høflig. 

Sletter denne tråden. 

Altså, forstå hva jeg mener her.

Jeg gjør absolutt ikke narr av deg fordi du er veganer. At du velger et slikt kosthold er fullt respektabelt det.

Men om du får i deg noen milligram laktose (som uansett trolig er kjemisk framstilt) så gjør ikke det deg mindre veganer. Å kutte ut medisiner som kan gjøre deg bedre eller redde livet ditt, ut fra et slikt prinsipp, DET syntes jeg var dumt. I alle fall ikke særlig rasjonelt. Laktose er ikke melk, selv om melk inneholder laktose. Melk inneholder vann også, og vann drikker du jo.

Uansett er det ikke meningen å krangle med deg. Håper du snart blir bedre og -selvfølgelig- at du velger livet. 

klem 

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...