Gå til innhold

NHD, er dette depresjon eller noe annet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 36 år. Har følt meg elendig i 5 dager. Så sint at det bobler inni meg, på gråten, trøtt, "bomullsfølelse" i hodet og positive tanker hjelper ikke. Det føles som jeg ofte får det sent om høsten, noe som er veldig rart nå midt på sommeren. Det passer heller ikke med PMS, fordi dét varer bare i en dag hos meg. Men jeg har gått opp i vekt på noen uker og fått uren hud. Er ikke gravid.

Jeg tar ingen medisiner, men gikk på wellbutrin i 3-4 år for inntil et år siden. Ble dehydrert og avflatet av dem, fikk dårligere kontakt med andre mennesker, og fikk gammel hud. Sluttet fordi jeg ville se om jeg kunne klare meg uten, og det har gått fint helt til forrige lørdag. 

1. Samtidig har jeg fått disse forandringene i neglene: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Splinter_hemorrhage . Kan depresjonslignende symptomer være en del av en annn sykdom som må tas alvorlig? 

2. Legen er på ferie, men jeg har wellbutrin i skapet. Skal jeg bare begynne på det nå med en gang, eller skal jeg vurderes for noe annet først?

3. Er jeg en god kandidat for ECT-behandling? 

Anonymkode: d260a...c39

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...