Gå til innhold

Hva vil mest sannsynlig skje om jeg fortsatt nekter å ta medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på dps å snakke med en psykiater. Har bp2 og får meg ikke til å ta medisiner mot det. Blir det da mest sannsynlig "over og ut" allerede etter første time når det kommer fram at jeg ikke vil ta medisiner? 

Bare lurer. Kjekt å forberede seg mentalt på exit etter første time.

Anonymkode: 0ec90...145

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skal på dps å snakke med en psykiater. Har bp2 og får meg ikke til å ta medisiner mot det. Blir det da mest sannsynlig "over og ut" allerede etter første time når det kommer fram at jeg ikke vil ta medisiner? 

Det har vært over og ut for meg noen ganger, når jeg ikke har villet ta medisiner. Nå får jeg lov å styre det selv, de sier det er jeg som bestemmer. Sånn burde det være. 

Skrevet

Så lenge du ikke har vedtak på bruk av tvang kan ingen tvinges til å ta medisiner. Er sånn det bør være. De kan misslike swt, men ikke noe mer. 

Skrevet
Den 30.6.2016 at 20.56, AnonymBruker skrev:

Det som mest sannsynlig kommer til å skje er at episodene dine blir verre og verre, lengre og lengre og dermed vanskeligere og vanskeligere å behandle. Etter hvert kommer de kognitive konsekvensene i form av vansker med konsentrasjon, oppmerksomhet og arbeidsminne for å nevne noe.

Det er et resultat av at du velger bort medisiner. Det er like lett å snakke seg frisk fra diabetes som bipolar lidelse. Men hey, det er ditt valg. Bare les deg opp på hva det innebærer. 

Skrevet
Den ‎30‎.‎06‎.‎2016 at 20.56, AnonymBruker skrev:

Det er alltid vanskelig å vite med sikkerhet hvordan noen vil bi møtt i en slik situasjon, men jeg håper og tror at psykiateren vil ta seg tid til å bli litt kjent med deg, høre på hva som er dine begrunnelser for å ikke ta medisiner, samt sammen med deg legge en plan for hva slags hjelp du kan ha nytte av fremover.

Kanskje vil du endre oppfatninger i forhold til dette med medisiner dersom du opplever å bli møtt på en god måte.

Det er jo nylig blitt erklært fra politisk hold at det skal tilbys medikamentfrie behandlingsopplegg, slik at pasienter skal ha større mulighet til å være med på å avgjøre hva slags behandlingsopplegg som skal tilbys den enkelte. Slik sett bør det være opplagt at du ikke "kastes ut" etter første vurderingstime som følge av din motstand mot medikamenter.

Lykke til med samtalen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...