Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på 20 mg cipralex i flere måneder (prøvde å øke til 30 og 40 mg men ble kjempe dårlig, så gikk tilbake til 20 mg) Tar også 60 mg Tolvon for søvn. Før det gikk jeg på 60 mg cipramil i mange år, men byttet til Cipralex p.g.a. Cipramil ikke virket lengre. Cipralex virket heller ikke, er så deprimert og har mye angst, dette tapper meg for all energi. Har byttet ut 20 mg Cipralex med 20 mg Brintellix. Har gått på Brintellix i 2 1/2 uke og fortsatt med 60 mg Tolvon for søvn. Første uken hadde jeg elektriske støt i hodet + kvalme + angst + kløende utslett på overkroppen. Nå våkner jeg etter kun 4-5 timers søvn med kvalme, diare og angst, skjelvinger, har fortsatt litt kløe. Kvalmen og angsten tar snart knekken på meg, vanskelig å se noe lys i tunnelen, fortvilet over å være så dårlig hver eneste dag. 

Vil dette gå over? Bør jeg gå ned i dose på Brintellix? Prøver å si til meg selv at jeg må holde ut en stund til og at det blir bedre etterhvert, men har vanskelig for å tro på det nå. Veldig takknemlig for svar, også fra andre med erfaring. Sukk!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal fortsette på 20 mg.

Skrevet
4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes du skal fortsette på 20 mg.

Tusen takk for svar, da gjør jeg det :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte slutte på Brintellix på grunn av kvalme. Kastet opp daglig. Håper det gir seg for deg.

Anonymkode: 0f732...7c9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte slutte på Brintellix på grunn av kvalme. Kastet opp daglig. Håper det gir seg for deg.

Takk skal du ha, håper jeg og. Gikk du lenge på dem før du sluttet? Jeg kaster ikke opp heldigvis...

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Mexico skrev:

Takk skal du ha, håper jeg og. Gikk du lenge på dem før du sluttet? Jeg kaster ikke opp heldigvis...

Bare to - tre måneder før jeg måtte gi meg. Hadde ikke så god effekt av dem heller. Vi reagerer alle ulikt på medisiner så forhåpentligvis hjelper de bedre for deg enn for meg.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare to - tre måneder før jeg måtte gi meg. Hadde ikke så god effekt av dem heller. Vi reagerer alle ulikt på medisiner så forhåpentligvis hjelper de bedre for deg enn for meg.

Ok, tusen takk. Fortsatt kvalme som kommer og går, får holde ut en stund til og håpe det blir bedre.

Skrevet

Da har det gått 3 uker siden jeg byttet rett over fra 20 mg cipralex til 20 mg Brintellix. Kløen har gitt seg, men kvalmen når jeg våkner etter for lite søvn er helt ille og skjelver mye også, dårlig mage, angst, uro, tankekjør. Har tenkt at dette er bivirkninger av Brintellix men lurer på om det ikke er seponeringsymptomer etter slutt med cipralex? Leste at man kunne få det ved bytte av AD med forskjellig virkestoffer. Ikke barebare dette nei...vil det bli bedre tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...