Gå til innhold

Hva er din største drøm i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min aller største drøm i livet er å få refinansiere gjelden min så jeg slipper å ha den tunge bekymringen hengende over meg 24/7. Samle alt og få bare ett lån å forholde meg til samt en ryddig økonomi. Gjelden gjør meg syk. Men den drømmen vil ikke gå i oppfyllelse, så jeg må bare akseptere at livet fortsatt vil være tungt i minst 10 år enda, samt ta konsekvensene av dumme valg. 

Ellers har jeg en annen uoppnåelig drøm; utdannelse. Jeg vil ikke få råd til det heller før det er for sent pga alder. 

Men det er lov å drømme :) 

Hva er din største drøm eller to?

Anonymkode: 4ec28...858

AnonymBruker
Skrevet

Min største drøm er å være i stand til å glede meg over livet, til å finne mening i det å leve videre.  

Anonymkode: d5ead...bad

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min største drøm er å være i stand til å glede meg over livet, til å finne mening i det å leve videre.  

Anonymkode: d5ead...bad

Ok. Den drømmen kan være oppnåelig :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min aller største drøm i livet er å få refinansiere gjelden min så jeg slipper å ha den tunge bekymringen hengende over meg 24/7. Samle alt og få bare ett lån å forholde meg til samt en ryddig økonomi. Gjelden gjør meg syk. Men den drømmen vil ikke gå i oppfyllelse, så jeg må bare akseptere at livet fortsatt vil være tungt i minst 10 år enda, samt ta konsekvensene av dumme valg. 

Ellers har jeg en annen uoppnåelig drøm; utdannelse. Jeg vil ikke få råd til det heller før det er for sent pga alder. 

Har ingen drømmer.

Anonymkode: b8904...39b

Skrevet

Jobbe noen timer i uka i klesbutikk e.l mem har femti tomme hull på cv'n og ufør så 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Annkarin skrev:

Jobbe noen timer i uka i klesbutikk e.l mem har femti tomme hull på cv'n og ufør så 

Har du mulighet til å få praksisplass gjennom NAV? Der du bare går utenpå. En bekjent er uføretrygdet og jobber noen timer i uka på sykehjem gratis fordi hun ønsker å komme seg litt ut. Fungerer veldig bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange drømmer, men ingen er oppnåelige.

Anonymkode: 2b78c...f25

Skrevet

Drømmer om å dra til Afrika når minstemann har flyttet hjemmefra og jobbe med dyr. Jeg vil reise jorden rundt!

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Gondor skrev:

Drømmer om å dra til Afrika når minstemann har flyttet hjemmefra og jobbe med dyr. Jeg vil reise jorden rundt!

Det høres ut som en god drøm :)

umakenverdt
Skrevet

Mine største drømmer må vel være å kjenne på stabilitet og trygghet i hverdagen. Selv om jeg vet at jeg er veldig trygg i forhold til de fleste andre på verdensbasis, så ønsker jeg å kunne også ha følelsen av at hverdagen er trygg. Jeg er kanskje storforlangende, men det må kunne sies å være min største drøm for meg selv :) 

påskelilje
Skrevet

Jeg drømmer om å hoppe ut av samfunnet noen måneder og gjøre noe helt annet. For eksempel gå pilegrimsleden fra Frankrike til Spania, bo på en nesten øde øy alene, gjøre en innsats for noen av verdens fattigste eller leve ute I villmarken og klare meg helt selv.

Ellers drømmer jeg om at barna mine skal komme trygt gjennom ungdomstida og lande voksenlivet på en god måte. Drømmer om å beholde helsa og grei økonomi. 

Skrevet

Mitt største ønske er å få leve et godt liv omgitt av dem jeg elsker. 

Madelenemie
Skrevet
Den 7/1/2016 at 22.40, AnonymBruker skrev:

Hei!

Min drøm er å jobbe som mattelærer. Etter det eller før det, jeg vet ikke så skulle jeg ville ønske at min mann likte meg som den jeg er og at jeg ikke trengte endre meg, for jeg har faktisk mislyktdes totalt når det kommer til å justere meg etter gjeldende rettningslinjer og krav.

Jeg har gitt min ektefelle, så stor sorg i livet at jeg ikke vet hvordan gjøre det godt, (jeg vet det finns ingen måte)

Jeg har feilet totalt, på de mest grunnleggende og avgjørende arenaer, som feks gjør min ektefelle litt glad.

Jeg oppfører meg brutalt, huleboeraktig, primitivt, uromantisk, sårende, og greier ikke gjøre noe bra for den jeg elsker.

Men jeg sier selvsagt ikke at jeg er glad i/elsker, min ektefelle mer, for det har jeg fått høre er bare tomme ord, men egentlig fra min side er det en dyp kjærlighet jeg har til min mann, men jeg blir ikke trodd på dette. (og jeg har tatt poenget) (og jeg forstår at dette er tomme ord, men det ingen vet og ser er hvor dypt jeg elsker han, jeg er elendig på å vise det riktig, men jeg kan faktisk ikke sånn rellativt anonymt på nettet erkjenne at jeg ikke elsker han, jeg elsker han høyt, men han tror meg ikke)

Så det er alvorlig, ikke bare erkjenner jeg mitt ansvar og min skyld, men jeg fortsetter å trakkassere, og irritere og såre:-(

Jeg er eksempelet på akkurat det en god ektefelle ikke er, og jeg skulle ønske at jeg kunne evne å elske, respektere og gjøre han glad, lykkelig, fornøyd, , og menneske fremfor noen er min kjære ektemann, som lider under min vrangvilje, uføslsomhet,min brutalitet og mangel på menneskelighet.

Så forran mattelærer kommer nok ønske om evne til å justere meg sånn at han jeg elsker ikke skulle måtte ha det så vondt.

Madelenemie
Skrevet
1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg drømmer om å hoppe ut av samfunnet noen måneder og gjøre noe helt annet. For eksempel gå pilegrimsleden fra Frankrike til Spania, bo på en nesten øde øy alene, gjøre en innsats for noen av verdens fattigste eller leve ute I villmarken og klare meg helt selv.

Ellers drømmer jeg om at barna mine skal komme trygt gjennom ungdomstida og lande voksenlivet på en god måte. Drømmer om å beholde helsa og grei økonomi. 

Hei,

Jeg vil gå den pilgrimsldene selv, er det ikke rart at du også vil det?

Jeg vil også gjøre noe for de som har det vanskelig, jeg brenner for et prosjekt i Asia, blant traficking ofre, 

Det er et farlig arbeide som kan ende med døden, så man bør være ferdig med ansvar for mindreårige barn, 

Jeg drømmer ellers om å ikke såre og være brutal mot den jeg er mest glad i, men som jeg har mistet,

Jeg har mistet han, ikke fordi han har sagt det, men fordi jeg selv erkjenner realiteten, jeg har ikke greid å møte han og jeg greier ikke lenger leve med den sorg jeg gir han, man må til slutt bestemme seg for at man elsker ofte mange mennesker mer, ens egen sikkerhet er underordnet, de man virkelig elsker, vil man jo se være glade, le, gjerne med lyd.

Om du og jeg ble forelsket skulle jeg ville dele alle mine penger med deg:-) også kunne vi reist ut i verden sammen <3

Skrevet

Min drøm er å være sammen med noen som virkelig er glad i meg og jeg er glad i tilbake, og leve et godt liv sammen. 

Madelenemie
Skrevet
7 timer siden, issomethingwrong skrev:

Min drøm er å være sammen med noen som virkelig er glad i meg og jeg er glad i tilbake, og leve et godt liv sammen. 

ok,

Jeg håper du finner den personen, men vær realitetsorientert, det holder ikke å være glad i, kravene mennesker stiller til hverandre at det , kjærligheten,  må være vist på akkurat den måten de tenker seg.

Er man mer typen som viser kjærlighet gjennom og feks praktisk fikse noe, enten det er omsorg for bil eller hjelp ved sykdom, så teller ikke dette like mye, i "virkelig er glad i meg"-systemet,  som om man gjorde de sjakktrekkene, jeg tror film, media og ens egne forventninger, til sammen setter krav om.

Man bør tenke gjennom ens egne krav og ikke minst at kjærlighet, og å være glad i, kan vises på mange flere og annerledes måter, enn det man "lures" vil jeg si, til å tro på, gjennom aviser og hollywoodfilmer, og annet juks.

Ønsker deg det beste, håper du finner en som er glad i deg for den du er.

Skrevet
8 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

Jeg håper du finner den personen, men vær realitetsorientert, det holder ikke å være glad i, kravene mennesker stiller til hverandre at det , kjærligheten,  må være vist på akkurat den måten de tenker seg.

Er man mer typen som viser kjærlighet gjennom og feks praktisk fikse noe, enten det er omsorg for bil eller hjelp ved sykdom, så teller ikke dette like mye, i "virkelig er glad i meg"-systemet,  som om man gjorde de sjakktrekkene, jeg tror film, media og ens egne forventninger, til sammen setter krav om.

Man bør tenke gjennom ens egne krav og ikke minst at kjærlighet, og å være glad i, kan vises på mange flere og annerledes måter, enn det man "lures" vil jeg si, til å tro på, gjennom aviser og hollywoodfilmer, og annet juks.

Ønsker deg det beste, håper du finner en som er glad i deg for den du er.

Tusen takk for det :) 

Gjest Gargamel
Skrevet
1 time siden, Madelenemie skrev:

ok,

19 timer siden, Madelenemie skrev:

Ja, hvis man er sammen med en EMO. De fleste er nok fornøyde hvis partneren gjør et ærlig forsøk.

Jeg har drømt mye om et hakk mindre kjølig ekteskap, eller var det et hakk mindre ekte kjøleskap? Jeg er så sliten og lei av den drømmen at det går litt i surr.

Nei, jeg tror jeg melder meg på drømmen til Gondor, og satser på en tur til Afrika:D

Skrevet

Jeg lå lenge og slumret i dag morges, og husker en spesiell drøm. Jeg drømte at jeg skulle bli president over Nord-Amerika. Altså ikke bare USA, men også Canada (husker ikke hvorvidt Mexico var involvert). Jeg tenkte at man kunne jo klare alt, hvis man jobbet målrettet nok, og hadde tilstrekkelig med tolmodighet.

Skrevet
14 timer siden, Madelenemie skrev:

Min kjære er ikke av den typen som legger ut med store ord om hva jeg betyr for ham og hvor høyt han elsker meg, men etterhvert har jeg skjønt at hans måte å vise det på er gjennom de små tingene i hverdagen. :) At han har sørget for at jeg har en trygg og sikker bil, han passer på at jeg alltid har drivstoff på tanken, han elsker at jeg pusler rundt i huset og hagen hans og godtar uten å mukke at jeg forer fugler så frøskall og fugleskitt er over store deler av verandaen... 

Romantisk finnes han ikke, men han er en go'ing allikevel og jeg elsker ham svært høyt - noe jeg viser ved å kose mye med ham, lager gjerne mat til ham (jeg er en elendig husmor så jeg kan ikke skryte av at jeg holder huset hans i prikkfri stand!) og slike ting som gjerne kalles dame-ting. :) Vi trives veldig godt i lag. :wub:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...