Gå til innhold

Hva er din største drøm i livet?

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet
1 time siden, Lillemus skrev:

Min kjære er ikke av den typen som legger ut med store ord om hva jeg betyr for ham og hvor høyt han elsker meg, men etterhvert har jeg skjønt at hans måte å vise det på er gjennom de små tingene i hverdagen. :) At han har sørget for at jeg har en trygg og sikker bil, han passer på at jeg alltid har drivstoff på tanken, han elsker at jeg pusler rundt i huset og hagen hans og godtar uten å mukke at jeg forer fugler så frøskall og fugleskitt er over store deler av verandaen... 

Romantisk finnes han ikke, men han er en go'ing allikevel og jeg elsker ham svært høyt - noe jeg viser ved å kose mye med ham, lager gjerne mat til ham (jeg er en elendig husmor så jeg kan ikke skryte av at jeg holder huset hans i prikkfri stand!) og slike ting som gjerne kalles dame-ting. :) Vi trives veldig godt i lag. :wub:

Så fint du er så glad og forelsket i han:-)

Min pensjonerte psykiater nevnte noen ganger at grunnen til at hun mente det var lettere å få sosial aksept om man er mann med asperger, altså lettere mente hun også, å ha asperger som mann, var fordi mye ved asperger blir sett på som maskulint, det blir tidvis sagt at det er en form for ekstrem mannehjerne. Og jeg leser at en del kvinner gift med asperger menn, nettopp blir avfeid med sin sorg rundt deres ektefelle med at, "neida han er bare en typisk mann".

Hun mente videre at kvinner vil føle seg enda mer utenfor fellesskapet, fordi man er kvinne, men strever med å feks speile seg i andre kvinner, enten det er mødre eller venninner. Dette kan jeg bekrefte, det går imidlertid bra så lenge det handler om en konkret sak eller fagprat.

Jeg har merket etter at jeg forsøkte ta litt mer kontakt med andre, at jeg fort ikke har så mye felles med de fleste kvinner. Når andre sukker oppgitt om sin ektefelle, og klager på noe, så må jeg sitte der helt stille, da føler jeg meg ensom, for det mange kvinner kan klage over ang sine menn, selv om de elsker dem, er feks mye sånt min mann klager over med meg. Det hendte før jeg hadde innvendinger, men innvendingene økte bare avstanden, det ble tydelig at jeg var meg og alene om å kjenne/erfare det sånn, og de var mer samstemte.

Det er lettere å være sammen evt andre kvinner med asperger, men ikke ofte man treffer noen, en annen løsning er å være åpen om at man har asperger, så blir man forstått på annerledesheten, det siste går greit i private sosiale sammenhenger.

Og viktig, helt til man snakker konkret om noe, går det fint, det er når det blir for lite konkret at vanskene kommer. Slik at fag er en grei innfallsvinkel til å være sosial. Men siden mange liker rett og slett å spise lunjs og ta pauser der man slutter å snakke fag!! (det syns jeg er rart.) Så møter man sine sosiale vansker ofte i den løse praten, den i lunsjen feks.

Jeg mener ikke at det er lett å ha asperger som mann, jeg bare kom på det min pensjonerte psykiater sa noen ganger.

Jeg er glad du setter pris på din uromantiske kjæreste:-) Fint å være glad i andre sånn som de er.

påskelilje
Skrevet
Den Sunday, July 03, 2016 at 2.29, Madelenemie skrev:

Hei,

Jeg vil gå den pilgrimsldene selv, er det ikke rart at du også vil det?

Jeg vil også gjøre noe for de som har det vanskelig, jeg brenner for et prosjekt i Asia, blant traficking ofre, 

Det er et farlig arbeide som kan ende med døden, så man bør være ferdig med ansvar for mindreårige barn, 

Jeg drømmer ellers om å ikke såre og være brutal mot den jeg er mest glad i, men som jeg har mistet,

Jeg har mistet han, ikke fordi han har sagt det, men fordi jeg selv erkjenner realiteten, jeg har ikke greid å møte han og jeg greier ikke lenger leve med den sorg jeg gir han, man må til slutt bestemme seg for at man elsker ofte mange mennesker mer, ens egen sikkerhet er underordnet, de man virkelig elsker, vil man jo se være glade, le, gjerne med lyd.

Om du og jeg ble forelsket skulle jeg ville dele alle mine penger med deg:-) også kunne vi reist ut i verden sammen <3

Kanskje vi en gang kunne ha vært pilegrimer sammen?

Men det er nok mange år til jeg får oppfylt den drømmen....

Madelenemie
Skrevet
10 timer siden, påskelilje skrev:

Kanskje vi en gang kunne ha vært pilegrimer sammen?

Men det er nok mange år til jeg får oppfylt den drømmen....

ok,

Det passer fint, jeg er ikke i form for noen pilgrimstur akkurat for tiden.

Og om jeg ikke er pilgrim av kjærlighet til Gud, liker jeg de rene lange gåturer i fin natur, det stemmer godt med alt inni meg, og jeg opplever ikke skille mellom grenseløs kjærlighet til skrukketroll, salamandere eller alpefiol, som noen motsetning til den religiøse meg, som jeg en gang var. 

Til tross for det, så var det paradoksalt og litt komisk, nettopp, kjærligheten til naturen, absolutt alt i den, hulderstry, pigglav, vier, bier, mark og urskog, som gjorde at jeg ble religiøs. Da jeg kjørte hjem fra fjellet, bad jeg fadervår, mye, jeg ble overrasket så bad jeg til Gud, "om du fins så er du stor nok til å tåle ærligheten min, den at jeg ikke greier tro mer. Og tåler du det ikke, er jeg større enn deg, og du ikke Gud for meg". ( da gråt jeg, men barna sov)

Men overkommelig mål nå er middagen jeg skal lage til deg. Det skal jeg få til, fullføre hele sommeren, med alt av løfter, selv om mange dager er så vanskelige at jeg ikke greier forstå min egen sorg. Det hjelper ha kortsiktige mål.

Gjest Gargamel
Skrevet
Den 3.7.2016 at 22.04, Gargamel skrev:

Jeg har drømt mye om et hakk mindre kjølig ekteskap (...)

Plutselig føles innlegget helt malplassert. Jeg er nok en enkel sjel med enkle behov. Noen dager med fri og god stemning så ser verden annerledes ut. Jeg får snart lære å ikke skrive sånt og føle meg som en dum sytepave etterpå. Stupid is as stupid does.

Skrevet
18 minutter siden, Gargamel skrev:

Plutselig føles innlegget helt malplassert. Jeg er nok en enkel sjel med enkle behov. Noen dager med fri og god stemning så ser verden annerledes ut. Jeg får snart lære å ikke skrive sånt og føle meg som en dum sytepave etterpå. Stupid is as stupid does.

Fortsatt god ferie!

umakenverdt
Skrevet
20 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er vel godt å se at alt som du skriver heller ikke alltid er 100 prosent gjennomtenkt over tid ;) Ingen grunn til å tenke noe mer over dette, og nyt fridagene og den gode stemningen!

Madelenemie
Skrevet
43 minutter siden, Gargamel skrev:

Eller er det at behovene ikke er så enkle, kravene litt store?

Jeg kjenner ikke din verden, men jeg kjenner min egen virkelighet.

Det er bra å våge skrive ærlig sånn som det er, da er man motsatt av bloggere som bare skriver hvor fantastisk livet er på rosa dager, for min del ville jeg sagt blå dager. (liker ikke rosa) Livet består av hverdager og også slitenhet og sorg og udekte behov, det er det bloggerne lyver om, fordi de fremstiller livet falskt ved alt de utelater.

Da jeg sa til min psykiater, at jeg strever, og videre skrev at, men alle strever vi med noe, tidvis, det var et lengre innlegg, brev, mail, så virket hun lettet, hun hadde mange sorger i livet, jeg trengte ikke være menneskekjenner for å skjønne det, alt fra skillsmisse, sykt barnebarn, savn m.m. Jeg er glad hun ga meg er realistisk innblikk i et ærlig levd liv, hvis ikke kunne jeg fått andre urealistiske innbildninger av livet.

Så det jeg mest trengte var et ærlig hverdagsmenneske som turte vise meg aspektene ved livet vi alle lever.

Skrevet

Jeg har lyst til å ta mer utdanning, en yrkesutdanning på ett år og en master på to år. Kjøpe leilighet. Finne en mann som tåler at jeg er sær. Fortsette å reise. Starte et enkeltmannsforetak. Jobbe i utlandet. Vinne i Lotto slik at jeg kan ta mer utdanning og samtidig kjøpe leilighet. Det skal forøvrig godt gjøres siden jeg aldri tipper. 

Det meste står egentlig på penger og tid. Kunne sikkert også gjort mer for å finne en mann. Jeg finner han vel neppe ute blant ugresset. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg har lyst til å ta mer utdanning, en yrkesutdanning på ett år og en master på to år. Kjøpe leilighet. Finne en mann som tåler at jeg er sær. Fortsette å reise. Starte et enkeltmannsforetak. Jobbe i utlandet. Vinne i Lotto slik at jeg kan ta mer utdanning og samtidig kjøpe leilighet. Det skal forøvrig godt gjøres siden jeg aldri tipper. 

Det meste står egentlig på penger og tid. Kunne sikkert også gjort mer for å finne en mann. Jeg finner han vel neppe ute blant ugresset. 

nei det gjør du ikke,

I Japan kan man leie en mann pr time, man kan også leie, kosetid, og noen å sove på armen til.

Anonymkode: 0c44b...ed7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

nei det gjør du ikke,

I Japan kan man leie en mann pr time, man kan også leie, kosetid, og noen å sove på armen til.

Anonymkode: 0c44b...ed7

Av en eller annen merkelig grunn er jeg ikke interessert i akkurat det. 

Skrevet

Jeg drømmer om å ha ro inni meg, ha en hverdag som ikke knebles av en ødelagt barndom.

Være trygg i meg selv.

Gjest Gargamel
Skrevet
11 timer siden, Madelenemie skrev:

Eller er det at behovene ikke er så enkle, kravene litt store?

Nei, jeg tror faktisk ikke jeg er spesielt komplisert sånn sett.

Gjest Gargamel
Skrevet
10 timer siden, cathlin skrev:

Det høres realistisk ut alt sammen, bortsett fra lottogevinsten. Du får se om du kan komme opp med en plan som ikke beror på så mye flaks:)

Skrevet
Den 10.7.2016 at 13.57, cathlin skrev:

Jeg vil også finne meg en mann som tåler at jeg er noe sær:o) Men nå gjør jeg ikke så mye for å finne han da, og de kommer ikke alltid rekendes på en fjøl. Men det hadde gjort seg med et mannlig innslag i tilværelsen.

Skrevet
Den ‎01‎.‎07‎.‎2016 at 23.13, AnonymBruker skrev:

Min største drøm er å være i stand til å glede meg over livet, til å finne mening i det å leve videre.  

Anonymkode: d5ead...bad

Det å kunne glede seg over livet  og utrette, bruke sine ressurser til  noe som gir mening og respons.  Men når en ikke helt fungerer som en skal  så blir drømmen om å fungere helt topp, og i tillegge kunne glede seg over sine nærmeste og å ha gode venner.

Skrevet

Jeg har mange drømmer, men den viktigste er vel at jeg skal kunne leve et bra liv med min ballast.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt drømmer, er det unormalt?

Anonymkode: b8904...39b

Skrevet

Hadde en gang en drøm om å bli gift og den drømmen ble neste til realitet, men så ble jeg syk og nå er jeg singel.

påskelilje
Skrevet

Jeg har en annen drøm som jeg håper en gang blir oppfylt:

Jeg drømmer om en gang å flytte inn i det huset min far bor i og bo fast her på dette stedet som alltid har vært mitt paradis. Her bodde farmor og farfar, her tilbragte jeg eviglange sommere da jeg var barn og ungdom, og her nyter jeg nå noen fantastiske dager nå i sommer. 

Det er mange hinder for drømmen, men jeg håper så inderlig at  dette en gang blir mitt "hjemme" på ordentlig.

Langt fra bråk og støy, skog og sjø utenfor døra, stor hage med mange frukttrær - og ikke minst; slektsfølelsen og tradisjon og minner....

stjernestøv
Skrevet

Vil gjerne være frisk, så jeg har noe å gi til andre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...