Gå til innhold

Angrer på det jeg sier, har sagt og gjør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er opplært til å tenke meg godt om før jeg sier noe. Har vært mye innadvent.

Så får jeg noen hyperperioder der jeg blir veldig utadvent og kan snakke om alt mulig. Etterpå føler jeg meg uvel. Både på grunn av det jeg sier og på grunn av at jeg er mer frempå.

Jeg har også måtte ta kontakt med helsevesenet i forbindelse med eldre og kronisk syke i familien. Jeg blir frustrert av feil og tunggrodd system i helsevesenet. Blir opprørt og har problemer med å få de til å forstå alvoret. Noe som får meg til å si mer enn jeg hadde tenkt, og jeg grubler etterpå over det jeg har sagt. Jeg oppfører meg kanskje også litt oppjaget når jeg blir frustrert.

Også etter at jeg har vært hos behandler angrer jeg på det jeg har sagt.

Jeg ønsker å gjemme meg i mitt eget skall. Der jeg ikke kan gjøre noe dumt og galt. Der er det tryggest.

Jeg vet det har liten hensikt å tenke slik. Men kanskje det er det beste for meg å gjemme meg mer bort igjen. 

Anonymkode: 89c11...cd7

umakenverdt
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i ønsket om å gjemme seg i sitt eget skall. Min erfaring er imidlertid at jeg aldri får det helt til, man har alltid noen mindre interaksjoner med andre mennesker man kan ødelegge... Har ingen gode tips, men jeg håper du får gode svar, kanskje jeg kan lære noe jeg også. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hva jeg skulle lese på siden du linket til.

Beklager, trodde linken gikk til den konkrete artikkelen. Gjør et søk på "skammens kompass", så får du opp den aktuelle artikkelen.

Anonymkode: 60541...fd3

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, trodde linken gikk til den konkrete artikkelen. Gjør et søk på "skammens kompass", så får du opp den aktuelle artikkelen.

Takk for tipset, det var en fin artikkel. Jeg tror skam er en sentral faktor i mange psykiske og relasjonelle problemer, uavhengig av eventuell overordnet diagnose. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 3. juli 2016 at 19.08, AnonymBruker skrev:

Takk for linken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...