AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 Skrevet 3. juli 2016 Jeg synes det er veldig vanskelig. Det virker som alle vil være venner med de vellykkede og skygger unna folk som sliter. Har du en psykisk lidelse? Hvordan greier du å skaffe deg venner? Anonymkode: b9fe7...1d3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 Skrevet 3. juli 2016 1 minute ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er veldig vanskelig. Det virker som alle vil være venner med de vellykkede og skygger unna folk som sliter. Har du en psykisk lidelse? Hvordan greier du å skaffe deg venner? Anonymkode: b9fe7...1d3 Klarer meg fint uten venner. Anonymkode: 0332f...41e 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. juli 2016 Skrevet 3. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er veldig vanskelig. Det virker som alle vil være venner med de vellykkede og skygger unna folk som sliter. Har du en psykisk lidelse? Hvordan greier du å skaffe deg venner? Anonymkode: b9fe7...1d3 Det er mange som har en psykisk lidelse, også blant de tilsynelatende "vellykkede", hva gjør du selv for å invitere dem inn i livet ditt? For å bli kjent med nye mennesker kan jo det å melde seg på et eller annet innen hobby-kategorien være en god ide, et kurs av en eller annen sort. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 Skrevet 3. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er veldig vanskelig. Det virker som alle vil være venner med de vellykkede og skygger unna folk som sliter. Har du en psykisk lidelse? Hvordan greier du å skaffe deg venner? Anonymkode: b9fe7...1d3 Hva gjør du selv da for å få venner og være en god venn? Jeg sliter psykisk og har ei venninne som sliter psykisk. Men nå er det nok. Orker ikke være venninne med henne lengre. Hun har ingen andre venner enn meg og man kan spørre seg hvorfor. Hun er negativ og er ikke snill med meg, bare når det passer henne. Har prøvd å få det til å "fungere" i årevis, men det tapper meg for krefter. Nå må jeg ta vare på meg og mine.. Sier IKKE dette gjelder deg, bare personlige erfaringer. Anonymkode: 5f439...4dd 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. juli 2016 Skrevet 3. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er veldig vanskelig. Det virker som alle vil være venner med de vellykkede og skygger unna folk som sliter. Har du en psykisk lidelse? Hvordan greier du å skaffe deg venner? Anonymkode: b9fe7...1d3 Hei! Jeg vet ikke helt hva som legges i venn og vennskap, Men jeg syns det er lett å bli kjent med mennesker og invitert på ting, jeg syns det er verre å orke med alt det som følger av oppfølging. Jeg har forstått mer av systemet, så jeg skal i sommer invitere to familier på middag, heldigvis kunne jeg bare ta det med ro med invitasjonen sa den ene familien. jeg visste på et tidspunkt ikke om min mann var hjemme en søndag da de var invitert,han ville ikke svare, så vi bestemte da å utsette det..da ble jeg så lettet, den andre familien må jeg få inn i en avtale med, siden dette er løfter, er det viktig for meg å ikke glemme dette, Men vil ikke min mann informere om han er hjemme, må jeg bare si at forholet er ikke så enkelt for tiden, så jeg vet ikke når min mann er hjemme og det gjør det vanskelig å planlegge ting. Jeg tror faktisk jeg har flere venner enn jeg tror, men jeg er usikker på håndteringen av disse, det er et såpass komplisert system at det beste er om man kun holder vennskap til emner og konkrete saker. For min del er jeg selv problemet, ikke andre, det er at jeg ikke greier implementere venne-metoden, sånn at den går av seg selv, det blir tidvis litt maskinaktig, og mekanisk, jeg er ikke sånn inni meg, men min tilnærming til andre mennesker kan gi andre mennesker en følelse av at min sosiale omgangsform er så vennlig at den er godt lært og innøvd. Det er da fint med de som ser forbi klønethet og inn til min personlighet, jeg er jo veldig glad i mennesker egentlig og jeg hører godt på deres ord, råd, humor, tanker, tenker over det jeg har hørt og lærer mye. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2016 Skrevet 3. juli 2016 Vennskap baserer seg vanligvis på at en har noe felles. Sunt vennskap er både likeverdig og gjensidig. Dvs at ikke den ene dominerer den andre, og at det er en rimelig likhet i å få og gi. Jeg er enige med de som skriver at en organisert fritidsinteresse er et utmerket utgangspunkt for å danne vennskap. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er veldig vanskelig. Det virker som alle vil være venner med de vellykkede og skygger unna folk som sliter. Har du en psykisk lidelse? Hvordan greier du å skaffe deg venner? Anonymkode: b9fe7...1d3 Folk er imot meg uansett, like greit å bare holde seg for seg selv. Anonymkode: 006bb...e3e 0 Siter
made in Sweeden Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 Jeg tror at man bør unngå mest mulig å prate sykdom med de som er såkalt "friske". Har du en venn/venninne som sliter med noe av det samme som du selv, kan dere jo dele erfaringer og hjelpe hverandre opp. Men man skal trå meget varsomt når man er syk. Selv tar jeg helst opp sykdom med min lege. Er jeg for syk til å møte venner, dvs uten å være normalt positiv, så holder jeg meg heller hjemme. Jeg er veldig opp og ned i formen da, energien bestemmer hva jeg orker. En dag kan jeg gå i butikken og hilse på alle. En annen dag drar jeg helst ikke, eller jeg "klistrer" på meg et smil og håper jeg ikke møter noen jeg må prate med. Later noen ganger som jeg er både blind og døv :-). 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 Den 7/3/2016 at 15.03, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er veldig vanskelig. Det virker som alle vil være venner med de vellykkede og skygger unna folk som sliter. Har du en psykisk lidelse? Hvordan greier du å skaffe deg venner? Anonymkode: b9fe7...1d3 Mager trøst, men du skal huske at mange friske også har vanskeligheter med å få nye venner i voksen alder. Støtter ellers forslag om fritidsaktiviteter knyttet til hobbier etc., kjenner flere som har fått nye venner og bekjente på den måten. Støtter også uttalelsen om at du bør begnrense snakk om sykdom med venner, og særlig med helt nye venner. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 Jeg er enig med nhd. Det handler ikke så mye om å være utadvendt eller mester i smalltalk, men rett og slett at man har noe til felles å snakke om. Dessuten har det kanskje litt å si om man er genuint interessert i andre mennesker og prioriterer å bruke tid med andre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 32 minutes ago, Gargamel said: Jeg er enig med nhd. Det handler ikke så mye om å være utadvendt eller mester i smalltalk, men rett og slett at man har noe til felles å snakke om. Dessuten har det kanskje litt å si om man er genuint interessert i andre mennesker og prioriterer å bruke tid med andre. Hvis man ikke setter noe pris på det, hva skal man med venner? Anonymkode: 006bb...e3e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.