Gå til innhold

Psykisk syk etter mobbing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Er det noen av dere som vet om det er vanlig å utvikle en personlighetsforstyrrelse etter man har blitt mobbet via nett i flere år? Kanskje noen har eventuelle meninger/tanker rundt dette eller erfaringer som de vil dele?

Anonymkode: 49532...644

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann. Er det noen av dere som vet om det er vanlig å utvikle en personlighetsforstyrrelse etter man har blitt mobbet via nett i flere år? Kanskje noen har eventuelle meninger/tanker rundt dette eller erfaringer som de vil dele?

Kan sikkert bli psykisk syk av nettmobbing så vel som av annen type mobbing. Personlighetsforstyrrelse kan jeg ikke uttale meg om. Nettmobbing vet jeg av erfaring kan være meget stygg. Folk skriver, sier, gjerne styggere ting når de kan gjemme seg bak en skjerm.

Anonymkode: 5a794...d75

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sies at personlighetsforstyrrelser er noe en er født med kombinert med uheldig miljø i oppveksten. Tror heller det er vanlig med posttraumatisk stressyndrom. Nettmobbing kan man jo beskytte seg mot ved å ikke lese evt varsle de som eier siden om mobbing. 

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg tror nok PTSD er en mer vanlig følge. Jeg har selv denne diagnosen etter div. grov mobbing igjennom grunnskolen. For det første liker jeg ikke selve begrepet personlighetsforstyrrelse. Innen dette spekteret finnes det feilkilder. Er man f.eks. deprimert, kan man midlertidig tilfredsstille krav til personlighetsforstyrrelser, som en følge av de vrangforestillingene en depresjon forårsaker. Selve mobbingen kan føre til at man sitter med vrangforestillinger om seg selv/personlighetstrekk som kan puttes inn under pf-paraplyen. Jeg vil nok TRO at personlighetsproblemer er mer vanlig blant de som utøver den verste mobbingen. Igjen kan man spørre seg om mobberne rett og slett oppfører seg som de gjør etter å ha lært av voksne med antisosial oppførsel, og tyr til dette som en uheldig strategi for å hevde seg.

Så... Vanskelig spørsmål som jeg nok ville brukt noen sider på om jeg hadde fått det som en skoleoppgave...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...