Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Trine said:

Lav sannsynlighet ja, men ikke umulig. Jeg tror at dersom man tipper korrekt så er det et eller annet inni hodet som ser noe man selv ikke ser og som gjør at man velger riktig. Men det får meg ikke til å føle meg noe smartere, når jeg velger riktig men ikke aner hvorfor.

Hva er ditt anslag da, hvor mange tippet du på, og hvor mange tror du at du minst hadde riktig på av disse?

Anonymkode: 8dccb...1da

AnonymBruker
Skrevet

"Intuisjon" hjelper nok på de enkle oppgavene hvor man (tilsynelatende) ikke trenger å tenke, men det handler nok om at man er for smart for dem, ikke at man har noen sjette sans eller hva man skal kalle det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg scorte 138 denne gangen (har tatt den før). Jeg føler at folk mener jeg er dum. Jeg presterer ikke noe særlig i livet/hverdagen. Jeg har ingen ferdigheter på noe felt, jeg er trygda, venneløs og bruker masse tid på online apestreker. Når jeg er i samtale med andre blir det jeg sier oversett, og jeg tolker det dithen at de mener det er dumt og meningsløst. Det er ingen som hører på det jeg har å si. De mener jeg bare har pugget ting, men ikke skjønner noe.

DTAPHW7.png

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Slike tester er ikke tenkt til å gjentas flere ganger. Det er resultatet en får første gang som er mest gyldig.

Skrevet
2 timer siden, Gargamel skrev:

Hmm...her kom visst ikke sitatet med. Man ble ikke straffet for feil svar. Man burde nok ha blitt det for det er jo bare å gjette vilt.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ditt anslag da, hvor mange tippet du på, og hvor mange tror du at du minst hadde riktig på av disse?

Jeg vet ikke hvor mange jeg tippet på. Hadde i grunn nok med å komme meg igjennom i tide.

Skrevet

En kommer ikke langt med tipping dersom dette gjelder flere oppgaver. Her må en ta ansvar for egen suksess og ikke bortforklare det.

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

En kommer ikke langt med tipping dersom dette gjelder flere oppgaver. Her må en ta ansvar for egen suksess og ikke bortforklare det.

Alternativt vurdere å bruke tippeegenskapene på lotto istedefor IQ-tester på nettet ;) Man kan jo ikke skryte av å ha fått til noe når man ikke aner hvordan man fikk det til.

Skrevet

Ikke en gang du klarer å fake smart :-)

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Slike tester er ikke tenkt til å gjentas flere ganger. Det er resultatet en får første gang som er mest gyldig.

Mitt første resultat var 91. Deretter 87. Så 103, deretter 110. 

103 fikk jeg når jeg skjønte oppgaven. Da er jo ikke det resultatet gyldig. 

Anonymkode: 65510...cd8

AnonymBruker
Skrevet

Testen måler ikke intelligens.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testen måler ikke intelligens.

Jo, det gjør den.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Jo, det gjør den.

Har du vitenskapelig dokumentasjon på det? Og hva er svaret ditt på følgende spørsmål: "hvordan kan man måle intelligens med en test, slik at testens gyldighet er uavhengig av resultatene den frembringer"?

Skrevet
58 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ikke en gang du klarer å fake smart :-)

Nei, jeg gjør vel ikke det. Men pleier ikke sånne IQ-tester å inneholde flere oppgaver enn bare sånne som var i denne testen? Jeg tror jeg fikset den type oppgaver ganske greit på WAIS også.

Skrevet

Siden slike tester vekker slik interesse, skal jeg starte en ny tråd om dette med en litt bedre overskrift.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Siden slike tester vekker slik interesse, skal jeg starte en ny tråd om dette med en litt bedre overskrift.

Ja, det var vel en dum overskrift :P

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, frosken skrev:

Slike tester blir mindre pålitelige om man gjentar dem. Det å følge instruksjonene - også mht tidsbruk - gjør de mer pålitelige.

Jeg tok den andre testen som NHD la ut nå. Jeg er litt sliten i hodet, så jeg burde kanskje ventet til i morgen med å ta den. Men jeg scoret 105 på den, og den har jeg aldri tatt før. Det er vel ganske pålitelig resultat da? 

Skrevet

Det er et ganske pålitelig resultat på en test som er langt bedre til å måle IQ enn den som det er linket til på denne siden.

Denne testen måler kun en av de fem hovedområdene som omtales på den andre testen.

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er et ganske pålitelig resultat på en test som er langt bedre til å måle IQ enn den som det er linket til på denne siden.

Denne testen måler kun en av de fem hovedområdene som omtales på den andre testen.

Jeg har samme utfordring som Trine har. Konsentrasjon og oppmerksomhet. Kanskje resultatet hadde vært noe høyere om jeg ikke hadde de problemene, jeg vet ikke. Jeg bommet mye på testen med hukommelse, den var verst. Tror ikke jeg hadde noen riktige der. 

Skrevet

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok den andre testen som NHD la ut nå. Jeg er litt sliten i hodet, så jeg burde kanskje ventet til i morgen med å ta den. Men jeg scoret 105 på den, og den har jeg aldri tatt før. Det er vel ganske pålitelig resultat da? 

Dette resultatet viser at du har omtrent gjennomsnittlig IQ, og resultatet er relativt pålitelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...