Gå til innhold

NHD hvordan få riktig diagnose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg opp i gjennom årene fått så mange forskjellige diagnoser at jeg synes det er på tide at psykiatrien snart bestemmer seg.

Det tar på selvtilliten å få høre at jeg feiler det og det. Ikke er det lett å prøve å hjelpe meg selv heller når jeg ikke vet hva som feiler meg,jeg har alltid vært løsningsorientert, har god utdannelse ,men nå er jeg bare en skygge av den jeg en gang var.

I løpet av 10 pluss  år, har jeg fått diagnosene BP 1  og  Borderline personlighetsforstyrrelse, begge er det så gått bort i fra . PST  har jeg og fått,den diagnosen  vet jeg ikke om forsatt står, og så for 10 år siden paranoid schizofreni,som står ennå.

Men så fikk jeg ny behandler for ca et år siden,  psykolog ,før hadde jeg psyk .sykepleier i mange år ,og med ny behandler følger vist ny diagnose, igjen...

Så nå skal det utredes for Dissosiativlidelse, jeg tenkte at nå får det f. ... være nok,og ga beskjed om at jeg sluttet hos behandler. Men behandler tok kontakt og ønsket at jeg skulle komme tilbake, og siden jeg har barn  og sliter alvorlig med å klare hverdagen, så får jeg vel prøve litt til.

Men jeg ønsker ikke at det stedet som har satt alle disse andre diagnosene på meg  skal utrede meg lenger, null tillit til dem.

Men vet ikke hvem som bør ta over, tenkte spesialist på Dissosiativlidelse, vis det finnes, men da schizofreni diagnosen ble satt av en professor i psykiatri med schizofreni for forskningsfelt tenker jeg at det kan bli feil det også, kanskje en ser det en ønsker å se for å si det sånn. 

Tenkte jeg fikk spørre her ,da fastlegen ikke vil være til noe særlig hjelp.

Noe forslag til hva jeg bør gjøre ? 

Anonymkode: 2b793...307

AnonymBruker
Skrevet

"Riktig" diagnose er vel den diagnosen hvis behandling gir best resultat. Hvis det ikke har fungert er det lurt å forsøke noe annet.

Anonymkode: 691ac...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel mest å finne noen som klarer å sette riktig diagnose ,noen som er kvalifisert til å se forskjell på schizofreni og dissosiativlidelse. Jeg gidder ikke å risikere å bytte frem og tilbake mellom disse diagnosene i fremtiden alt etter hvem i behandlingsapparatet jeg møter på.

Vis de er i tvil  om hvilken diagnose jeg passer under så  å får de la være å sette noen av dem da. I verste fall kan jeg vel risikere at de ikke klarer å bestemme seg og jeg ender opp med begge deler. 

Anonymkode: 2b793...307

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...