Gå til innhold

Er jeg for svak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg er for svak til å takle ting i livet mitt som sikkert andre hadde tatt på strak arm? Gikk til psykolog i mange år pga diverse overgrep og minner som jeg ble syk av. Så skulle jeg jo være ferdigbehandlet liksom? 

Tror det har gått to år nå med opp og nedturer. For fire måneder siden fikk jeg en så stor nedtur at jeg oppsøkte lege. Hun skulle søke meg videre. Siden jeg ikke hørte noe, oppsøkte jeg henne på nytt for ca to måneder siden, men har fortsatt ikke hørt noe. Er dette vanlig?

Jeg lever mye i mørket for tiden, er veldig redd, spesielt på natta. Våkner av at "noe ligger bak meg", begynner å føle mennesker rundt meg som ikke er der. Tanker om å forlate livet, prøver å ikke henge meg opp i dette, men ser liksom ikke helt retningen lenger. 

Er jeg deprimert? Hvordan kan jeg hjelpe meg selv?

Anonymkode: 8f3e8...ea3

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det har gått to år nå med opp og nedturer. For fire måneder siden fikk jeg en så stor nedtur at jeg oppsøkte lege. Hun skulle søke meg videre. Siden jeg ikke hørte noe, oppsøkte jeg henne på nytt for ca to måneder siden, men har fortsatt ikke hørt noe. Er dette vanlig?

Nei, det er ikke vanlig. DPS har 10 dager på seg til å komme med tilbud/avslag. Hvordan lege var dette, fastlegen din? Ring og spør om hvor legen sendte henvisningen, så ringer du dit og hører om de har mottatt den. Det hender leger også glemmer, men etter en påminnelse så bør de jo klare å få ut fingeren.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Trine skrev:

Nei, det er ikke vanlig. DPS har 10 dager på seg til å komme med tilbud/avslag. Hvordan lege var dette, fastlegen din? Ring og spør om hvor legen sendte henvisningen, så ringer du dit og hører om de har mottatt den. Det hender leger også glemmer, men etter en påminnelse så bør de jo klare å få ut fingeren.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre faktisk. Jeg har purret på en gang tidligere. Når jeg ringer legesekretæren, skjønner han ingenting. Venter på innkallelse på noe annet også som har tatt voldsomt lang tid og ikke noe svar i det hele tatt. Det samme gjelder min mann. Lurer på om det er noe feil i systemet, eller at det har blitt så travelt idag at feil skjer stadig vekk?

Skal oppsøke alternativ behandler idag, kanskje han kan gjøre noe med energien min.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre faktisk. Jeg har purret på en gang tidligere. Når jeg ringer legesekretæren, skjønner han ingenting. Venter på innkallelse på noe annet også som har tatt voldsomt lang tid og ikke noe svar i det hele tatt. Det samme gjelder min mann. Lurer på om det er noe feil i systemet, eller at det har blitt så travelt idag at feil skjer stadig vekk?

Skal oppsøke alternativ behandler idag, kanskje han kan gjøre noe med energien min.

Kan jo høres ut som det er noe feil i systemet da ja. Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å mase.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si du er svak ut i fra det du skriver om tidligere opplevelser. Synes du er sterk som ønsker å ta tak i dine problemer og det virker som om du har ganske bra selvinnsikt.

Jeg har nesten brukt ett år på å bli stabil nok for å kunne takle behandling av traumer. Så til høsten skal jeg begynne med behandling av traumer fra barndommen (seksuelle misbruk).

Det har vært mange opp og ned tur før jeg kom hit jeg er i dag. Tror også det blir en del nedturer når jeg starter opp traumebehandlingen.

Anonymkode: d3810...a69

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...